خواص روغن آرگان برای پوست و صورت که نمیدانید!

خواص روغن آرگان برای پوست و صورت که نمی‌دانید!

روغن آرگان یکی از روغن های معروف است که فواید شگفت‌انگیزی دارد. این روغن از یک میوه ی درخت آرگان که محصول کشور مراکش است، گرفته می‌شود. روغن آرگان دارا ریزمغذی و مواد معدنی فراوانی است که باعث شادی و طراوت پوست و مو است و می‌تواند پوست‌ها آسیب دیده را ترمیم کند. با مصرف منظم و درست این روغن، تاثیرات آن را بر روی پوست و مو خود ببینید. این روغن خواص بسیار زیادی دارد.

درادامه به برخی از ویژگی ها روغن آرگان اشاره کرده‌ایم:

ضد آفتاب طبیعی برای پوست

روغن آرگان از زمان‌های دور به عنوان ضد آفتاب در میان زنان استفاده می‌شده است. امروزه نیز این نکته کشف شده‌است که در روغن آرگان مواد مفیدی مانند آنتی اکسیدان ها وجود دارد، که از پوست در مقابل اشعه ها مضر آفتاب و رادیکال های آزاد محافظت می‌کند و حضور آن‌ها مانند یک پوشاننده قوی عمل می‌کند. استفاده از مکمل های این روغن می تواند شمارا از خواص ضد آفتاب بودن آن بهره مند سازد.

ضد پیری

امروزه از روغن آرگان در بسیاری از محصولات و مواد آرایشی استفاده می‌شود زیرا این محصول به دلیل دارا بودن ویتامین A به بازسازی و جوان‌سازی پوست کمک شایانی می‌کند. به علت وجود خاصیت ضد پیری ایت روغن، بهتر است که به طور مرتب از آن استفاده کنیم و از تاثیرات آن شگفت‌زده شویم.

اصلاح مو

روغن آرگان را می‌توان قبل از اصلاح صورت،به صورت خود بزنید و سپس اصلاح را انجام دهید. پس ازمدتی از کم تر شدن موها زاید خود تعجب می‌کنید. همچنین این روغن از التهاب ناشی از تیغ اصلاح جلوگیری می‌کند.

رطوبت رسانی به پوست

ویتامینE و اسید های چرب موجود در روغن آرگان باعث شده که این کمپلکس عالی، مانند یک مرطوب کننده فوق‌العاده عمل کند. این روغن به دلیل داشتن بافت سبک به سرعت جذب می‌شود و پوست را به صورت عمقی رطوبت‌رسانی می‌کند. این ویژگی باعث شده‌است که از این محصول دربسیاری لوسیون‌ها، نرم کننده‌ها و شامپو‌ها استفاده‌شود.

رفع جوش و آکنه

وجود جوش و آکنه روی پوست کاملا طبیعی است و ممکن است دلایل مختلفی داشته‌باشد. تجمع سبوم و چربی ها اضافی یکی از دلایل به وجود آمدن آن‌ها است. روغن آرگان به دلیل نفوذ پذیری زیاد از تجمع سبوم وچربی ها در لایه ها زیرین جلوگیری می‌کند و تولید و ترشح آن هارا کنترل می‌کند. بهتراست روغن آرگان را حدود 4الی5 ماه به طور موضعی روی جوش و آکنه ها بمالید و نتایج مطلوبی حاصل کنید.روغن آرگان یکی از روغن های معروف است که فواید شگفت‌انگیزی دارد. این روغن از یک میوه ی درخت آرگان که محصول کشور مراکش است، گرفته می‌شود. روغن آرگان دارا ریزمغذی و مواد معدنی فراوانی است که باعث شادی و طراوت پوست و مو است و می‌تواند پوست‌ها آسیب دیده را ترمیم کند. با مصرف منظم و درست این روغن، تاثیرات آن را بر روی پوست و مو خود ببینید. این روغن خواص بسیار زیادی دارد.

روغن آرگان که به عنوان طلای مایع شناخته می‌شود، می‌تواند مانند یک ماده مغذی برای پوست عمل کند و در سلامت و شادابی آن تاثیر بگذارد؛ ازا ین رو این طلای مایع را در روتین پوستی خ.د قرار دهید و با استفاده درست از آن با نتایج فوق‌العاده‌ای روبرو خواهید شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا