بیوگرافی امیرحسین فتحی؛ همبازی پریناز ایزدیار در سریال جیران!

بیوگرافی امیرحسین فتحی؛ همبازی پریناز ایزدیار در سریال جیران!

زندگی شخصی و خانواده امیرحسین فتحی

فتحی بازیگر نقش سیاوش در جیران در تاریخ 10 مهر سال 1372 در تهران متولد شد؛ اصالت پدر او به شهر خوانسار اصفهان برمی‌گردد و به نحوی می‌توان او را یکی از بازیگران اصفهانی سینما و تلویزیون دانست.

عکس کودکی امیرحسین فتحی

امیرحسین عضو خانواده 4 نفره‌ای است که اعظم بروجردی، مادر امیرحسین نویسنده و پدرش حسن فتحی کارگردان معروف سینما و تلویزیون است که فیلم سینمایی مست عشق جزو جدیدترین کارهای او محسوب می‌شود. امیرحسین 1 برادر بزرگتر از خود به نام محمدرضا دارد و خودش فرزند دوم خانواده است.

ازدواج و همسر امیرحسین فتحی

موضوعاتی همچون همسر امیرحسین فتحی بازیگر، امیرحسین فتحی و همسرش، عکس ازدواج امیرحسین فتحی یا شایعاتی همچون ازدواج امیرحسین فتحی و پریناز ایزدیار در فضای مجازی بعد از بازی او در سریال جیران به راه افتاد اما هیچ یک از تصاویر و اخبار منتشر شده مورد تایید آقای بازیگر قرار نگرفت و اینطور که پیداست فتحی جوان مجرد بوده و هنوز ازدواج نکرده است.امیرحسین فتحی

شروع بازیگری امیرحسین

بازیگر نقش صابر عبدلی در سریال شهرزاد کار خود را با نمایش آدم و حوا آغاز کرد و در سال 1386، در 14 سالگی با حضور در میان بازیگران سریال مدار صفر درجه اولین تجربه تصویری خود مقابل دوربین را به دست آورد ولی شهرت او با سریال شهرزاد و جیران رقم خورد.امیرحسین فتحی

فیلم شناسی امیرحسین فتحی

در ادامه  به برجسته‌ترین نقش‌های او اشاره خواهیم داشت.امیرحسین فتحی

قطب شمال

سریال قطب شمال اولین تجربه کارگردانی امین محمودی یکتا در مورد زوجی به نام همایون و ارغوان است که در آستانه ازدواج، قربانی خیانتی هولناک می‌شوند. همایون به دلایلی زندانی شده و پشت دیوارهای زندان برای انتقام از سامان لحظه‌شماری می‌کند و…. امیرحسین فتحی در سریال قطب شمال نقش سامان یکی از نقش های اصلی سریال را بر عهده دارد. نقش مقابل او را آناهیتا درگاهی بازی می کند.

فیلم سینمایی کیفر

فیلم سینمایی کیفر به کارگردانی حسن فتحی اولین فیلم سینمایی امیرحسین بود که او در آن فیلم نقش کمال لانکاستر را در کنار بازیگرانی همچون امیر جعفری، هانیه توسلی، مریلا زارعی، مصطفی زمانی، هومن برق نورد و جمشید هاشم‌پور ایفا کرد

فیلم آخرین بار کی سحر رو دیدی؟

او در فیلم سینمایی آخرین بار کی سحر رو دیدی نقش سهراب را بر عهده داشت و با چهره‌های مشهوری همچون فریبرز عرب نیا، آتیلا پسیانی، آناهیتا درگاهی، سیامک صفری و علیرضا ثانی فر همبازی بود.

سریال شهرزاد

شهرت امیرحسین با سریال شهرزاد شکل گرفت؛ سریالی که او در آن ایفاگر نقش صابر عبدلی بود و با چهره‌هایی همچون ترانه علیدوستی، مصطفی زمانی، شهاب حسینی و پریناز ایزدیار هم بازی شد.

سریال محبوب جیران

دیگر فیلم مشترک امیرحسین فتحی و پریناز ایزدیار در شبکه نمایش خانگی سریال جیران بود که در آن سریال پریناز نقش اصلی یعنی جیران و امیرحسین فتحی نقش سیاوش را بر عهده داشت و در این سریال پرطرفدار شبکه نمایش خانگی با چهره‌هایی همچون بهرام رادان، مهدی پاکدل، سمیرا حسن‌پور و رعنا آزادی ور همبازی بود..

آثار او:

امیر حسین فتحی در آثار مختلف تلویزیونی، سینمایی و نمایش خانگی بازی کرده است که عبارتند از:

فتحی در سریال نمایش خانگی

قطب شمال:امین محمودی یکتا، 1403

جیران :حسن فتحی، 1401-1398

شهرزاد :حسن فتحی، 1394

شاهگوش:داوود میرباقری،1392

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا