خوراکی های طبیعی گرم کننده بدن در زمستان که باید بخورید!

خوراکی های طبیعی گرم کننده بدن در زمستان که باید بخورید!

علاوه بر پوشش مناسب در فصل زمستان، مصرف خوراکی های بخصوصی هم باعث گرم تر شدن بدن می شود. این خوراکی ها طبع گرم دارند و به طور طبیعی بدن را گرم می کنند و باعث می شوند که در برابر سرما بدن مقاومت بیشتری نشان دهد و سیستم ایمنی بدن را تقویت می بخشند.خوراکی های طبیعی گرم کننده بدن در زمستان که باید بخورید!

در ادامه با ما باشید در نعرفی چند خوراکی طبیعی و گرم کننده بدن در زمستان:خوراکی های طبیعی گرم کننده بدن در زمستان که باید بخورید!

1- چغندر

چغندر با آن رنگ قرمز روشن و برگ های سبزی که دارد، نه تنها به سالاد یا ظرف سوپ زمستانی تان رنگ می دهند، بلکه به شما کمک می کنند سالم بمانید و در زمستان احساس سرمای کمتری داشته باشید. چغندر سرشار است از مواد شیمیایی گیاهی مفید و آنتی اکسیدان هایی که با رادیکال های آزاد که به سلول های سالم و دی اِن ایِ (DNA) آنها آسیب می رسانند، مبارزه می کنند و به این ترتیب از سیستم ایمنی بدن محافظت می کنند و یک خوراکی مفید و گرم برای زمستان است. این ریشه ی خوراکی همچنین به گلبول های سفید خون سوخت می رسانند. حتی برگ های سبز چغندر سرشار از ویتامین C، بتاکاروتن، کلسیم، آهن و منیزیم هستند.

2- پرتقال

پرتقال یکی از بهترین میوه های خانواده ی مرکبات و یک خوراکی مفید و گرم برای زمستان است. این میوه حاوی سطوح بالایی از ویتامین C است، آنتی اکسیدانی که سلول های سیستم ایمنی بدن، به خصوص بیگانه خوارها و لنفوسیت های تی، برای انجام وظایف خود به آنها نیاز دارند. پتاسیم موجود در پرتقال کمک می کند تا از پوست خود در برابر اشعه ی مضر ماوراء بنفش (UV) محافظت کنید. اسیدهای آمینه ی موجود در این میوه نیز فوایدی برای پوست تان دارد.این میوه ی آبدار  و گرم کالری بسیار کمی نیز دارد.

3- زنجبیل

در آغاز سرماخوردگی یا آنفلوآنزا، زنجبیل به عنوان یک آنتی بیوتیک موثر عمل می کند. این ریشه ی خوراکی همچنین در کاهش علائم التهاب و ورم مفاصل که در طول ماه های زمستانی بدتر می شود، موثر است.زنجبیل به بهبود فرآیند هضم نیز کمک می کند و از پوست صاف و بی عیب و نقص محافظت می کند. وقتی نوبت به نوشیدنی های گرم در طول فصل زمستان برسد، اصلا نمی توانید چای زنجبیل تسکین دهنده را نادیده بگیرید.

 4- زردچوبه

زردچوبه یکی از بالاترین سطوح آنتی اکسیدان را در میان مواد خوراکی دارد و باید یکی از ضروریات در طول ماه های زمستان باشد که باعث افزایش دمای بدن می شود. این ادویه می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند اگر به طور مرتب مصرف شود. زردچوبه با توجه به خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی اش، مزایای فراوانی نیز برای افراد مبتلا به درد مفاصل در طول روزهای زمستان دارد.

5- بادام

خوردن یک کاسه آجیل، به خصوص بادام بوداده، در یک بعد از ظهر سرد زمستانی برای خیلی ها خوشایند است. بادام یکی از بهترین مواد غذایی برای حفظ سلامت شما در طول زمستان است. این مغز کوچک سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که می توانند با مبارزه علیه رادیکال های آزاد که سیستم ایمنی شما را ضعیف می کنند، تاثیر شگفت انگیزی روی سلامت شما بگذارند.

6-انار

انار، یکی از قدیمی ترین میوه های جهان، سرشار از آنتی اکسیدان هایی، مانند پلی فنل، تانن،فلاونوئیدها و آنتوسیانین ها، است که کمک خواهند کرد در طول زمستان سالم وپر انرژی بمانید. این میوه همچنین دارای خواص ضد التهابی است که گفته می شود مانع آنزیم هایی می شوند که به مفاصل آسیب می رسانند و باعث درد و سفتی می شوند. این خاصیت به ویژه برای افراد مبتلا به آرتریت مفید است.خوراکی های طبیعی گرم کننده بدن در زمستان که باید بخورید!

کلام آخر

بر اساس طب سنتی و ایرانی خوردن خوراکی های با طبع گرم می تواند به شما کمک کند تا در فصل زمستان بدن تان گرم باقی بماند و مشکلاتی مثل لرز، کم ‌خونی، سرما خوردگی، حرارت پایین بدن، خستگی بیش از حد و… را درمان کنید. سعی کنید بیشتر از مواد گفته شده استفاده کنید تا بدن شما نسبت به سرما مقاوم شود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا