خورش کنگر رو اینجوری درست کن!

خورش کنگر رو اینجوری درست کن!

خورش کنگر از جمله غذاهای اصیل ایرانی است که طرفداران زیادی دارد. این خورش را می توان به روش های مختلفی تهیه کرد، اما در اینجا دو روش رایج برای تهیه خورش کنگر را به شما معرفی می کنم:

مواد لازم برای تهیه خورش کنگر:

گوشت گوساله یا گوسفند: 500 گرم

کنگر: 1 عدد

لپه: 1 پیمانه

پیاز: 1 عدد

رب گوجه فرنگی: 2 قاشق غذاخوری

زعفران: به مقدار لازم

زردچوبه: 1 قاشق چایخوری

فلفل سیاه: به مقدار لازم

نمک: به مقدار لازم

روغن: به مقدار لازم

آب: به مقدار لازمخورش کنگر

مرحله اول تهیه خورش کنگر:

ابتدا برگ های اضافی کنگر را جدا کنید و ساقه آن را تا جایی که سفت نیست، ببرید. سپس با چاقو تیز، تیغ های روی ساقه کنگر را بتراشید. کنگر را به دو یا چهار قسمت برش بزنید و داخل آبلیمو یا آب نمک قرار دهید تا سیاه نشود.

مرحله دوم خورش کنگر:

لپه را پاک کنید و به مدت 30 دقیقه خیس کنید. سپس لپه را در قابلمه ای بریزید و به آن آب اضافه کنید تا روی لپه ها 3 تا 4 انگشت آب بيايد. قابلمه را روی حرارت قرار دهید و بگذارید تا لپه پخته شود.

مرحله سوم:

در قابلمه ای روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید. پیاز را نگینی خرد کنید و به روغن اضافه کنید و تفت دهید تا نرم و شفاف شود. گوشت را به پیاز اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند.

مرحله چهارم:

زردچوبه، فلفل سیاه و زعفران را به گوشت اضافه کنید و تفت دهید تا عطر ادویه ها آزاد شود. کنگر را از آبلیمو یا آب نمک خارج کنید و آب آن را بگیرید. کنگر و لپه پخته شده را به گوشت اضافه کنید و مخلوط کنید.خورش کنگر

مرحله پنجم:

رب گوجه فرنگی را به مواد اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ رب باز شود. به اندازه کافی آب به خورش اضافه کنید تا مواد به طور کامل در آب غوطه ور شوند.

مرحله آخر:

حرارت را کم کنید و درب قابلمه را بگذارید. اجازه دهید خورش به مدت 1 تا 2 ساعت پخته شود تا جا بیفتد و کنگرها نرم شوند. در اواخر پخت، نمک و فلفل خورش را اندازه کنید و در صورت نیاز اضافه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا