تناسب سنی در ازدواج چقدر است و چرا مهم است؟

تناسب سنی در ازدواج چقدر است و چرا مهم است؟

تناسب سنی در ازدواج یکی از ملاک های تعیین کننده یک ازدواج موفق است ولی طبیعتا به تنهایی نمی‌تواند پاسخگوی آن باشد. علاوه بر سن ملاک های دیگری نیز مطرح است.

که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید:

 

تناسب سنی در ازدواج:

امروزه به دلیل تغییر ارزش ها نسبت به گذشته در برخی از خانواده ها، مسائلی مانند ازدواج و سن ازدواج تغییر کرده است و پذیرش این تغییرات راحت ترشده است.

درست است که سن مناسب در ازدواج یک مورد اساسی است ولی در بسیاری موارد یک سن خاص نمیتواند تعیین کننده ازدواجی موفق باشد. ازدواجی که آگاهانه انجام میشود و سایر ملاک ها مانند، فرهنگ مشابه خانواده ها، تحصیلات و ظاهر وجود داشته باشد، سن می تواند فقط یک عدد باشد.

فاصله سنی مناسب در ازدواج:

به طور کلی فاصله سنی ازدواج باید بین ۲ تا ۴ سال باشد. البته این تفاوت میتواند تا ۲ سال کمتر و بیشتر باشد. حتی اگر سن بیشتر مربوط به دختر باشد و هر دو طرف به بلوغ عاطفی و عقلی رسیده باشند، با در نظر گرفتن خوب بودن سایر شرایط، می تواند منجر به یک ازدواج موفق شود.تناسب سنی در ازدواج

اهمیت فاصله سنی در ازدواج:

اهمیت چنین تفاوت سنی این است که خانم ها زودتر پختگی عاطفی، جسمی، عقلی و جنسی می‌رسند و بهتر است به نیازهای آنها زودتر پاسخ داده شود. علاوه ب این،  نیازهای جنسی خانم ها زودتر فروکش می شود، بنابراین این تفاوت سنی به علت آمادگی زودتر زنان برای ازدواج و بلوغ اجتماعی مطرح می گردد. برای ازدواج از دیدگاه دینی و در روایات اسلامی تناسب های مختلف مطرح شده است که یک جنبه آن تناسب سنی است.تناسب سنی در ازدواج

فراموش نکنید…

اگر فاصله سنی در ازدواج بیش از ده سال شود، نقش افراد در رابطه تغییر میکند و به رابطه‌ای شبیه به استاد، شاگردی و ژا والد فرزندی تبدیل میشود. و مشکلات زیادی را بوجود میاورد. زیرا یکی از افراد بیش از حد دارای تجارب گوناگون است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا