ترفندهای موثر برای سفت کردن پوست صورت در خانه

ترفندهای موثر برای سفت کردن پوست صورت در خانه

شما می‌توانید از روش‌های طبیعی برای کاهش افتادگی پوست و سفت کردن پوست استفاده کنید تا از عمل‌های جراحی و هزینه‌های بالای آن همچون عوارض جانبی جلوگیری کنید. این روش‌ها آسان و کم‌هزینه هستند و می‌توانند به‌طرز قابل‌توجهی چین‌وچروک و خطوط ظریف را کاهش دهند.ترفندهای موثر برای سفت کردن پوست صورت در خانه

در ادامه به برخی از راهکار های خانگی برای سفت شدن پوست اشاره خواهیم کرد:ترفندهای موثر برای سفت کردن پوست صورت در خانه

1- روغن نارگیل

روغن نارگیل به‌طور عمیق وارد لایه‌های پوست می‌شود و به سلول‌های پوستی کمک می‌کند تا جوان‌تر و تازه‌تر به نظر برسند. همچنین این روغن پوست را هیدراته نگه می‌دارد و آن را تغذیه می‌کند. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در روغن نعناع هم رادیکال‌های آزاد را از بین می‌برند که به پوست آسیب می‌زنند و به فرآیند پیری سرعت می‌بخشند. بهتر است هر شب قبل از خواب از این ترفند خانگی استفاده کنید.

2- روغن رزماری

این روغن اسانسی گردش خون را بهبود می‌بخشد و پوست شل را سفت می‌کند. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در این روغن تولید فیبروبلاست (یکی از اجزای بافت همبند) را افزایش می‌دهد و قابلیت ارتجاعی پوست را بهبود می‌بخشد. این روغن غنی از کارنوسل است که سرعت فرآیند پیری پوست را کاهش می‌دهد. هر سه تا چهار روز یک بار از این روغن استفاده کنید‌.

3- ماسک سفت کننده پوست صورت آبلیمو، تخم مرغ و شکر

می‌توان تخم مرغ را یکی از بهترین مواد سفت‌کننده پوست صورت تلقی کرد. در این نوع ماسک، فقط به سفیده تخم مرغ نیاز داریم. سفیده تخم مرغ غنی از پروتئین است که باعث افزایش ارتجاع پوست می‌شود. ویتامین C موجود در آبلیمو نیز باعث سفت شدن پوست می‌شود و شکر با خاصیت لایه‌برداری می‌تواند سلول‌های مرده پوست را از بین برده و باعث روی کار آمدن سلول‌های جوان شود. برای درست کردن این ماسک، یک تخم مرغ را با مقداری شکر و یک قاشق آبلیمو مخلوط کرده و بر روی پوست خود ماساژ دهید، سپس پوست خود را پس از گذشتن ۱۰ دقیقه با آب ولرم شستشو دهید.

 5 – ماسک سفت کننده پوست صورت ژل آلوئه‌ورا

هنگامی که صحبت از سفت کردن پوست صورت باشد، یکی از بهترین مواد طبیعی، ژل آلوئه‌ورا است. آلوئه‌ورا به دلیل اینکه حاوی اسید مالیک است علاوه بر اینکه خاصیت ارتجاعی بودن پوست را افزایش می‌دهد، یک مرطوب کننده طبیعی نیز بشمار می‌آید. برای استفاده از این ماسک، ژل داخل یک برگ آلوئه‌ورا را بیرون آورده و بر روی صورت خود بمالید. بعد از 15 الی 20 دقیقه صورت خود را با آب ولرم شستشو دهید.

6 – ماسک سفت کننده پوست صورت آووکادو و عسل

عسل علاوه بر مرطوب کنندگی پوست یک پاک کننده قوی نیز به حساب می‌آید. آووکادو نیز با افزایش کلاژن سازی پوست به سفت شدن و همچنین جوان شدن پوست کمک زیادی می‌کند. آووکادو را به صورت پالپ دراورده و عسل را به آن اضافه کنید تا حالت خمیری به خود بگیرد. خمیر بدست آمده را بر روی پوست صورت گذاشته و اجازه دهید تا خشک شود، بعد از خشک شدن، پوست خود را با آب ولرم شستشو داده و خشک کنید.ترفندهای موثر برای سفت کردن پوست صورت در خانه

کلام آخر

شل شدگی و افتادگی پوست امری کاملاً شایع است و هر کسی ممکن است در هر سنی با این موضوع روبرو شود. روش های زیادی برای سفت کردن پوست وجود دارد. در سنین پایین، رژیم‌های سختی که باعث کاهش وزن ناگهانی می‌شوند یا باداری و تولد کودک، می‌تواند باعث افتادگی پوست شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا