خاصیت پوسته تخم مرغ برای گیاهان که باید بدانید!

خاصیت پوسته تخم مرغ برای گیاهان که باید بدانید!

خاصیت پوسته تخم مرغ برای گیاهان زیاد است. به طوری که رشد گیاهان با پوسته تخم مرغ و بدون پوسته تخم مرغ ،تفاوت زیادی دارد.

در ادامه به بررسی خواص پوست تخم‌مرغ برای گیاهان خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید:

جوانه زنی دانه‌ها

این یکی از محبوب ترین ایده‌های استفاده از تخم مرغ در باغبانی است که باید خیلی زود آن را امتحان کنید. در این ایده از پوست تخم مرغ برای جوانه زنی دانه‌ها استفاده خواهد شد. برای این کار پوسته ها را دو نصف کنید و در کف هر کدام از این دو نصفه یک سوراخ برای زهکشی ایجاد کنید. سپس آنها را با خاک پر کنید دانه‌ها را در آن بکارید. زمانی که جوانه‌ها به اندازه کافی بزرگ شدند و آماده انتقال به زمین اصلی بودند، به راحتی پوسته تخم مرغ را بشکنید و گیاهان را به باغچه منتقل کنید.

در پرورش سبزیجات (به خصوص پیاز کوهی)

اگر دارید سبزیجات‌تان را در گلدان می‌کارید حتما از این روش استفاده کنید. یک مشت پر از پوسته خرد شده را در اطراف طوقه گیاه بریزید. به این ترتیب مواد معدنی و کلسیمی که سبزیجات نیاز دارند برای‌شان فراهم خواهد شد.پوسته تخم مرغ

بافر pH خاک

کربنات کلسیم اثر خنثی کننده محدودی بر اسیدیته خاک دارد. در حالی که پوسته  نمی‌تواند خاک بسیار اسیدی را تثبیت کند، انتشار آهسته کلسیم از پوسته های تخم مرغ در خاک گیاهان می‌تواند به عنوان یک بافر pH عمل کند و به حفظ pH خوب خاک برای رشد مطلوب گیاه کمک کند.

جلوگیری از حمله آفات خزنده

پوسته خرد شده تخم مرغ مانعی عالی و کارآمد در برابر حمله آفات خزنده به گیاهان است، آفاتی مانند حلزون‌ها و نرم تنانی که از گیاهان شما تغذیه می‌کنند. این موجودات هرگز جرات گذشتن از این مانع را نخواهند داشت و ریسک آن را نمی‌کنند. برای انجام این کار پوسته‌های تخم مرغ را خرد کنید و آنها را دور گیاهان‌تان بریزید. به این ترتیب بدن نرم تنانی که می‌خواهند از این مانع بگذرند و به گیاهان‌تان حمله کنند، به وسیله تکه‌های تیز پوست تخم مرغ زخمی شده و از بین خواهند رفت.پوسته تخم مرغ

بهبود ساختار خاک

استفاده از پوسته‌های درشت تخم مرغ می‌تواند به بهبود ساختار خاک گیاهان شما کمک کند. هنگامی که پوسته تخم مرغ با خاک‌های رسی سنگین مخلوط می‌شود، می‌تواند با افزایش فضاهای منافذ بین ذرات خاک، به زهکشی و هوادهی بهتر کمک کند. بهبود ساختار خاک باعث رشد سالم ریشه و افزایش دسترسی به مواد مغذی و آب برای گیاهان می‌شود و فوق‌العاده برای خاک و گیاه مفید است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا