خداحافظی با لک و چین و چروک صورت با پوست موز؛ عجیب اما واقعی!

خداحافظی با لک و چین و چروک صورت با پوست موز؛ عجیب اما واقعی!

موز یک میوه خوشمزه و سالم است که شامل انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند فیبر، منیزیم، مس، پروتئین، پتاسیم، آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین C می‌شود. پوست موز همچنین خواص بسیاری برای پوست دارد و می‌تواند در تظریف لکه‌ها و تمیز کردن پوست، مراقبت از مو، دندان و حتی کاهش چروک صورت موثر باشد.خداحافظی با لک و چین و چروک صورت با پوست موز؛ عجیب اما واقعی!

در اداه به برخی از خواص جالب موز اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید:خداحافظی با لک و چین و چروک صورت با پوست موز؛ عجیب اما واقعی!

کمک به حذف زگیل

تحقیقات نشان داده است که پوست این میوه می‌تواند در از بین بردن زگیل و جلوگیری از گسترش آن به نقاط دیگر پوست کمک کند. برای استفاده از خواص ضد زگیل آن، می‌توانید آن را به صورت متوالی و هر شب بعد از مالیدن روی ناحیه مورد نظر برای مدت زمان کافی استفاده کنید تا اثرات مثبت آن روی زگیل را مشاهده کنید.

از بین بردن خطوط چین و چروک

پوست موز می‌تواند در کشیدگی و بهبود سطح پوست صورت کمک کند. آنتی‌اکسیدان لوتئین که در پوست آن وجود دارد، می‌تواند روند پیری را به تأخیر انداخته و باعث نرمی و درخشندگی پوست شود. برای استفاده از خواص پوست این میوه، می‌توانید بخش داخلی پوست آن را روی پوست خود مالیده و برای ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی پوست خود قرار دهید، سپس آن را با آب ولرم بشویید.خداحافظی با لک و چین و چروک صورت با پوست موز؛ عجیب اما واقعی!

اثرات ضد جوش

پوست این میوه محصولی است که خواص ضد جوش دارد و می‌تواند در بهبود جوش‌های سرسیاه و آزاردهنده مؤثر باشد. برای استفاده از پوست موز، توصیه می‌شود که هر روز به مدت ۵ دقیقه آن را روی صورت و بدن ماساژ کنید. سپس نتایج را بعد از یک هفته مداومت مشاهده کنید. ماساژ با پوست آن را تا زمانی که لایه برداری به آخرین سطح خود برسد، ادامه دهید تا به حداکثر اثربخشی آن برسید.

کاهش سیاهی و پف زیر چشم

خاصیت مرطوب کنندگی و پتاسیم موجود در پوست موز به از بین رفتن سیاهی و پف دور چشم کمک شایانی می‎کند. فیبر سفید داخل پوست موز را با کمک کشیدن یک قاشق به درون آن جمع آوری کرده و با ۱ یا ۲ قاشق غذاخوری ژل آلوئه‌ورا تازه مخلوط نمایید، سپس این خمیر را به آرامی اطراف چشم‌های خود بگذارید. همچنین به همین روش می‌توانید در خانه ماسک پوست موز برای صورت خود را تهیه نمایید.

کاهش لکه های پوستی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا