تهیه کشک بادمجان خانگی به روش شمالی همراه با نکات پخت!

تهیه کشک بادمجان خانگی به روش شمالی همراه با نکات پخت!

کشک بادمجان یک غذای اصیل شمالی است و بسیار لذیذ و خوشمزه است. برای تهیه این غذا باید به نکات پخت آن بسیار دقت کنیم. روش های پخت زیادی وجود دارد که در ادامه این مطلب به آن اشاره کرده ایم.

با ما همراه باشید:کشک بادمجان

مواد لازم برای تهیه کشک بادمجان:

بادمجان ۲ کیلو گرم

پیاز ۳ عدد متوسط

آب ۱ پیمانه سر خالی

کشک ۴ قاشق غذا خوری

سیر ۴ حبه

پودر نعنای خشک ۲ قاشق غذا خوری

گردوی ریز خرد شده ۴ قاشق غذا خوری

نمک و زردچوبه هر کدام ۱ قاشق مربا خوری

مرحله اول تهیه کشک بادمجان:

در مرحله اول بادمجان ها را شسته و به خوبی خشک میکنیم. دقت کنید که از بادمجان های قلمی استفاده کنید. سپس بادمجان ها را روی منقل یا اجاق کبابی کرده تا حسابی مغزپخت شوند.کشک بادمجان

مرحله دوم:

بادمجان های کبابی شده را داخل کیسه پلاستیکی قرارمیدهیم تا پوستشان راحت تر جدا شود. سپس پیاز را شسته و ریز خرد میکنیم.

مرحله سوم:

بادمجان های کبابی که خنک شد، پوست می کنیم و ساطوری می کنیم. یک تابه بر می داریم و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم. پیاز ها را با حرارت کم تفت می دهیم تا طلایی و سبک شود. نمک و زردچوبه را اضافه می کنیم.

مرحله چهارم:

سپس چند دقیقه مواد را تفت می دهیم تا بوی آن خارج شود. در ادامه نعنا و سیر له شده را هم اضافه کرده و تفت می دهیم تا با دیگر مواد ترکسی شوند، سپس کنار می گذاریم. یک تابه دیگر برداشته و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم.کشک بادمجان

مرحله پنجم:

سپس بادمجان های کبابی را درون آن می ریزیم و کمی تفت می دهیم تا با هم ترکیب شوند. سپس پیاز داغ ها را اضافه کرده و مخلوط می کنیم. در ادامه گردوی خرد شده و کشک و آب را اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا مواد مخلوط شوند.

مرحله آخر:

در این مرحله درب تابه را میگذاریم و اجازه می دهیم با حرارت ملایم نیم ساعت بپزد و جا بیفتد. سپس درون یک ظرف مناسب سرو می کنیم. و با استفاده از کشک و پیاز داغ و گردو تزیین می کنیم. این خوراک را می توان در کنار نان و سبزی سرو نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا