خواص بی نظیر روغن کنجد برای موها

خواص بی نظیر روغن کنجد برای موها

روغن کنجد یکی از بهترین و مشهورترین روغن های طبیعی و صددرصد گیاهی می باشد که طرفداران زیادی دارد. این روغن دارای خواص بیشماری برای پوست، سلامت بدن و مو می باشد. تاثیرات روغن کنجد برای رشد مو بسیار زیاد است و بدون شک افراد می توانند با استفاده از روغن کنجد برای رشد مو های خود، موهایی سالم تر، زیباتر و درخشان تر داشته باشند.خواص بی نظیر روغن کنجد برای موها

در ادامه این مطلب به بررسی برخی خواص روغن کنجد می پردازیم:خواص بی نظیر روغن کنجد برای موها

1-درمان خشکی موها

همانطور که قبلاً نیز اشاره کردیم، روغن کنجد فولیکول های مو را تقویت می کند و از خشکی مو به وسیله حرارت زیاد یا رنگ های شیمیایی جلوگیری می کند. اگر از موهای خشک رنج می برید، می توانید شبانه روغن کنجد را روی موهای خود استعمال کنید و بگذارید تا صبح روی موهایتان بماند و بعد آن را با شامپوی ملایم بشویید.

2-شپش سر را از بین می برد

از روغن کنجد به عنوان یک روغن حامل با روغن های گیاهی دیگر، برای مقابله با شپش سر استفاده می شود. برای این منظور در زمان استفاده از روغن ها به مدت زمان کمی نیاز خواهید داشت، به این معنی که قبل از شستشو باید حدود 20 دقیقه روغن را روی سر خود استعمال کنید. با این روش دیگر نیازی به مواد شیمیایی برای از بین بردن شپش سر نیست و شپش ها را به طور موثری رفع می کند.

3-جلوگیری از زود سفید شدن مو ها

اسیدهای چرب و ویتامین های روغن کنجد می توانند از پیری زودرس فولیکول های مو جلوگیری کنند و به آن ها اجازه دهند رنگ طبیعی موهای خود را حفظ کنند. بعضی از محققان بر این باورند که روغن کنجد می تواند در تیره شدن رنگ مو نقش بسزایی داشته باشد، اما برای ثابت شدن این موضوع به تحقیقات بیشتری نیاز است ولی اسیدهای چرب و ویتامین ها در ترمیم سلامت مو بسیار کمک می کنند.

4-درمان پوست سر ملتهب

درمان پوست ملتهب سر یکی دیگر از مزیت های روغن کنجد برای مو می باشد. روغن کنجد پوست سر را بهبود می بخشد. اگر شما از وسیله های حرارتی مانند سشوار یا اتوی مو استفاده می‌ کنید، باید به بهبود پوست سر خود دقت داشته باشید. خارش ناشی از شوره و خشکی که در قسمت پوست سر به وجود می آید، با استفاده از روغن کنجد درمان می شود.

5-درمان ریزش مو 

درمان ریزش مو یکی دیگر از مزیت های روغن کنجد برای مو است. دلایل زیادی مربوط به ریزش مو می باشد. بیماری، پیری زودرس، فشار روانی، استرس و … از جمله دلایل ریزش مو هستند. استفاده کردن از روغن کنجد برای درمان کردن ریزش مو کمک می کند که گردش خون در قسمت پوست سر شما بهبود بخشیده شود. این امر موجب درمان ریزش مو خواهد شد. علاوه بر این شما باید بدانید که روغن کنجد اصل، اعصاب را بهبود خواهد بخشید. در صورتی که اعصاب فرد بهبود بخشیده شود ریزش مو کاهش پیدا می کند.

6- درمان شوره مو

این روغن می‌تواند شوره‌ی سر را به طور موثر درمان کند. روغن‌کنجد را روی موهای‌تان ماساژ بدهید و اجازه بدهید یک شب بماند. موها را به چند بخش تقسیم‌بندی کنید و مطمئن شوید که تمام سرتان را با روغن کنجد پوشش داده‌اید. بهترین حالت این است که برای خلاص شدن از شوره‌ی سر به طور کامل، روغن‌کنجد را به مدت 30 روز پی در پی استفاده کنید. خواص تسکین‌دهنده‌ی آن سوزش پوست سر و خارش را کاهش می‌دهد.خواص روغن کنجد

کلام آخر

فراموش نکنید هنگام استفاده از روغن کنجد، از محصول ارگانیک آن استفاده کنید. استفاده از محصولات غیر اصلی می تواند نتیجه کاملا عکس دهد. اگر هر کدام از مشکلات بالا را دارید، این روغن به راحتی می تواند در بهبود و کنترل ن ها به شما کمک کند. در صورتی که به طور منظم و مداوم استفاده شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا