خواص سمنو برای سلامتی بدن که باید بدانید!

 خواص سمنو برای سلامتی بدن که باید بدانید!

سمنو نوعی دسر است که از جوانه گندم درست میشود و فاقد هرگونه شیرینی اضافی است. طعم و بوی آن کاملا طبیعی است و یکی از قلم های سفره هفت سین است. سمنو علاوه بر اینکه نوعی خوراکی است، به عنوان نوعی دارو برای بدن نیز استفاده میشود.

در ادامه قصد داریم به فواید سمنو اشاره کنیم. با ما همراه باشید:

خواص سمنو برای سرماخوردگی

مواد غذایی که حاوی ویتامین C می باشند، می تواند از بروز سرماخوردگی جلوگیری کنند به همین دلیل سمنو نیز با ویتامین C که دارد می تواند در درمان سرماخوردگی و آنفولانزا موثر عمل کند.

خواص سمنو برای بهبود هضم غذا

میزان بالای فیبر موجود در سمنو می تواند به هضم غذا و سوء هاضمه کمک کند. سمنو همچنین برای درمان زخم معده و معده درد مفید است. مصرف سمنو در سلامت دستگاه گوارش نقش داشته و همانطور که قبلا گفته شد، در جلوگیری از بروز سرطان روده نقش دارد.

خواص سمنو برای لاغری و کاهش وزن

اگرچه مصرف زیاد سمنو به دلیل داشتن آرد می تواند باعث چاقی شود، اما سمنو دارای فیبر زیادی است که مصرف آن را در حد متعادل تبدیل به یک رژیم غذایی مفید برای کاهش وزن می کند، زیرا باعث کم اشتهایی شده و با کاهش پرخوری، به لاغری و کاهش وزن کمک می کند.

تقویت استخوان‌ها

یکی از خواص سمنو اینه که سمنو سرشار از کلسیم و پتاسیم هست که این دوتا ماده از پوکی استخوان جلوگیری میکنن. واسه همین افراد میانسال که در معرض پوکی استخوان هستن میتونن با مصرف سمنو استخوان هاشون رو تقویت کنند.

خواص سمنو برای تنبلی تخمدان

مواد معدنی موجود در غذاها، تاثیر بسزایی در فرآیند تخمک گذاری دارند. هر کدام  ویتامین ویتامین‌ های B، C یا مواد معدنی مثل کلسیم و آهن می‌ توانند از ایجاد ناباروری پیشگیری کرده و حتی به درمان آن کمک کنند. سمنو سرشار از انواع ویتامین‌ های B، A، K و مواد معدنی آهن، روی، فسفر، کلسیم و غیره می‌ باشد که هر یک از آنها می توانند در پیشگیری و درمان ناباروری موثر بوده و جایگزین مناسبی برای قرصهای شیمیایی باشند.

خواص سمنو برای قلب

جوانه گندم و سمنو حاوی ويتامين ‌های مختلفی هستند كه مصرف آنها موجب كاهش فشار خون و بيماري‌‌ های قلبی و عروقی می شود. استفاده از سمنو برای کسانی که ضربان قلب نامنظم و یا ضربان کندی دارند توصیه می شود. همچنین از خواص سمنو می توان برای درمان تصلب شرایین و کلسترول بالا بهره برد.

سخن آخر

سمنو قبل از اینکه یک دسر به حساب آید، نوعی داروی گیاهی در طب سنتی است. سمنو کاملاً گیاهی است و می تواند تمام خواص جوانه گندم را در خود داشته باشد. اما بهتر است برای حفظ خواص جوانه گندم، سمنو در پایین ترین دمای ممکن پخته شود تا پروتین ها و مواد مغذی اصلی آن حفظ شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا