بهترین و آرامش‌بخش ترین رنگ‌ها برای دکوراسیون خانه!

بهترین و آرامش‌بخش ترین رنگ‌ها برای دکوراسیون خانه!

برای داشتن یک دکوراسیون عالی و آرامش بخش باید از آرامش‌بخش ترین رنگ‌ها استفاده شود. و هم چنین ما باید اطلاعات زیادی درباره رنگ ها داشته باشیم تا بتوانیم از آن ها استفاده کنیم.

در ادامه به بررسی تعدادی از آرامش‌بخش ترین رنگ‌ها خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید:آرامش‌بخش ترین رنگ‌ها برای دکوراسیون خانه

استفاده از رنگ زرد

نکته مهمی که در رابطه با رنگ زرد وجود دارد این است که باعث می‌­گردد شما لحظات شاد و پر انرژی را احساس کنید. اگر می‌خواهید روز خود را با جملات انرژی بخش شروع کنید. برای اینکه تاثیر بیشتری داشته باشد روی کاغذ زرد آن را یادداشت کنید. بهترین محل برای استفاده از رنگ زرد در آشپز خانه است.

رنگ‌ بنفش

رنگ بنفش نشان دهنده ­قدرت، ­صلح و دانایی است. به راحتی می‌تواند تعادل و احساس خوشایند درونی را برای فرد ایجاد کند. بسیاری از افراد برای ایجاد محیطی آرام و به دور از تشویش از رنگ بنفش برای رنگ آمیزی استفاده می‌کنند. بررسی‌ها نشان داده رنگ بنفش بر حفظ و تعادل پتاسیم و سدیم بدن بسیار مفید بوده.­ این دو عنصر تاثیر مستقیم بر روی رشد استخوان دارند.آرامش‌بخش ترین رنگ‌ها برای دکوراسیون خانه

رنگ سفید

سفید نماد وضوح و طراوت است. این رنگ احاطه‌کننده استرس است. اتاق که به رنگ سفید رنگ آمیزی شده برای بانوان باردار آرامش بخش بوده و تاثیر مثبتی بر آنان دارد. اما فراموش نکنید که رنگ سفید نیاز به تمیزی بسیار دارد. زیرا کثیفی رنگ سفید به راحتی مشاهده می‌شود و باعث ایجاد کسلی می‌گردد.

رنگ آبی

رنگ آبی پرطرفدارترین و بهترین و آرامش‌بخش ترین رنگ است. صلح آمیز و ملایم و آرامش‌بخش همراه با قدرتی فوق‌العاده در کاهش استرس محسوب می‌شود. رنگ آبی با آرام کردن ذهن باعث کاهش تعداد ضربان قلب شده و فشار خون را پایین می‌آورد. بدین ترتیب اضطراب را کاهش می‌دهد. نظر کارشناسان بر این است که رنگ آبی دارای اثری خنک و آرام می‌باشد و برای اتاق خواب بسیار مناسب است.

رنگ‌سبز

سبز نماد طبیعت و رنگ آرامی است. یکی از زیباترین و آرام‌ترین رنگ‌ها به حساب می‌آید که باعث ایجاد تعادل و هماهنگی بین احساسات می‌شود. سبز بژ و سبز روشن آرامش‌بخش‌ترین رنگ‌های خانواده سبز هستند.

رنگ خاکستری

شاید تصور این‌که خاکستری به‌عنوان رنگی آرامش‌بخش به‌حساب بیاید، کمی دور از ذهن باشد، اما این رنگ به دلیل خنثی بودن و ترکیب بی‌نظیر آن با رنگ‌های روشن دیگر، می‌تواند آرامش‌بخش باشد. این رنگ گزینه‌ای مناسب برای استفاده در اتاق‌خواب است. ترکیب رنگ خاکستری با رنگ‌های روشن برای رنگ تخت، میز و کمد جلوه‌ای خاص و بی‌نظیر در اتاق‌خواب ایجاد می‌کند.آرامش‌بخش ترین رنگ‌ها برای دکوراسیون خانه

کلام آخر

همه ما میدانیم که حتی نگاه کردن به رنگ های مختلف بر روحیه ما تاثیر میگذارد. پس اینکه از چه رنگی برای دکوراسیون خانه استفاده کنیم، بسیار مهم است و باید به آن دقت شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا