بهترین رسپی ماهی سرخ شده به روش سر آشپزها!

بهترین رسپی ماهی سرخ شده به روش سر آشپزها!

ماهی یک غذای بسیار پرطرفدار است که به روش های مختلف سرو‌ میشود و طعم و بوی فوق العاده‌ای دارد. ماهی سرخ شده یکی از روش های پخت پرطرفدار است.

در ادامه روش متفاوت و خاصی را برای سرخ کردن ماهی قرار داده‌ایم. با ما همراه باشید:

ماهی سرخ شده
     

مرحله اول، برش ماهی به قسمت های مساوی:در مورد قطعه کردن ماهی، ایده‌آل است که قطعات ماهی، یکنواخت و با ضخامت مشابه باشند تا به طور یکنواخت در زمان سرخ شدن پخته شوند. اگر قطعات ماهی با ضخامت‌های مختلف داشته باشید، قطعات ضخیم‌تر، ممکن است زمان بیشتری برای پختن نیاز داشته باشند، که منجر به پختن زیاد قسمت‌های نازک ماهی می‌شود.

مرحله دوم، حتما ماهی ها را خشک کنید:

قبل از سرخ کردن، مطمئن شوید که قطعات ماهی، خشک و خالی از رطوبت هستند. می‌توانید آنها را با دستمال کاغذی خشک کنید تا رطوبت اضافی آن گرفته شود. این کار باعث می‌شود تا ماهی خشک‌ شده، عملکرد بهتری برای سرخ شدن داشته باشد. همچنین از ایجاد بخار و رطوبت زیاد در تابه جلوگیری کرده و ماهی به طور ناهموار، قهوه‌ای و دارای ظاهر بدی نمی‌شود.رسپی ماهی سرخ شده

نکته مهم هنگام استفاده از آرد:

هنگامی که ماهی را آغشته به آرد می‌کنید، مطمئن شوید که آرد اضافی را تکان دهید تا تنها لایه‌ی نازکی بر روی ماهی باقی بماند. استفاده از آرد زیاد، ممکن است باعث شود روی ماهی سنگین شده و در هنگام سرخ شدن از آن جدا شود، در نتیجه طعم و ظاهر مطلوبی نداشته باشد.

انتخاب ظروف مناسب:

در استفاده از ظروف نچسب یا چدنی، این نکته مهم است که تابه را قبل از اضافه کردن روغن گرم کنید؛ چرا که طرز پخت ماهی در ماهیتابه و به خصوص نوع چدنی یا نچسب آن، نیاز به مهارت بالایی دارد. هنگامی که کمی دود از اطراف ظرف بلند شد، زمانی است که نشان می‌دهد ظرف داغ شده و می‌توانید روغن را به آن اضافه کنید. این اقدام باعث می‌شود که روغن نسبتا گرم شود.

سرخ کردن ماهی:

1_مهم است که مدت زمان سرخ کردن ماهی را کنترل کنید و آن را مدت کوتاهی در روغن قرار دهید، به طوری که قطعات ماهی به طور یکنواخت و به‌طور کامل سرخ شوند، اما از سوختن آن جلوگیری شود. در نظر داشته باشید که زمان سرخ کردن ممکن است بستگی به ضخامت قطعات ماهی و دمای روغن داشته باشد، اما معمولا حدود ۳-۴ دقیقه برای سرخ کردن هر طرف ماهی، کافی است.

2_بعد از قرار دادن ماهی در تابه، بهتر است تا زمانی که ماهی به طور طبیعی از تابه جدا نشده، آن را حرکت ندهید. وقتی که ماهی آماده برگشتن شد، به طور خودکار از تابه جدا می‌شود و به هیچ عنوان به تابه نمی‌چسبد.رسپی ماهی سرخ شده

نکات مهم:

1_بهتر است ماهی را زیاد در مواد مرینت نگهداری نکنید زیرا ماهی تلخ می شود.

2_بهتر است از ماهی تازه استفاده کنید.

3_می توانید بعد از سرخ شدن روی ماهی کره و زعفران بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا