تغییر کردن را چگونه و از کجا شروع کنیم؟

تغییر کردن را چگونه و از کجا شروع کنیم؟

تغییر کردن یکی از مراحل سخت و مهم زندگی است. که بسیاری از افراد از آن میترسند. اما اگر چگونگی شروع را بلد باشیم راه هموار تر میشود.تغییر کردن

در ادامه به راهکارهای شروع تغییر کردن می پردازیم. با ما همراه باشید:

اولین قدم برای موفق شدن پذیرش تغییر کردن است

هر انسان دارای 4 بعد می باشد بعد فکری، بعد جسمی، بعد معنوی و بعد مادی. قطعاً پول به تنهایی باعث موفقیت و تغییر نمی شود چرا که تنها بعد مادی انسان را تشکیل می دهد. مهم ترین آیتم برای موفق شدن تغییر الگوهای ذهنی کهنه و قدیمی و ایجاد باورهای سازنده و جدید است. بنابراین پرداختن به دیگر بعدها هم کاملا ضروری است. مسیر موفقیت مانند دندانه های یک کلید است و واقعاً لازم است که تمامی مراحل انجام شود. برای مثال پرداختن به بعد معنوی و شکرگزار بودن باعث آرامش خاطر و بالا رفتن قدرت تصمیم گیری است و همین امر باعث می شود انسان شکرگزار در راه رسیدن به اهداف موفق تر عمل کند. این موضوع همین طور در خصوص بعد مادی هم صدق می کند. برای تغییر و موفقیت پول لازم است اما واقعا کافی نیست.تغییر کردن

برای تغییر کردن، رو به جلو بروید و نترسید

افراد کمی هستند که دوست دارند روال عادی و روتین زندگی خود را تغییر دهند. غالباً افراد از شرایط و موقعیت فعلی خود راضی هستند و حتی اگر هم ناراضی باشند چندان میل به تغییر آن ندارند. نمی خواهند از حاشیه امن خود بیرون بیایند. حاشیه امن افراد می تواند شامل جزیی ترین مسائل نیز باشد:

فرار از تغییرات جدید در زندگی

ترس از دست دادن چیزهایی که افراد در زندگی دارند

ترس از مسخره شدن

ترس از مورد انتقاد قرار گرفتن

 فراموش نکنید که خودتان مسؤل کارهای خودتان هستید

وقتی با بعضی از افراد در مورد تغییر کردن صحبت می کنیم سریع شروع به انتقاد کردن کرده و عالم و آدم را مقصر می دانند تا به هر شکلی خود را از زیر بار مسئولیت بیرون بکشند. فراموش نکنید برای تغییر دنیا باید ابتدا دنیای خود را تغییر دهید. برای این کار شما می توانید روی یک کاغذ ایراداتی که فکر می کنید در وجودتان است یادداشت کنید و روبروی هر کدام از آن ها عامل به وجود آورنده این ویژگی را بنویسید. آن گاه برای هر کدام از آن ها یک راه حل پیدا کنید. هر جایی که حس کردید به تنهایی نمی توانید از پس این مسئله بربیایید حتما با یک فرد اصلح مشورت کرده و از او کمک بگیرید.

غرور زیاد کار را خراب میکند

ممکن است در اطرافیان خود اشخاصی را سراغ داشته باشید که فکر می کنند تمامی کارهایشان بی هیچ گونه عیب و نقص است. اشخاصی که به داشته های خود می بالند و همیشه از بالا به بقیه نگاه می کنند. مثلا افرادی که سر کلاس درس همیشه استاد خود را تحقیر می کنند و اصطلاحاً ژست افراد با سواد و دانا را به خود می گیرند. اما شما سعی کنید به جای آن که به دیگران فخر بفروشید و برتری های خود را نشان دهید هر جایی سخن ارزشمندی می شنوید از آن استفاده کنید. سر کلاس درس خودشیفتگی را از خود دور کنید و خالصانه به صحبت های استادتان گوش فرا دهید. غرور خصوصیتی است که باید حتما کنترل شود. اگر غرور بی جای ما کنترل نشود مسلماً فرصت های کاری و موقعیت های دوستانه خود را خراب خواهیم کرد. داشتن غرور بیهوده ما را از موفقیت ها دور می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا