به چه دلایلی زود عصبانی میشویم؟

به چه دلایلی زود عصبانی میشویم؟

زود عصبانی شدن ممکن است به دلیل عوامل درونی و بیرونی زیادی رخ دهد و روحیه و آرامش را بر هم بریزد و باعث مشکلاتی شود. سعی کنید در ابتدا عامل عصبانیت خود را پیدا کنید و به روش درست آن را کنترل کنید.

در ادامه به بررسی دلایل مختلف عصبانی شدن خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید:عصبانی شدن

سرکوب کردن طولانی مدت خشم باعث زود عصبانی شدن میشود:

همانطور که میدانید پذیرفتن خشم به عنوان یک حس طبیعی چه به صورت فردی و چه به صورت اجتماعی، دشوار است. بسیاری از مردم سعی می‌کنند احساسات واقعی خود را سرکوب کنند. اگر اغلب این کار را انجام دهید، ممکن است هر چه بیشتر خشم خود را سرکوب کنید، بیشتر و بیشتر احساس خشم کنید.عصبانی شدن

اضطراب و استرس، یکی از عوامل اصلی زود عصبانی شدن:

اضطراب ممکن است برای برخی افراد یک معضل له حساب بیاید. افراد مبتلا به مشکلات اضطرابی، معمولاً احساس غرق شدن می‌کنند. زیرا برای مدیریت وضعیت عاطفی خود باید سخت کار کنند. اگر اضطراب دارید و موقعیتی چالش برانگیز پیش می آید، ممکن است بدون اینکه واقعاً دلیل آن را بفهمید، از عصبانیت منفجر شوید.

بهم ریختن هورمون‌ها:

هورمون‌ها بیش از آنکه فکرش را کنید روی ما و خلقیات ما اثر دارند. از این رو اگر کمی مقدار برخی از هورمون‌ها در بدنتان بالا و پایین شود، می‌توانند تبدیل به علت خشم زود هنگام شما شوند.

برای مثال می‌توان به اختلال نارسایی پیش از قاعدگی (PMDD)، اشاره کرد.

عصبانی احساس نامرئی بودن:

احساس اینکه آنقدر که باید قدردان شما نیستند یا اینکه به شما بی توجهی می‌شود، می‌تواند باعث خشم سریع  شما باشد. ممکن است از همسر، فرزندان، والدین، دوستان یا همکاران خود زودتر از حالت نرمال عصبانی شوید، زیرا احساس می‌کنید در یک رابطه نامرئی یا کم ارزش هستید.

نداشتن خواب کافی:

کم خوابی یکی از دلایل اصلی عصبانیت است. ممکن است به اندازه کافی نخوابید یا در کارهایی که باید انجام دهید غرق شوید و تا دیروقت بیدار بمانید. این اتفاقات می‌توانند مدیریت مشکلات عاطفی را دشوارتر کرده و منجر به زودتر عصبانی شدن شما بشوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا