خاصیت روغن گرچک برای مو و پوست

خاصیت روغن کرچک برای مو و پوست

امروزه روغن های طببعی و ارگانیک مانند روغن گرچک و روغن های دیگر از اصلی ترین مواد استفاده شده در تولید محصولات با کیفیت است. خط چشم، سرم مو و حتی رژلب شما فرمولاسیونی برپایه روغن های ارگانیک دارند. روغن گرچک، روغن گیاه گرچک است که سالهاست از آن استفاده می‌کنند و قدمتی باستانی دارد. این گیاه خواص متفاوت درمانی برای یبوست و زیبایی برای پوست و تقویت کننده برای مو دارد. که خاصیت تقویت کنندگی آن دلیل محبوبیت آن است.

در این مقاله قصد داریم که شما را با خواص روغن گرچک برای پوست و مو آشنا کنیم:

1_مراقبت از پوست سر

خواص آنتی باکتریال و ضد میکروبی روغن گرچک، از رشد بیش از حد باکتری های پوست جلوگیری و با آن ها مبارزه می‌کند. و مانع به وجود آمدن بیماری های قارچی می‌شود. از التهاب، قرمزی و حساسیت پوست مو جلوگیری کرده و مانع پوسته پوسته شدن پوست سر و ازبین رفتن رطوبت پوست سر می‌شود.

2_تقویت کننده تارمو

روغن گرچک در بسیاری از محصولات تقویت کننده مورد استفاده قرار می‌گیرد و دلیل آن مغذی و بودن آن است. وجود ویتامین ها، پروتئین، اسید امینه، اسید چرب و آنتی‌اکسیدان های در روغن گرچک باعث تقویت و غذارسانی به فولیکول و کوتیکول مو است. تحقیقات نشان داده است که استفاده از روغن گرچک یک راهکار عالی برای تغذیه پوست و رشد موها است.

3_کنترل ریزش مو

آنتی اکسیدان های موجود در روغن گرچک گردش خون پوست سر را افزایش می‌دهند و مانع فعالیت رادیکال های آزاد پوستی می‌شود. این روغن مانع آسیب های داخلی و محیطی به پوست شده و بر سلامت ریشه مو تاثیر دارد. و رویش مو ها را تحریک می‌کند و از ریزش زیاد آن جلوگیری می‌کند.

4_درخشندگی مو

روغن گرچک با نفوذ به عمق کوتیکول ها، ساختار های کراتینی را ترمیم می‌کند و ساقه مو را رطوبت رسانی می‌کند. همچنین روغن گرچک مانع از خشکی و شکنندگی مو می‌شود و از ایجاد موخوره جلوگیری می‌کند.

5_جلوگیری از ایجاد چین و چروک

قدرت آبرسانی و آنتی اکسیدان موجود در روغن گرچک، این ذرات مغذی به صورت تخصصی از ایجاد چین و چروک جلوگیری می‌کند. این روغن رطوبت و آب مورد نیاز سلول های پوستی را فراهم کرده و فضای بین سلولی را پر می‌کنند. و خطوط و چین های ایجاد شده را در نواحی مختلف صورت ازبین می‌برند.

6_جلوگیری از ایجاد آکنه و جوش

همانطور که در بالا اشاره کردیم، ماده آنتی باکتریال اسیدریسینولئیک موجود در روغن گرچک خاصیتی دوگانه دارد. در مرحله اول از رشد باکتری ها در منافذ پوستی ممانعت کرده و از ایجاد جوش و آکنه جلوگیری می‌کند. در مرحله دوم آب مورد نیاز. سلول های پوستی را تامیین کرده و مانع از خشکی پوست می‌شود. این روغن مانع خارش، سوزش و التهابات پوستی می‌شود.

کلام آخر

امروزه نام روغن گرچک را در تولید محصولات جدید زیبایی بیشتر از همیشه می‌‌بینیم. روغن گرچک داری خواص بسیار فوق‌العاده است. این روغن کاملا طبیعی است که علاوه بر خواص زیبایی، خواص درمانی و تقویت کنندگی نیز دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا