توصیه های طلایی برای داشتن یک پوست صاف و درخشان

چگونه پوست صاف و درخشان داشته باشیم؟

مطمئناً داشتن پوست صاف و زیبا آرزوی هر کدام از ما است. اما بدانید که برآوردن این آرزو عجیب و دور از دسترس نیست و برای داشتن پوستی درخشان راه‌های زیادی وجود دارد.

چگونه پوست صاف و درخشان داشته باشیم؟

اغلب افراد با رعایت رژیم غذایی سالم و تغییر سبک زندگی می‌توانند پوست صاف، یک‌دست و درخشانی داشته باشند. البته علاوه بر سبک زندگی و تغذیه، مورد دیگری که در این مسیر به ما کمک فراوانی می‌کند، محصولات و لوازم آرایشی و بهداشتی است.

چگونه پوست صاف و درخشان داشته باشیم؟

مراقبت‌های پوستی برای داشتن پوست صاف و درخشان

شاید با خود فکر کنید برای داشتن پوست درخشان نیاز به انجام کارهای سخت یا پرهزینه و پرزحمت است، در صورتی که بسیاری از افراد می‌توانند با یک روتین ساده مراقبت از پوست که شامل تمیز کردن، مرطوب کردن و محافظت از پوست در برابر آفتاب است، پوستی سالم، شفاف و براق داشته باشند. این روتین به نظر ساده به سلامتی پوست کمک بسیار زیادی می‌کند. در ادامه برایتان توضیح می‌دهیم این کار ساده چه کمک بزرگی به ما می‌کند.

چگونه پوست صاف و درخشان داشته باشیم؟

تمیز کردن پوست

به کمک محصولات پاک‌کننده، آلودگی‌ها، مواد آرایشی و چربی اضافه از روی پوست پاک می‌شوند. برای این مرحله پاک‌کننده‌ای را انتخاب کنید که در کنار ملایم بودن، میزان pH آن متعادل بوده و حاوی مواد شیمیایی قوی و خشن یا صابون نباشد.

حتماً پوست‌تان را بعد از بیدار شدن از خواب، قبل از خواب و بعد از انجام فعالیت‌هایی که باعث تعریق می‌شوند تمیز کنید. برای شستن پوست از آب گرم (نه خیلی سرد و نه خیلی داغ) استفاده کنید و پس از شست‌وشو آن را با حوله‌ای تمیز به آرامی و بدون کشیدن حوله روی پوست، خشک کنید.

چگونه پوست صاف و درخشان داشته باشیم؟

مرطوب کردن پوست

پوست صاف، پوستی آبدار و شاداب است و وظیفه مرطوب‌کننده‌ها هم حفظ آب پوست. به همین دلیل توصیه می‌شود برای داشتن تأثیر بیشتر و بهتر، مرطوب‌کننده‌ها را فوراً پس از شستن پوست -هنگامی که پوست مرطوب است- استفاده کنید تا رطوبت در پوست حفظ شود.

البته باید به این نکته توجه کرد که افراد دارای پوست چرب باید از مرطوب‌کننده‌‌های فاقد چربی و افرادی که پوستشان خشک است باید از مرطوب‌کننده‌های سنگین‌تر که حاوی روغن‌ها و کره‌ها هستند استفاده ‌کنند.

چگونه پوست صاف و درخشان داشته باشیم؟

محافظت از پوست در برابر آفتاب

نور آفتاب به دلیل داشتن پرتو فرابنفش (UV) می‌تواند باعث بروز مشکلات پوستی از جمله سوختگی و نشانه‌های محسوس پیری شود. به همین دلیل استفاده از محصولاتی که SPF (عامل محافظت در برابر آفتاب) دارند، قبل از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب، می‌تواند میزان این آسیب‌ها را کاهش ‌دهد.

چگونه پوست صاف و درخشان داشته باشیم؟

استفاده از محصولات مراقبت از پوست

محصولاتی مثل انواع تونر، محصولات ضد آکنه یا لایه‌بردارهای شیمیایی هم با توجه به شرایط پوستی هر فرد، می‌توانند به ما در داشتن پوست صاف و سالم کمک کنند. با توجه به اینکه لایه‌بردارها باعث حساس‌تر شدن لایه بیرونی پوست می‌شوند، حتماً بعد از استفاده آن‌ها، به پوست‌تان ضدآفتاب بزنید. بهترین زمان استفاده از لایه‌بردارها بعد از شستن پوست و قبل از مصرف مرطوب‌کننده است.

چگونه پوست صاف و درخشان داشته باشیم؟

برای داشتن پوست صاف و درخشان چه غذاهایی بخوریم؟

یک رژیم غذایی سالم علاوه بر پوست برای همه بخش‌های بدن مفید است. اگر فرد یک روتین خوب و مناسب مراقبت از پوست داشته باشد ولی به سلامت بدن و رژیم غذایی خود و آنچه می‌خورد توجه نکند، نمی‌تواند پوستی سالم و درخشان داشته باشد. بنابراین هیچ وقت از نقش مهمی که تغذیه در سلامتی و شادابی پوست ما دارد غافل نشوید. در یک رژیم غذایی سالم غذاهایی که حاوی شکر فراوان، چربی‌های اشباع و نمک هستند حذف می‌شوند و مواد غذایی زیر جای آن‌ها را می‌گیرند.
• میوه‌ و سبزیجات تازه
• غلات کامل
• پروتئین بدون چربی
• چربی‌های سالم مانند روغن زیتون، آووکادو و انواع آجیل‌

از ویتامین‌ها هم غافل نشوید؛ مواد مغذی و ویتامین‌ها هم از جمله مواردی هستند که مصرف آن‌ها در سلامت پوست بسیار مؤثر است. این ترکیبات عبارت‌اند از: ویتامین A، ویتامین B2 (ریبوفلاوین)، ویتامین B6 (پیریدوکسین)، ویتامین C، ویتامین D، ویتامین E، اسیدهای چرب امگا- 3 و روی (زینک).

چگونه پوست صاف و درخشان داشته باشیم؟

تغییر سبک زندگی برای رسیدن به پوست صاف و درخشان

با ایجاد چند تغییر ساده در سبک زندگی می‌توان بر سلامت پوست و ظاهر آن تأثیر گذاشت؛ این تغییرات عبارت‌اند از:

  • عدم استعمال دخانیات
  • رفع استرس
  • داشتن خواب کافی
  • نوشیدن آب و عدم مصرف مشروبات الکلی
  • ورزش کردن

1 دیدگاه

  1. سلام ممنون از مطالب خوبتون سپاسگزارم استفاده از روغنها مثل روغن نارگیل وروغن زیتون برای پوست خیلی خوب است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا