بهترین طرز تهیه کالباس خانگی ساده و‌ مخصوص!

بهترین طرز تهیه کالباس خانگی ساده و‌ مخصوص!

کالباس یک خوراکی بسیار خوشمزه است چه بسا اگر کالباس خانگی باشد بسیار لذیذ و خوشمزه خواهد. چگونه در خانه کالباس درست کنیم؟

در ادامه طرز تهیه کالباس خانگی را به شما آموزش خواهیم داد. با ما همراه باشید:

مواد لازم برای تهیه کالباس خانگی:

1_گوشت مرغ بدون استخوان: ۱ کیلو (می‌توان از گوشت قرمز نیز به همین شیوه استفاده کرد)

2_سیر: ۳ حبه

3_زردهٔ تخم مرغ: ۳ عدد

4_هویج: ۱ عدد

5_آرد: ۳ قاشق غذاخوری

6_فلفل سیاه: نصف قاشق مرباخوری

7_نمک: ۱ قاشق مرباخوری

8_دارچین: یک سوم قاشق مرباخوری

9_زنجبیل: یک پنجم قاشق مرباخوری

10_هل: نصف قاشق مرباخوری

11_میخک: ۲ عدد

12_جوز هندی: ۲ عدد (به جای میخک و جوز هندی می‌توان از نصف قاشق مرباخوری آویشن استفاده کرد.)

13_روغن مایع: ۲ قاشق غذاخوری

14_قارچ: ده عدد

مراحل تهیه کالباس خانگی خوشمزه:

مرحله اول

تمامی استخوان های گوشت مرغ را گرفته و قطعات مرغ را کاملا شسته و بگذارید تا آب آن کامل برورد و سپس پوست سیر را جدا کرده و ۲ بار چرخ کنید و در ظرف مناسبی بریزید.

مرحله دوم

آرد را الک کرده و تمام ادویه ها را در آن بریزید و کامل مخلوط نمایید. دوباره همین مخلوط را بر روی مرغ چرخ شده الک کنید و مایع کالباس را کمی ورز دهید.

مرحله سوم

تخم مرغ را اضافه کنید و کامل با دست ورز بدهید. . ورز دادن را آنقدر ادامه دهید تا خمیر یکدستی بدست آید. اگر مایع شما شل بود میتوانید از آرد یا نشاسته ذرت برای منسجم شدن مایع کالباس خانگی خود استفاده کنید.

مرحله چهارم

سپس قارچ ها و هویج را خرد کرده و با روغن به مخلوط قبلی اضافه کنید. فویل (نایلون) را باز کرده و مواد را روی آن قرار می دهیم. سلفون را چند دور، دور مواد بپیچانید تا در زمان پخت ، آب به داخل سلفون نفوذ نکند.

مرحله پنجم

یک قابلمه بزرگ را از آب پر کنید و روی حرارت زیاد قرار دهید ، اجازه دهید آب موجود در قابلمه به جوش بیاید سپس حرارت زیر قابلمه را کم کنید. سپس رول کالباس را در یک ظرف فلزی کوچکتر قرار دهید و داخل آب جوش قرار دهید ( مانند روش بنماری ) به مدت ۴۵ دقیقه الی یک ساعت بخار پز می کنیم.

مرحله آخر

سپس آن را در داخل یخچال قرار داده تا کامل سرد شود. سپس فویل را باز کرده و برش می زنیم. کالباس خانگی شما آمده است. نوش جان!

نکته مهم:

شما مجبور نیستید که تمامی ادویه های گفته شده را استفاده کنید. انتخاب آن ها به دلخواه خودتان است. اگر ادویه ای را ندارید، می توانید آن را حذف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا