تفاوت ضدآفتاب رنگی و ضدآفتاب بی رنگ که باید بدانید!

تفاوت ضدآفتاب رنگی و ضدآفتاب بی رنگ که باید بدانید!

همانطور که میدانید ضدآفتاب های متنوعی در بازار وجود دارد که باید با توجه به نوع پوست خود آن را تهیه و ازپوستتان مراقبت کنید. زیرا پوست من خارجی ترین و مهمترین اندامی است که وظیفه محافظت از پوست را به عهده دارد.

در ادامه به بررسی انواع ضدآفتاب خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید:ضدآفتاب رنگی

نکته مهم :

به یاد داشته باشید که، استفاده از این محصول فقط مخصوص فصل تابستان و زمان قرار گرفتن در معرض تابش خورشید نیست. اشعه‌های مضر خورشید حتی در روزهای ابری و بارانی هم از ابرها عبور می‌کنند و خودشان را به پوست شما می‌رسانند.

طریقه عملکرد ضدآفتاب:

همانطور که از نامش معلوم است، این کرم بعنوان یک سپر محکم از ورود هر نوع اشعه‌ای به داخل پوست جلوگیری می‌کند و پوست را سالم و سرحال نگه می‌دارد. در واقع دو نوع اشعه ماورابنفش به نام‌های UVB و UVA وجود دارند که سبب پیری پوست و آفتاب‌سوخته شدن آن می‌شوند.هنگام خرید کرم ضدآفتاب فاکتور مهمی که باید به آن دقت کنید، SPF است. SPF در واقع میزان محافظت کرم ضدآفتاب از پوست در مقابل نور خورشید را نشان می‌دهد. هیچ کرم ضدآفتابی وجود ندارد که محافظت 100 درصدی روی پوست ایجاد کند، از این رو می‌توانید از کلاه‌های نقاب دار استفاده کنید تا اشعه کمتری به پوست‌تان برخورد کند.

 

تفاوت ضدآفتاب رنگی وبی رنگ:

۱_کرم‌های ضدآفتاب وظایف مشخصی دارند با این تفاوت که برخی قوی‌تر عمل می‌کنند و برخی از محافظت کمتری برخوردار هستند.

۲_علاوه بر این تفاوت، تفاوت دیگری که میان کرم‌های ضدآفتاب وجود دارد رنگی و بی‌رنگ بودن آن‌ها است. کرم‌های ضدآفتاب رنگی، دارای رنگدانه هستند و اثری مشابه با کرم پودر دارند. بعد از استفاده از کرم ضدآفتاب رنگی، رنگ پوست‌تان تغییر می‌کند و از حالت طبیعی خارج می‌شود. در مقابل، کرم‌های ضدآفتاب بی‌رنگ، هیچ تغییری روی پوست ایجاد نمی‌کنند و فاقد رنگدانه اند.

۳_کرم‌های ضدآفتاب رنگی، شما را از استفاده از کرم‌ پودر بی‌نیاز می‌کنند و در واقع با یک تیر دو نشان زده‌اید. کرم ضدآفتاب رنگی معمولا جنبه زیبایی و آرایشی دارد ولی از لحاظ کارایی تفاوتی بین کرم ضدآفتاب رنگی و بدون رنگ وجود ندارد.

۴_کرم‌های ضدآفتاب رنگی نسبت به کرم‌های بی‌رنگ، برق و درخشش بیشتری به پوست می‌بخشند و چهره فرد را جوان و سرحال نشان می‌دهند. کرم‌های ضدآفتاب رنگی هم مانند کرم‌های بدون رنگ دارای SPF هستند و از پوست صورت در برابر اشعه‌های مضر خورشید محافظت می‌کنند.ضدآفتاب رنگی

هدفتان از استفاده از ضدآفتاب چیست؟

اگر فقط به دنبال این هستید که یک محافظت خوب و عمیق روی پوست صورت‌تان ایجاد کنید بهتر است از کرم‌های بی‌رنگ استفاده کنید، اگر دوست دارید علاوه بر محافظت رنگ پوست‌تان هم تغییر کند و عیوب آن پوشانده شود، پیشنهاد ما استفاده از کرم ضدآفتاب رنگی است. اگر هم شاغل هستید و برای ساعت‌های طولانی در معرض نور صفحه نمایش کامپوتر قرار دارید بهتر است از کرم‌های ضدآفتاب رنگی استفاده کنید. این کرم‌ها در رنگبندی‌های مختلف موجود هستند و برای هر سلیقه قابل استفاده می‌باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا