بهترین دستور پخت کاچی برای پریودی/ کاچی زعفرانی خوشمزه

طرز تهیه کاچی برای پریودی

“کاچی زایمان” یک دسر بسیار خوشمزه و مقوی است که برای پریودی و بعد از زایمان بسیار توصیه می شود تا انرژی از دست رفته را بدست آورید.

طرز تهیه کاچی برای پریودی

طرز تهیه کاچی پریودی

معروف ترین طرز تهیه کاچی با آرد سفید، رسپی کاچی زعفرانی مجلسی به روش تبریزی هاست که در دوران پریود و بعد از زایمان برای تقویت زائو پخته می شود. غذایی خوشمزه که درعین سادگی، میتوان نیاز بدن مادر را برای بازیابی قوای جسمی، تامین کند.

طرز تهیه کاچی برای پریودی

مواد لازم کاچی زایمان

مواد لازممقدار
کره حیوانی4 قاشق آب شده
آب ولرم2/5 لیوان
عسل یا نباتبه میزان لازم
گلاب2 قاشق غذاخوری
زعفران دم کردهبه میزان لازم
پودر دارچینبه مقدار لازم
گردو، فندق، پسته و بادامبه مقدار لازم
زردچوبه2 قاشق غذاخوری
آرد گندم150 گرم

طرز تهیه مرحله به مرحله کاچی زعفرانی خوشمزه

  1. در مرحله اول و شروع پخت کاچی برای پریودی و زایمان، ابتدا قابلمه ای مناسب انتخاب کنید و آرد را درون آن ریخته و روی شعله متوسط قرار دهید.
  2. آرد با به خوبی تفت دهید تا خامی آرد رفع شده و رنگ آن به قهوهای بزند.
  3. بعد از تفت کامل آرد، کره حیوانی را درون قابلمه بریزید و به مدت 3 الی 4 دقیقه هم بزنید.
  4. حالا قابلمه را از روی شعله برداشته و کم کم آب ولرم را به ترکیب آرد و کره حیوانی، اضافه می کنیم و مرتب با یک همزن دستی میزنیم تا آرد گلوله گلوله نشود.

طرز تهیه کاچی برای پریودی

* درصورتی که آرد گلوله گلوله شد آن را از صافی عبور میدهیم تا باز شود.

  1. دراین مرحله از طرز تهیه کاچی پس از انجام مراحل بالا و زمانیکه آرد به غلظت مطلوبی رسید، دوباره آن را روی شعله قرار دهید و عسل و یا نباتی که آماده کرده اید را درون قابلمه بریزید و دوباره مواد داخل قابلمه را به خوبی هم بزنید تا کامل در آب حل شود.
  2. وقتی آب موجود در قابلمه شروع به جوش آمدن کرد، گلاب، زردچوبه و زعفران دم کرده را به مواد داخل قابلمه اضافه کرده و دوباره هم بزنید. این کار را تا زمانی ادامه دهید تا وسط قابلمه حباب هایی ایجاد شود.
  3. زمانی که این حباب ها را دیدید باید 2 دقیقه هم زدن را ادامه دهید و سپس شعله را خاموش کنید و یک دم کنی روی قابلمه قرار دهید تا به خوبی دم بکشد؛ برای این کار حدود 15 دقیقه زمان لازم دارید.
  4. پس از گذشت این مدت زمان، کاچی شما آماده است. می توانید با پودر دارچین و مغزهای آسیاب شده آن را تزیین کنید و برای زائو سرو کنید تا این دسر خوشمزه و مقوی را نوش جان کرده و انرژی از دست رفته خود را بدست آورد.

طرز تهیه کاچی برای پریودی

نکته: توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 3 نفر مناسب است.

 

4 دیدگاه

      1. برای کسی که تازه زایمان کرده و نیز پریودی باید بجای زعفران از زردچوبه استفاده کرد زیرا زعفران خونریزی را تشدید می‌کند و زردچوبه باعث میشه نفخ روده و دردهای شکمی رفع بشه درضمن آرد برنج سهل الهضم و آرد گندم کمی سنگین و هضم آن سخت‌تر است . متاسفانه کسی به این موارد توجه نمیکنه و اغلب برای خوشمزگی و تبلیغ این پست هارو می‌زارن

  1. برای تهیه کاچی برای کسی که تازه زایمان کرده یا پریودی باید به جای زعفران از زردچوبه استفاده کرد زیرا زعفران باعث تشدید خونریزی می‌شود.زرچوبه نفخ روده ها و دردهای شکمی را مرتفع میکند . درضمن آرد برنج سهل الهضم و آرد گندم کمی سنگین و دیرهضم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا