خانه داری و 14 کار بی فایده که فقط وقت تلف کردن هستند!

خانه داری و 14 کار بی فایده که فقط وقت تلف کردن هستند!

خانه داری و نظافت از کارهای اساسی خانم ها است و بسیار وقت گیر هستند. همه ی خانم ها وقت زیادی برای خانه داری اختصاص می‌دهند بدون آنکه بدانند انجام خیلی از کار ها بیهوده است یا اشتباه انجام می‌شود. اگر مدیریت زمان را برای انجام کارهای خانه داری و تمیزکاری داشته باشیم و از انجام آن ها خسته نشویم باید از انجام کارهایی که وقتتان را تلف می‌کنند دوری کنید.خانه داری و نظافت از کارهای اساسی خانم ها است و بسیار وقت گیر هستند. همه ی خانم ها وقت زیادی برای خانه داری اختصاص می‌دهند بدون آنکه بدانند انجام خیلی از کار ها بیهوده است یا اشتباه انجام می‌شود. اگر مدیریت زمان را برای انجام کارهای خانه داری و تمیزکاری داشته باشیم و از انجام آن ها خسته نشویم باید از انجام کارهایی که وقتتان را تلف می‌کنند دوری کنید.

در ادامه این مطلب کارهای بیهوده برای خانه داری و تمیزکاری را برای شما قرار می‌دهیم:

1- استفاده از محصصولات نظافتی کمتر

هنگامی که  از پودر لباسشویی بیشتری برای شستن لباس ها استفاده کنید، احتمالا با لایه ای از پودر جامانده روی لباس مواجه می‌شوید. و مجبور می‌شوید که مجددا آن ها را به داخل لباسشویی انداخته و زمان دوباره ای را به آن ها اختصاص دهید. استفاده از مقدار پودر مناسب برای شستشوی لباس ها یک نکته مهم برای خانه داری و استفاده درست از زمان است.

2-استفاده از ابزار درست

گاهی برای نظافت وسایل از ابزار های نامناسب استفاده می‌کنیم و نتیجه مطلوب را نمی‌گیریم. و همین موضوع باعث تکرار بارها و بارهای این موضوع می‌شود. سعی کنید با شناخت جنس و شویند مناسب هرچیزی آن را به درستی انجام دهید. این موضوع در انجام کارهای خانه داری و نظافت نه تنها یاعث صرفه جویی در وقت می‌شود بلکه باعث ماندگاری بیشتر وسایل می‌شود.

3-کثیف شن بیش ازحد خانه

یکی ازترفند هایی که در خانه داری باید به آن دقت شود، انجام به موقع کارهاست. برخی از افراد صبر می‌کنند که خانه بیش از حد و به اندازه کافی کثیف شوند بعد اقدام به نظافت می‌کنند. تمیز کزدن خانه در این حالت بسیار طول کشیده و شما را خسته می‌کند. سعی کنید خانه را کم کم تمیز کنید تا همیشه خانه ای تمیز داشته باشید.

4-گرد گیری بعد از جارو

خانم های خانه دار هستند فراموش نکنند که قبل از جاروکشیدن همه جا گردگیری شود. باید ابتدا همه جارا گردگیری کرده و سپس جارو بکشید. در غیر اینصورت بعد از جارو نیر اثرات گرد روی وسایل و روی زمین دیده می‌شود.

5-تمیز کردن سرویس بهداشتی

دستمال های مرطوب و ضد عفونی کننده بسیار مناسب برای سرویس بهداشتی هستند و فقط پنج دقیقه می‌توان از آن ها استفاده کرد چون یکبار مصرف اند. و استفاده بیش از این اندازه باعث آلودگی بشتر و زود کثیف شدن مجددا می‌شود. و شما مجبور می‌شوید دوباره آن را انجام دهید.

6-انبار کردن ظرف های کثیف

اگر به محض اینکه ظرفی کثیف شد، آن را بشوییم و نگذاریم خیلی بماند، علاوه بر اینکه به تمیزی و مرتبی آشپزخانه کمک کرده ایم بلکه باعث می‌شود که مواد غذایی روی ظرف ها خشک نشنوند و راحت تر پاک شوند. در غیر اینصورت باید زمان زیادی صرف پاک کردن مواد چسپیده به ظرف ها کنید و این یک نکته منفی در خانه داری و تمیزکار به حساب می‌آید.

7-نصفه رها کردن کارهای خانه داری

گاهی پیش می‌آید که بعضی از کار ها را نصفه رها کرده و به بقیه کارها می‌پردازیم. این باعث می‌شود که مجددا برای ادامه ی انجام کار قبلی دوباره قسمت تمیز شده را نیز تمیز کنیم. و این کار کاملا اتلاف وقت به حساب می‌آید و کارهای خانه داری را دشوار و طاقت فرسا می‌کند.

8-ابزار ها و شوینده ها را در جای درست قرار دهید

اگر ابزار ها و شوینده های تمیزکاری در دسترس نباشند، پیداکردن آن ها برایتان مشکل می‌شود. و همین موضوع باعث تنبلی در انجام کار های خانه داری و نظافت می‌شود و باعث می‌شود که کار های تمیزکاری روی هم آوار شده و زمان زیادی را از شما بگیرند.

9-لیست درست کنید

برای انجام هرکاری از جمله کارهای خانه داری، سعی کنید یک لیست بر اساس اولویت و اهمیت کارها تهیه کنید. این اکار ابتدا بیهوده به نظر میاد ولی در صورت تداوم به طرز عجیبی کارهای شما را نظم می‌بخشد. و شما زمان کافی برای انجام کار ها خواهید داشت و خسته نمی‌شوید.

10- محدودیت زمانی ایجاد کنید

منظور از محدویت زمانی این است که اسجاد یک زمان و نقطه پایان کار است. مثلا به خود بگویید من امروز ساعت 8 تا ساعت 9 یا 10 را به نظافت و انجام کارهای خانه داری می‌پردازم و کارهایتان را در همین بازه زمانی مدیریت کنید. این کار خود به خود باعث می‌شود ک برای هرکاری زمان درست را صرف کنید.

51129854 – people, housework and housekeeping concept – happy woman in gloves cleaning window with rag and cleanser spray at home

11-پاک کردن شیشه ها

یکی از کارهای خانه داری که ظاهر زیبایی ایجاد می‌کند، تمیزی پنجره ها است. برای پاک کردن شیشه پنجره ها روزهای آفتابی را انتخاب نکنید. نور خورشید باعث خشک شدن سریع شیشه پاک کن می‌شود و بعد از دستمال کشیدن رگه هایی روی پنجره ایجاد می‌کند. و باعث نجام دوباره آن شود و زمان زیادی از شما بگیرد. سعی کنید روز های ابری یا عصرها که خورشی مستقیم نمی‌تابد ان ها را تمیز کنید.

سخن آخر

همه ما خواه یا ناخواه باید کارهای خانه داری و تمیزکاری را انجام دهیم. زیرا این کارها علاوه بر نظافت و سلامتی، در روحیه افراد نیز موثر هستند. اما نکاتی وجود دارد که باید برای جلوگیری از طافت فرسا شدن خانه داری آن ها را انجام دهیم. امیدواریم راهکارهای گفته شده به شما در مدیریت زمان کمک کند.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا