بهترین روش برای پاک کردن ریمل ضد آب بدون ریزش مژه

ریمل ضد آب رو اینطوری تمیز کن که مژه هات نریزن

پس از صرف مدتی زیاد از وقت گرانبهای خود برای آرایش چشمانمان، هیچ کدام از ما دوست نداریم با سیاه شدن زیر چشمانمان در اثر ریختن ریمل و خط چشم روبرو شویم. برای جلوگیری از این اتفاق اکثر ما به استفاده از محصولات ضد آب روی می آوریم. این نوع محصولات اغلب با مواد خاصی مانند سیلیکون و موم فرموله شده اند و به این سادگی ها از روی مژه ها پاک نمی شوند.

پاک کردن ریمل ضد آب

این محصولات انتخاب مناسبی برای استفاده در روزهای بارانی، گرم و مرطوب و حتی هنگام ورزش‌هایی مانند شنا هستند. پاک کردن ریمل ضد آب از روی مژه ها کار ساده ای نیست و ممکن است به کندن و ریختن مژه ها منجر شود. در ادامه با بهترین روش های پاک کردن ریمل ضد آب از روی مژه با ما همراه باشید.

پاک کردن ریمل ضد آب

چه چیزی ریمل را ضد آب می کند؟

همان طور که پیش تر گفته شد، ریمل های ضد آب از دو ماده سیلیکون و موم استفاده می کنند. سیلیکون در چسبیدن به سطح مژه بسیار موثر عمل می کند. این ماده همچنین توسط FDA به عنوان یک ماده مراقبت از پوست و آرایشی ایمن مورد تایید قرار گرفته است.

موم های طبیعی مانند موم کارنوبا و موم سبوس برنج مواد فوق العاده قدرتمند و مقاوم در برابر آب هستند که معمولا در طیف وسیعی از محصولات آرایشی و بهداشتی برای دستیابی به فرمولاسیون ضد عرق، ضد لک و ضد آب مورد استفاده قرار می گیرند.

پاک کردن ریمل ضد آب

پاک کردن ریمل ضد آب بر پایه سیلیکون

اگر ریمل شما از سیلیکون به عنوان یک ماده ضد آب استفاده می کند، به این روش آن را پاک کنید:

یک پد پنبه ای را به مقداری میسلار واتر آغشته کنید. پد نباید به طور کاملا خیس شود. میسلار واترها حاوی ذراتی هستند که می توانند انواع آلودگی ها، چربی ها و سیلیکون ها را به خود جذب کنند. اکنون چشمانتان را ببندید و پد پنبه ای آعشته به میسلار واتر را به مدت یک دقیقه روی هر کدام از چشمانتان قرار دهید. میسلار واتر ها اغلب از مواد ضدحساسیت و ملایم ساخته شده اند، اما توصیه می شود برای جلوگیری از آسیب رسیدن به چشمانتان، در این مدت از بازکردن آنها بپرهیزید. حال مژه هایتان را با استفاده از پد پنبه ای با حرکت دایره وار به آرامی ماساژ دهید. این کار به آسان تر پاک شدن ریمل کمک می کند.

پاک کردن ریمل ضد آب

سپس با استفاده از قسمت تمیز پد پنبه ای به آرامی و با حرکت رو به پایین ریمل را از روی پلک، مژه ها و زیر چشمانتان پاک کنید. حالا با استفاده از آب ولرم صورتتان را بشویید و سپس پوستتان را به آرامی با حوله خشک کنید. برای داشتن مژه هایی سالم تر توصیه می شود یک نرم کننده طبیعی مژه مانند روغن نارگیل یا روغن کرچک به مژه هایتان بزنید. این کار از مژه ها در برابر شکستگی محافظت می کند و به رشد بهتر آنها کمک می کند.

پاک کردن ریمل ضد آب

پاک کردن ریمل ضد آب بر پایه موم

اگر ریمل شما از موم به عنوان یک ماده ضد آب استفاده می کند، به این روش آن را پاک کنید:

ریمل های مبتنی بر موم معمولا راحت تر از ریمل های سیلیکونی پاک می شوند. به همین دلیل توصیه می شود از یک پاک کننده ملایم مانند محلول پاک کننده آرایش چشم برای این کار استفاده کنید. یک پد پنبه ای را به مقداری محلول پاک کننده آرایش چشم آغشته کنید و با کمک آن به آرامی ریمل را از روی مژه هایتان پاک کنید.

پاک کردن ریمل ضد آب

سعی کنید به آرامی این کار را انجام دهید. زیرا فشار دادن بیش از حد می تواند منجر به تحریک پوست را ریزش مژه ها شود. حالا با استفاده از آب ولرم صورتتان را بشویید و سپس پوستتان را به آرامی با حوله خشک کنید. این مرحله اختیاری است. اما توصیه می شود از مقداری روغن کرچک، روغن نارگیل یا روغن ویتامین E برای سالم تر و خوش حالت تر شدن مژه ها استفاده کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا