خواص خاکشیر برای پوست/ معجزه زیبایی

خواص خاکشیر برای پوست/ معجزه زیبایی

داشتن پوستی شاداب و زیبا یکی از دغده های اصلی همه ما به حساب می‌آید. به همین دلیل برای آن هر کاری که لازم است انجام می‌دهیم. برای مثال ورزش می‌کنیم، رژیم غذایی خود را بر مبنای مزاج خود انتخلی می‌کنیم و نوشیدنی های گیاهی را مصرف می‌کنیم. که خاکشیر یک نمونه نوشیدنی عالی برای سلامت پوست است. این ماده خواص درمانی نیز دارد و از آفتاب زدگی در فصل گرما جلوگیری می‌کند.

با ما باشید. در ادامه این مطلب به بررسی خواص خاکشیر برای پوست می‌پردازیم:

رفع آکنه و لک های صورت

آکنه و لک های پوستی از رایج ترین مشکلات پوستی هستند که در اثر مشکلات گوارشی و حساسیت های پوستی به وجود می‌آید. برای استفاده از خاکشیر جهت از بین بردن آکه و لک های پوستی، یک قاشق خاکشیر را به همراه یک قاشق ترنجبین که ازقبل 5 ساعت خیس خورده است را، مخلوط کنید و هر روز به مدت 3 هفته استفاده کنید.

رفع جوش های پوستی

جوش های صورت یکی از دغده ها به خصوص در میان نوجوانان است و همه آن ها به دنبال راهی برای رهایی از جوش های صورتشان هستند. خاکشیر یک ماده عالی برای رفع این مشکل است که باید آن را با مواد گفته شده مخلوط کنیم. 2 قاشق خاکشیر، یک استکان عرق شاهتره، عرق کاسنی و عرق به، به مقدار لازم ، را با هم قاطی کرده و به مدت 3 تا 4 هفته مداوم مصرف کنید تا از نتیجه شگفت زده شوید.

ازبین بردن شوره سر

باکتری ها و التهابات یکی از دلایل اصلی ایجاد شوره در سر است. و خاکشیر این خاصیت را دارد که باکتری ها ازبین برده و التهابات پوستی را تسکین دهد. خوردن 2 تا 3 لیوان خاکشیر مخلوط با آب شما را بانتیجه ی مطلبوب روبرومی‌کند. البته دقت کنید این نوشیدنی باید با غذاهای مقوی مصرف شود.داشتن پوستی شاداب و زیبا یکی از دغده های اصلی همه ما به حساب می‌آید. به همین دلیل برای آن هر کاری که لازم است انجام می‌دهیم. برای مثال ورزش می‌کنیم، رژیم غذایی خود را بر مبنای مزاج خود انتخلی می‌کنیم و نوشیدنی های گیاهی را مصرف می‌کنیم. که خاکشیر یک نمونه نوشیدنی عالی برای سلامت پوست است. این ماده خواص درمانی نیز دارد و از آفتاب زدگی در فصل گرما جلوگیری می‌کند.

رفع چربی پوست

انباشته شدن چربی و آلودگی در منافذ پوستی، یکی از مشکلاتی است که افراد با پوست چرب تجربه می‌کنند. خاکشیر دارای خواص جذب کنندگی خود این آلودگی و چربی ها را جذب می‌کند و پوست شما را پاکسازی می‌کند.

پاکسازی پوست

به یاد داشه باشید قبل از استفاده از هرگونه لایه بردار و اسکراب مطمئن شوید که پوست شما هیچ گونه مواد آرایشی و آلودگی روی خود ندارد. خاکشیر را با در یک ظرف مناسب با آب گرم مخلوط کنید. می‌توانید از ژل آلوئه ورا و روغن نارگیل برای تکمیل کردن ماسک استفاده کنید. مداری از مواد را با انگشت روی صورت خود با آرامی بمالید. مراقب باشید روی نواحی نازک پوست مانند دور لب ها و دور چشم نزنید. بگذارید 15 الی 20 دقیقه روی پوست بماند و سپس آن را با آب ولرم یا آب داغ بشوئید و بعد ار آن از تونر مناسب برای مطوب کردن پوست استفاده کنید.

سخن آخر

اگر به فکر داشتن یک پوست جوان و شاداب هستید، حتما خاکشیر را به برنامه غذایی خود اضافه کنید. این ماده در ترکیب با آب بسیار خوش طعم است که باعث می‌شود علاوه بر خواص درمانی و زیبایی، از نوشیدن آن نیز لذت ببرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا