ترفند های حرفه ای سر آشپز ها که آشپزیتان را از این رو به آن رو می کنند!

ترفند های حرفه ای سر آشپز ها که آشپزیتان را از این رو به آن رو می کنند!

بسیاری از ما آشپزی را دوست داریم. ما به دنبال دستور العمل های غیر معمول می گردیم و سعی می کنیم آنها را بازسازی کنیم. با این حال، وقتی به یک رستوران می‌رویم و غذاهای خانگی خود را با غذاهای حرفه‌ای مقایسه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که مطمئناً چیزی از غذاهای ما کم است.

در ادامه ترفندهایی را در رابطه با یعضی از مواد خوراکی برای شما قرار داده ایم تا مانند یک آشپز حرفه ای آشپزی کنید. با ما باشید:ترفند های حرفه ای سر آشپز ها که آشپزیتان را از این رو به آن رو می کنند!

1-نمک

اغلب، مردم به یک غذا نمک اضافه می کنند زیرا فکر می کنند طعم صافی دارد، اما چیزی که شما به عنوان یک آشپز خوب واقعاً به آن نیاز دارد اسید است، مانند آب لیمو یا سرکه. نمک برای شیرینی ها مهم است. دسته ای از کوکی ها بدون آن مقدار کمی نمک طعم خوبی ندارند. نمک، فلفل و اسید تقریباً هر ظرفی را درخشان می کند. اگر غذا فوق العاده است اما چیزی کم است، نمک، فلفل و آب لیمو را اضافه کنید، سپس دوباره ارزیابی کنید. اگر یک غذای شیرین نیاز به طعم اضافی دارد، کمی نمک امتحان کنید.  همیشه آب ماکارونی خود را نمک بزنید! کره و نمک بیشتری اضافه کنید تا طعم غذای شما شبیه غذای رستوران شود.

2- سیر و پیاز

اگر می خواهید مانند یک آشپز خوب عمل کنید،هرگز سیر و پیاز را همزمان اضافه نکنید. پیاز حدود 8 دقیقه و سیر حدود 30 ثانیه طول می کشد تا تفت داده شود. اگر آنها را با هم اضافه کنید، سیر سوخته و تلخ خواهید داشت. موسیر اغلب در آشپزخانه رستوران ها استفاده می شود اما به ندرت در خانه استفاده می شود. از آن به عنوان جایگزینی برای پیاز برای طعم ملایم تر استفاده کنید. مقدار طعم سیر بستگی به زمان اضافه کردن سیر دارد. برای طعم ملایم آن را زودتر اضافه کنید، برای طعم تند آن را دیر اضافه کنید.د پیاز قرمز واقعاً بنفش است و فقط برای تهیه غذای سرد یا دمای اتاق مناسب است.ترفند های حرفه ای سر آشپز ها که آشپزیتان را از این رو به آن رو می کنند!

3-سیب زمینی

افزودن سرکه به سیب زمینی هایی که در حال جوشیدن هستند از تجزیه آن ها جلوگیری می کند. اگر سیب‌زمینی‌ها را می‌جوشانید تا له کنید، ۲ تا ۳ حبه سیر را پوست بگیرید و داخل قابلمه بریزید. آنها نرم می شوند، می توانید آنها را با سیب زمینی له کنید. طعم فوق العاده خواهد بود. هرگز سیب زمینی را در مخلوط کن نریزید، چون سیب زمینی حاوی مقدار زیادی نشاسته است، تبدیل به چسب می شود. له کردن سیب زمینی پخته شده به آرامی با دست یا با برنج باعث می شود بیشتر مولکول های نشاسته دست نخورده باقی بماند.ترفند های حرفه ای سر آشپز ها که آشپزیتان را از این رو به آن رو می کنند!

4-گیاهان و ادویه جات ترشی جات

گیاهان و ادویه جات می توانند برای خوردن آزاردهنده باشند، مانند تکه های شاخه دار رزماری یا دانه فلفل. آن ها را در پارچه پنیر بریزید و در مایع بریزید تا طعم خود را بگیرند اما نه بافت. برگ بو مانند نمک است، شما نمی خواهید طعم غالب در هر چیزی باشد، اما تفاوت شب و روز را در خورش ها، سس های ماکارونی ایجاد می کند. این چربی است که طعم را حمل می کند. اگر می خواهید چیزی را تفت دهید، سبزی ها و ادویه ها را با کره یا روغنی که در تابه است بریزید. آنها را در آردی که برای پختن غذا استفاده می کنید نریزید.

5-سرخ کردن

آشپزی را با روغن زیتون فوق بکر متوقف کنید. این نسخه بهتر از روغن زیتون نیست. روغن فوق بکر نقطه دود بسیار پایینی دارد، بنابراین پخت و پز با آن اغلب منجر به سوختگی غذا و آشپزخانه دودی می شود. برای سس و تزئین در نظر گرفته شده است. روغن زیتون معمولی نقطه دود بسیار بالاتری دارد و برای پخت و پز مناسب است. آنها شبیه هم نیستند.
بسیاری از اوقات، آشپزهای بی تجربه اجازه نمی دهند تابه آنها به اندازه کافی داغ شود. بدیهی است که باید بدانید تابه های خاص شما روی اجاق گاز خاص شما چگونه کار می کنند، اما بسیاری از ظروف از همان ابتدا خراب می شوند زیرا مردم فقط اجاق گاز را روشن می کنند، 5 ثانیه صبر می کنند و مواد خود را داخل آن می اندازند. مواد شما اساساً در رطوبت خودشان در حال جوشیدن هستند.ترفند های حرفه ای سر آشپز ها که آشپزیتان را از این رو به آن رو می کنند!

6- سس ها

برای سس های خوب و غلیظ، از آبی که پاستا خود را با آن پختید استفاده کنید.
سس سالاد تازه خودتان را درست کنید. زمان نمی برد، احتمالاً آنچه را که از قبل نیاز دارید در انباری خود دارید و طعم آن 10 برابر طعم داخل بطری است. اگر بسته چاشنی خشک را بگیرید و آن را با مقداری شیر تازه و مایونز مخلوط کنید و بگذارید 30 دقیقه در یخچال بماند، از طعم بهتر سس رنچ شگفت زده خواهید شد.
سس سویا فراتر از غذاهای آسیایی است. کمی از آن را در تخم مرغ های همزده یا در انتهای پیاز کاراملی خود امتحان کنید. این یک طعم نمکی است که بسیاری از غذاها را تحسین می کند.ترفند های حرفه ای سر آشپز ها که آشپزیتان را از این رو به آن رو می کنند!

سخن آخر

همه ما دوست داریم که مانند یک آشپز حرفه ای آشپزی کنیم و ترفند هایی که لازم هستند را بلد باشیم. با خواندن مطلب بالا می توانید این ترفند ها را یاد بگیرید. و از ان ها هنگام آشپزی کردن استفاده کنید و یک غذای عالی برای عزیزانتان آماده کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا