خوابیدن با موی خیس و عوارض خطرناک/ 5 دلیل که چرا نباید با موی خیس خوابید!

خوابیدن با موی خیس خطرات و عوارضی جدی تر از آنکه فکرش را بکنید برایتان دارد از سردرد و قارچی شدن سر و پوست صورت گرفته تا خشک و شکننده شدن موها.

خوابیدن با موی خیس خطرات و عوارضی جدی تر از آنکه فکرش را بکنید برایتان دارد

حمام آخر شب حال خوبی دارد و خستگی روز سخت کاری را از بدن می برد. اما وقتی که شب در راه است و خسته و خواب آلوده هستید، ممکن است دلتان بخواهد بلافاصله به تختخواب بروید، بدون آنکه موهای خود را خشک کنید. آیا می‌دانید که خوابیدن با موی خیس ممکن است عوارضی برای سلامتی تان داشته باشد. در ادامه این مطلب چند دلیل برای اینکه چرا نباید با موی خیس خوابید را باهم بخوانیم:

خوابیدن با موی خیس می‌تواند باعث افزایش خطر عفونت قارچی موها، پوست سر و حتی پوست صورت شود.

1. خوابیدن با موی خیس و افزایش خطر عفونت قارچی

زمانی که موها خیس هستند،محیط مرطوبی فراهم شده که قارچ‌ها می‌توانند در آنجا رشد و تکثیر کنند. خوابیدن با موی خیس می‌تواند باعث افزایش خطر عفونت قارچی موها، پوست سر و حتی پوست صورت شود. عوارض این عفونت‌ها ممکن است شامل خارش، التهاب، قرمزی و ترشحات غیرطبیعی هستند.

خوابیدن با موی خیس می‌تواند منجر به شکنندگی، ترک خوردگی و آسیب دیگر به موها شود.

2. شکنندگی و آسیب به موها

وقتی موها خیس هستند، به دلیل وجود آب در آنها، ساختارشان ضعیف می‌شود.که در نتیجه منجر به شکنندگی، ترک خوردگی و آسیب دیگر به موها می شود. این موضوع به خصوص برای افرادی که موهای ضعیف و شکننده دارند، مشکل‌ساز خواهد بود.

زمانی که شما با موی خیس به خواب می‌روید، موها بدون دستکاری و خشک کردن صحیح، به طور طبیعی خشک می‌شوند.

3. اختلال در فرآیند خشک شدن موها

زمانی که شما با موی خیس به خواب می‌روید، موها بدون دستکاری و خشک کردن صحیح، به طور طبیعی خشک می‌شوند. که باعث ایجاد رطوبت ناخواسته روی بالشت می شود و میکروب‌ها و باکتری‌ها را به راحتی رشد و تکثیر می دهد. علاوه بر این، احتمالا موها به صورت آزاردهنده‌ای به صورت، گردن و پشت سر خواهند چسبید.

موهای خیس می‌توانند باعث ایجاد ناراحتی در خواب شوند.

4. خواب آشفته و ناراحتی در خواب

موهای خیس می‌توانند باعث ایجاد ناراحتی در خواب شوند. زمانی که موها خیس هستند، احتمال بالایی وجود دارد که به صورت یا بخشی از پوست سر بچسبند که باعث احساس ناراحتی و تنبلی در طول شب می شود.

یکی از رایج ترین عوارض خوابیدن با موی خیس، سردردی است که بعد از بیدار شدن از خواب خواهید داشت
Young beautiful woman using towel and drying her hair in the bathroom.

5. سردرد به خاطر خوابیدن با موی خیس

یکی از رایج ترین عوارض خوابیدن با موی خیس، سردردی است که بعد از بیدار شدن از خواب خواهید داشت. زمانی که موها خیس هستند، رطوبت موها به پوست سر نفوذ می کند و در نتیجه سبب سردرد و ناراحتی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا