تزیین الویه قالبی تک نفره با نخودفرنگی

تزیین الویه قالبی تک نفره با نخودفرنگی

همانطور که می دانید سالاد الویه یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین انواع سالادها در بین سالادهای ایرانی می باشد که می تواند با کمی خلاقیت و تزیین لذت مهمانی شما را چند برابر کند. این سالاد به عنوان غذای اصلی نیز سرو می شود. که می توانید به صورت تک نفره و قالبی به صورت فینگر سروش کنید.تزیین الویه قالبی تک نفره با نخودفرنگی

در ادامه چند مدل تزیئن سالاد الویه را به شما آموزش می دهیم:

استفاده از نخود فرنگی

می توانید سالاد الویه را در یک ظرف نسبتا گود بریزید و روی آن شکل برگ بکشید. نخود فرنگی ها را به صورت رگبرگ های برگ روی سالاد قرار دهید. و برای بقیه قسمت های برگ از سس مبایونز و خردل استفاده کتید.

با نخود فرنگی طرح های متنوع ایجاد کنید

سالاد را در یک ظرف مناسب بریزید و روی ان را به طور کامل با سس بپوشانید. سپس با استفاده از نخود فرنگی روی ان طرح های انگور و درخت بکشید و وسط کار را با نخود فرنگی پر کنید. برای برگ های انگور می توانید از جعفری استفاده کنید.

استفاده از سیب زمینی سرخ شده

تزیین الویه با خیار شور و سیب‌ زمینی سرخ شده: از خیارشور و سیب‌ زمینی‌ که در مراحل تهیه استفاده کردید، برای تزیین سالاد استفاده کنید. آنها را به صورت دایره‌ ای در وسط سالاد قرار دهید یا در قسمت‌ های مختلف سالاد بچینید.

تزئین با جعفری

تزیین الویه با جعفری تازه یا ریحان: برگ‌ های جعفری تازه یا ریحان را بر روی سالاد الویه پخش کنید. این گیاهان عطر و طعم خوبی به سالاد می‌ دهند.

 استفاده از رنگ‌ های متنوع

برای تزئین سالاد الویه، از موادی با رنگ‌ های متنوع استفاده کنید. مثلا می توانید از گوجه‌ فرنگی تازه زیتون‌ های سبز و سیاه استفاده کنید. این رنگ‌ ها به سالاد جذابیت بیشتری می‌ دهند. هدف نهایی تزیین، جلب توجه و افزایش اشتها و لذت از سالاد الویه است، بنابراین از تمام خلاقیتتان استفاده کنید و سالاد را به سبک دلخواه تزیین کنید.

علاوه بر این برای تزئین سالاد اولویه تک نفره (تزیین سالاد الویه تکی) می توانید سالاد الویه را به صورت رولت های کیک درآورید یا در ظروف یکبار مصرف لیوانی بریزید و به دلخواه تزیین کنید.

استفاده از خیارشور

خیارشور یکی از مخلفات اصلی سالاد الویه است که می توانید از آن برای تزئین سالاد اولویه نیز استفاده کنید. تزئین سالاد اولویه با خیارشور، کار سختی نیست. شما می توانید خیارشورها را به صورت حلقه ای یا به صورت نواری خرد کنید و دور تا دور سالاد الویه بچینید یا به صورت نواری یک گل درست کنید.

مینی کیک الویه

همچنین می توانید این سالاد  را در قالب استوانه ای بریزید و سپس به صورت کیک در آورید و ان را با گوجه و هویج و خیار شور مثل کیک تزئین کنید. حالا شما یک مینی کیک زیبا دارید.

توپک الویه

می توانید مفداری از سالاد را بردارید و به صورت توپک هایی در اندازه متوسط درست کنید و سپس آن را روی کپسول های شیرینی پزی قرار داده و آن را با سس تزئین کنید.

سخن آخر

طرز تهیه سلاد الویه بسیار راحت بوده و شما با کمی خلاقیت و سلیقه می توانید ان را تزئین کنید. می توانید از مواد متنوعی برای تزئین این سالاد استفاده کنید. قالب های تک نفره برای فینگر فود و برای دورهمی هایی که تعداد افراد زیاد است بسیار مناسب هستند.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا