ترفندهای جادویی تمیز کردن شیشه ماشین؛ لک بی لک

ترفندهای جادویی تمیز کردن شیشه ماشین؛ لک بی لک

شیشه های ماشین، مخصوصا شیشه های عقب و جلو ماشین یکی از معیارهای زیبایی ظاهری آن هستند. هنگام تمیز کردن شیشه ها ممکن به علت استفاده از تجهیزات و روش هایی نامناسب، با مشکلاتی روبرو می‌شویم. گردو خاک، دوده بنزین  فضولات پرندگان و برگ درختان علاوه براینکه دید راننده را مختل می‌کنند، ظاهر نامناسبی نیز به ماشین می‌دهند.

در این مطلب از نی‌نی‌بان قصد داریم روش های جادویی تمیز کردن شیشه ماشین را به شما معرفی کنیم:

1-تمیز کردن برف پاک‌کن ها

اگر برف پاک‌کن های ماشین کثیف شوند، به جای تمیز کردن شیشه ها باید سعی کنیم لبه هاب برف پاک‌کن را تمیز کنیم. برای این کار 1/4 آمونیاک را در یک لیوان آب سرد حل می‌کنیم؛ یک دستمال حوله ای را به مواد آغشته کنید و به آرامی روی دو لبه های دو طرف برف پاک‌کن می‌کشیم. سپس از یک پارچه تمیز و خشک برای خشک کردن برف پاک‌کن استفاده کنید.

2- از نوشابه غافل نشوید

بعد از بارش باران لکه های باران به خوبی روی شیشه جلو ماشین دیده می‌شود و ظاهر نامناسبی را ایجاد می‌کنند. می‌توانید از یک راحل سریع برای تمیز کردن آن به کار گیرید. نوشابه مشکی. قبل از انجام، یک پارچه را بین شیشه و کاپوت ماشین قرار دهید تا نوشابه رنگ کاپوت را از بین نبرد. پس از انجام کار، حتما آن را با آب شستشو دهید.

نرم کننده مو برای براق کردن

نرم کنند مو  باعث درخشش و براق ساختن زیاد بدنه ماشین و حتی شیشه می‌شود. این نرم کننده ها لانولین دارند که اجازه نمی‌دهند آب باران روی آن بنشیند و لکه را به وجود بیاورند.

از روزنامه یا کاغذ باطله کمک بگیرید

طبیتا بعد از شستن شیهسه های ماشین، لازم است که ان ها را خشک کنیم تا آلودگی و کثیفی بیشتری را به خود جذب نکنند. استفاده از هر پارچه ای ممکن است روی شیشه پرز به جا بگذارد. پس بهترین راه استفاده از کاغذ باطله و روزنامه برای خشک کردن شیشه ماشین است.

استفاده از جوش شیرین و سرکه

برای پاک کردن لکه ها از روی شیشه ماشین، ترکیب جوش شیرین و سرکه یک انتخاب عالی است. برای این کار سرکه و مقداری جوش شیرین را در یک ظرف مخلوط کرده و در یک اسپری می‌ریزیم. سپس آن را روی شیشه ماشین می‌زنیم و با یک پارچه نخی یا حدالامکان  پارچه بدون پرز روی آن می‌کشیم. این مخلوط نه تنها به شیشه ماشین آسیبی نمی‌رساند بلکه، آن را به سرعت تمیز می‌کند و برای انواع لکه ها مناسب است.

سخن آخر

تمیزی شیشه های ماشین علاوه بر اینکه دید راننده را باز می‌کنند، ظاهری زیبا به ماشین می‌دهد و باعث می‌شود که مرتب به نظر برسد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا