با این ۶ ترفند طلایی از شر شلوغی ذهنی خلاص شو!

با این ۶ ترفند طلایی از شر شلوغی ذهنی خلاص شو!

همه ما گاها دچار حالتی از شلوغی ذهنی می‌رسیم که ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد. این حالت را می توان با کمی پشتکار و ترفندهای خاص تا حد زیادی کاهش داد.

در ادامه به بررسی چند مورد از این ترفندها خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید:

بدن خود را اسکن کنید و بشناسید:

حقیقات نشان می دهد که رابطه معکوسی بین ذهن مشغول و حضور واقعی در بدن وجود دارد. برای وارد شدن به بدن خود؛ فقط یک اسکن ملایم از بدن، از انگشتان پا تا بازوها، صورت و سر بگیرید. توجه کنید که آیا در جایی از بدنتان تنش وجود دارد؟ اگر وجود دارد، فقط بدن خود را به آرامی کشش دهید یا بدنتان را به هر طریقی که آرام می‌شود تنظیم کنید.رهایی از شلوغی ذهنی

فعال باشید و فعال بمانید:

وقتی می‌نشینیم و زیاد حرکت نمی‌کنیم؛ برای ذهن‌مان راحت‌تر است که مشغول باشد. تحرک و ورزش از طریق کاهش هورمون های استرس و تولید اندورفین به آرام کردن اضطرابی که احساس می کنیم کمک می کند. هرچه استرس کمتری داشته باشید؛ به احتمال کمتری افکار دائماً در ذهن شما جاری می‌شود.

اولویت بندی را فراموش نکنید:

هیچ چیز به اندازه یک لیست بی‌پایان برای انجام دادن، ذهن شلوغی را ایجاد نمی‌کند. قبول کنید که نمی‌توانید همه کارها را انجام دهید و تصمیم بگیرید که روی چیزهایی که برای شما مهمترین هستند تمرکز کنید. از اولویت‌های اصلی خود لیست کوتاهی تهیه کنید و اطمینان حاصل کنید که قسمت عمده‌ای از مغز شما به موارد موجود در آن لیست اختصاص یافته است.

سعی کنید لیست کارهایتان را کوتاه کنید:

کی از دلایل اصلی شلوعی ذهن؛ داشتن یک لیست طولانی از کارها است. ما متأسفانه در جامعه ای زندگی می کنیم که اکثرا معتقدند اگر دائماً سازنده نباشید؛ تنبل هستید! این طرز فکر می تواند استرس و اضطراب بیشتری در ذهن شما ایجاد کند. بپذیرید که لازم نیست همه چیز را در یک روز انجام دهید؛ اولویت های خود را تعیین کنید و از انجام چند کار مهم در روز راضی باشید.

خنده را فراموش نکنید:

زمان مواجهه با شلوغی های ذهن، خنده و شوخ طبعی دشوار است. اما خندیدن برای رفع شلوغی های ذهن بسیار موثر است زیرا هورمون‌های مثبت آزاد و ذهن شما را متمرکز و آزاد می‌کند. خندیدن بلافاصله به وضوح فکری شما کمک می‌کند و به شما امکان می‌دهد درست فکر کنید و ارزیابی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا