بهترین روش‌ها برای شستشوی پرده توری!

بهترین روش‌ها برای شستشوی پرده توری!

پرده توری به ویژه در ایام قدیم بسیار استفاده میشده. اگه الان نیز از این پرده ها دارید باید در شستشوی آن ها دقت کنید چون بسیار آسیب پذیر هستند.

در ادامه به چند ترفند شستشوی این پرده ها اشاره خواهیم کرد:پرده توری

طرز شستن پرده توری در لباسشویی

روش شستن پرده های توری در لباسشویی یکی دیگر از بهترین و مؤثرترین روش‌هاست. البته این روش برای پرده‌های قدیمی و کارکرده به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود؛ زیرا پرده‌های قدیمی امکان آسیب‌دیدگی بالایی دارند و ممکن است دچار پارگی شوند. بنابراین در صورت عدم اطمینان به میزان مقاومت پرده‌ها، بهتر است که آن‌ها را با دست تمیز کنید.

شستن پرده های توری با بخارشو

از جمله مهم‌ترین مزیت‌های شستن پرده های توری با بخارشو می‌توان به عدم نیاز به باز کردن پرده و همچنین جلوگیری از چروک شدن آن اشاره کرد. به صورت کلی استفاده از دستگاه بخارشو برای آلودگی‌های سطحی مناسب است و چنانچه پرده دارای لکه و آلودگی‌های کهنه و عمقی بود، بهتر است که از دیگر روش‌های گفته شده استفاده کنید.

شستن پرده توری با دست

1_قدیمی‌ترین و سنتی‌ترین روش شستشوی پرده، شستن آن‌ها با دست است. در این روش، بهتر است که قبل از اانجام کار، پرده را به خوبی تکانده و گرد و غبار موجود بر روی آن را از بین ببرید. در مرحله بعدی، باید پرده را برای مدتی در یک تشت آب ولرم قرار دهید تا آلودگی‌های موجود، به خوبی نرم شوند.

2_در مرحله بعدی نیز باید مقداری پودر لباسشویی را در داخل مقداری آب ولرم مخلوط کرده و به خوبی هم بزنید تا کاملاً کف کند. بعد از آماده شدن محلول پرده را در داخل محلول قرار داده و به دقت پرده را بشویید.پرده تورینکات مهم در شستشوی این پرده‌ها

1_در شستن پردهای توری با دست به هیچ وجه نباید آن‌ها را چنگ بزنید. همچنین بعد از اتمام مراحل شستشو، نباید برای خشک شدن آن‌ها را بچلانید؛ زیرا این کار باعث می‌شود که پرده‌ها چروک شوند؛

2_پیشنهاد می‌کنیم برای خشک‌کردن پرده‌های توری، زمانی اقدام کنید که آن‌ها هنوز مرطوب هستند. با انجام این کار، پرده بدون چروک شدن خشک شده و دیگر نیازی به اتو کشی نیست.

3_بخارشو را در فاصله ۱۰ تا ۱۵ سانتی‌متری پرده‌ها نگه داشته و از بالا به پایین پرده‌ها را شستشو دهید.

4_هنگامی که پرده‌ها در آب خیس می‌خوردند می‌توانید به جای سرکه و آبلیمو از نمک استفاده کنید. نمک به غبار زدایی و جداشدن دوده‌های روی پرده توری کمک می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا