بلایی که استرس بر سر پوست تان می آورد! تاثیر استرس بر پوست

بلایی که استرس بر سر پوست تان می آورد! تاثیر استرس بر پوست

تاثیر استرس بر پوست، آنقدر زیاد و وحشتناک است که آن را قاتل خاموش می‌نامند. اگر نزد یک متخصص باتجربه بروید، اولین شکی که می‌کند به استرس شما مربوط می‌شود. یک حقیقت و شاید تلخی که وجود دارد، این است که در زندگی همه ما استرس و ناراحتی وجود دارد. در دنیای امروزی با پیچیده شدن زندگی‌ها، نگرانی‌ها افزایش پیدا کرده است. پس مهم است که این عامل را جدی بگیرید؛ چرا که نه فقط باعث مشکلات پوستی می‌شود بلکه سلامت کلی شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. تاثیرات منفی که اضطراب بر روی پوست می‌گذارد، توصیف ناپذیر است. در ادامه می‌خواهیم با مشکلات جدی آن، آشنا شویم.

تاثیر استرس بر پوست

خشک شدن پوست | تاثیر استرس بر پوست

اگر به طور مداوم استرس را تجربه کنید و از میزان آن کم نشود، باعث خشکی پوست خواهد شد. این خشکی می‌تواند به مرور زمان باعث پیری و از بین رفتن جوانی پوست شود. هنگامی که استرس می‌گیرید، احتمالا تمایل شما به استفاده از کافئین زیاد می‌شود. وقتی استرس می‌گیرید، میزان کورتیزول خون افزایش پیدا می‌کند. همین مقدار بالای کورتیزول باعث خشک شدن پوست خواهد شد. از طرفی هم کم آب شدن بدن در حین نگرانی، خودش عامل خشکی و ضخیم شدن پوست می‌شود.

تاثیر استرس بر پوست

لک های تیره و آکنه | اثر اضطراب

هر چقدر که نگران و متشنج باشید، پوست شما بیشتر از هر وقت تحت تاثیر آکنه و لکه‌های تیره قرار می‌گیرد. از آن جایی که گوارش انسان با استرس به هم می‌ریزد، بر روی ظاهر انسان تاثیر می‌گذارد. در معده انسان سالم با وجود استرس، تعادل بین باکتری‌های مفید و غیر مفید به هم می‌ریزد. در نتیجه باعث به وجود آمدن آکنه، لک‌های تیره، کک و مک و… می‌شود. آکنه به مرور زمان باعث به وجود آمدن پسوریازیس، اگزما و در نهایت التهابات پوستی می‌شود. میزان چربی در پوست زیاد می‌شود و ظاهر آن را ناپسند و نازیبا می‌کند.

پوست زیبا

پیری شدن زودرس پوست | قاتل خاموش

شاید الان متوجه نشوید، اما بعد از گذشت چند وقت تاثیرات اضطراب را بر روی سلامتی و پوست خود خواهید دید. ناگهان می‌بینید جلوی آینه یک خطوط ریز و درشت روی پوستتان ظاهر شده است. شاید اول فکر کنید شروع پیری است؛ اما بعدا خواهید فهمید که پیر شدن پوست بر اثر چین و چروک است. بر اثر استرس اختلالات هورمونی رخ می‌دهد که بر روی از بین رفتن کلاژن پوست بسیار تاثیر خواهد گذاشت.

پوست جذاب

سخن آخر در رابطه با تاثیر استرس بر پوست

استرس تاثیرات وحشتناکی بر روی پوست می‌گذارد. در این مطلب به رابطه بین اضطراب بر روی پوست، پرداختیم. با درست کردن سبک زندگی می‌توانید سلامت پوست خود را تامین کنید. نظر شما درباره این مطلب چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا