ترفندهای بزرگ تر نشان دادن آشپزخانه های کوچک

آشپزخانه کوچک رو اینطوری بچین که بزرگتر به نظر برسه

مدیریت فضا در آپارتمان های کوچک همواره یکی از دغدغه های اصلی مردم بوده است. یکی از بخش های خانه که بیشترین تراکم لوازم مربوط به آن است، آشپزخانه است. کمبود فضا در آشپزخانه به این معنی است که ما باید در چیدمان آشپزخانه خود ابتکار بیشتری به خرج دهیم تا بتوانیم از هر اینچ آن نهایت استفاده را ببریم. در ادامه با خلاقانه ترین ایده ها برای دکوراسیون آشپزخانه های کوچک با ما همراه باشید.

ترفندهای بزرگ تر نشان دادن آشپزخانه های کوچک

1- استفاده از نور طبیعی را به حداکثر برسانید

آشپزخانه های راهرویی یا همان دو دیواره به تاریکی و شلوغی شهرت دارند. برای کمک به بزرگ‌تر نشان دادن این آشپزخانه ها از حداکثر نور طبیعی ممکن بهره ببرید. اگر از نظر معماری امکان پذیر باشد، می توانید با به حداکثر رساندن فضای پنجره و استفاده از پنجره های کف تا سقف به دلبازتر و بزرگتر نشان دادن فضای آشپزخانه کمک کنید.

ترفندهای بزرگ تر نشان دادن آشپزخانه های کوچک

2- از قفسه ها و کابینت های شیشه ای استفاده کنید

کابینت های بسته موجب نظم دادن به فضای آشپزخانه می شوند. اما زیاد بودن آنها خصوصا در نیمه بالایی باعث می شود آشپزخانه شما کوچک به نظر برسد. برای جلوگیری از این اتفاق می توانید در نیمه بالایی از کابینت های شیشه ای و قفسه ای استفاده کنید و نیمه پایینی را با استفاده از کابینت های بسته چیدمان کنید. این کار به دلبازتر نشان دادن فضای آشپزخانه کمک زیادی می کند.

ترفندهای بزرگ تر نشان دادن آشپزخانه های کوچک

3- از یک میز کوچک متحرک به جای جزیره استفاده کنید

در آشپزخانه های خیلی کوچک دکوراسیون آشپزخانه جزیره ای به جای کارآمد بودن، بیشتر نقش یک مانع را خواهد داشت. جزیره می تواند فضای زیادی اشغال کند و رفت و آمد شما را دچار مشکل کند. به جای جزیره می توانید از یک میز کوچک در آشپزخانه خود استفاده کنید، تا هر زمان که نیاز بود به راحتی آن را جابجا کنید.

ترفندهای بزرگ تر نشان دادن آشپزخانه های کوچک

4- از گوشه و کنارها نهایت استفاده را ببرید

اگر در قسمتی از آشپزخانه ویژگی های معماری مانعی برای استفاده حداکثری از فضا هستند، وقت آن رسیده که خلاقانه عمل کنید. به عنوان مثال، در این تصویر یک پنجره فضایی بلااستفاده در گوشه آشپزخانه ایجاد کرده است که با ایده ای خلاقانه و نصب یک کانتر در این قسمت، به یک فضای نشیمن دنج برای خوردن یک فنجان قهوه تبدیل شده است.

ترفندهای بزرگ تر نشان دادن آشپزخانه های کوچک

5- از چیدمان U شکل کمک بگیرید

اگر مجبورید تعداد زیادی کابینت را در یک فضای کوچک جای دهید، چیدمان U شکل بهترین گزینه برای شما خواهد بود. در این نوع چیدمان می توانید از هر اینچ فضای آشپزخانه نهایت استفاده را ببرید. از فضای عمودی برای قرار دادن کابینت ها استفاده کنید. این کار فضای زیادی را برای ذخیره سازی در اختیار شما قرار می دهد.

ترفندهای بزرگ تر نشان دادن آشپزخانه های کوچک

6- یک آشپزخانه مخفی بسازید

ترکیب آشپزخانه، نشیمن و ناهار خوری در یک اتاق یک سناریوی رایج در آپارتمان های کوچک است. برای اینکه فضا را بزرگتر نشان دهید می توانید کابینت هایی هم رنگ با مبلمان انتخاب کنید و از کابینت برای مخفی کردن هود، شیر آب و لوازم کوچک استفاده کنید. این کار آشپزخانه را از دید مخفی می کند و توهم فضای بزرگتر ایجاد می کند.

ترفندهای بزرگ تر نشان دادن آشپزخانه های کوچک

7- از یک جزیره باریک استفاده کنید

عرض فضای کف اطراف جزیره قطعا مهم تر از ابعاد خود جزیره است. هر طرف جزیره باید حداقل 100 سانتی متر با اطراف فاصله داشته باشد. یک جزیره باید حداقل 60 سانتی متر عرض داشته باشد تا فضای مفیدی برای قرار دادن لوازم آشپزخانه در اختیار شما قرار دهد. بزرگ بودن ابعاد جزیره رفت و آمد شما را در آشپزخانه دچار مشکل خواهد کرد.

ترفندهای بزرگ تر نشان دادن آشپزخانه های کوچک

8- دیوارها را خالی بگذارید

اگر فضای ذخیره سازی کافی در انباری دارید، می توانید با خالی گذاشتن دیوارها از کابینت توهم فضای بزرگتر در آشپزخانه ایجاد کنید. این کار به دلبازتر نشان دادن فضای آشپزخانه کمک می کند.

ترفندهای بزرگ تر نشان دادن آشپزخانه های کوچک

9- از سطوح بازتابند استفاده کنید

درب های براق، قفسه‌های شیشه‌ای شفاف و وسایل فلزی می توانند با عبور دادن و بازتاب نور طبیعی فضای آشپزخانه‌ کوچک را دلبازتر نشان دهند. طراحان داخلی توصیه می کنند که از آینه در فضاهای کوچک استفاده کنید. با قرار دادن آینه در مقابل پنجره و مناطقی که نور طبیعی را به اتاق وارد می کنند، می توانید توهم فضای بزرگتر ایجاد کنید.

ترفندهای بزرگ تر نشان دادن آشپزخانه های کوچک

10- از منابع نور مخفی استفاده کنید

یک ایده هوشمندانه برای بزرگتر نشان دادن فضا استفاده از نورپردازی مناسب است. نور پردازی زیر کابینت توهم فضای بیشتر در یک آشپزخانه جمع و جور ایجاد می کند و آشپزخانه شما را بزرگتر از آنچه که هست، نشان می دهد. چراغ های نواری، به خوبی در زیر سطوح مخفی می شوند و با قرار دادن آنها در قفسه ها و کابینت های آشپزخانه می توانید به بزرگتر نشان دادن فضا کمک کنید.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا