دلایلی که ما را از رسیدن به هدف هایمام دور میکند!

دلایلی که ما را از رسیدن به هدف هایمان دور میکند!

هدف‌گذاری درزندگی بسیار مهم است. و اینکه ما برای رسیدن به هدف هایمان تلاش کنیم و از آن ها دور نشویم مهم تر ست. به نظر شما چه دلایلی باعث میشوند از هدف هایمان دور شویم؟

در ادامه به بررسی این دلایل خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید:

داشتن هدف های متعدد

یکی از اصلی ترین دلایل اینه که اهداف زیادی رو برای خودمون تعیین میکنیم.مشکل اینه که در ابتدای سال خیلی پر انرژی هستیم و به همین دلیل اهداف زیاد و البته گاها بزرگی رو برای خودمون تعیین میکنیم که علی رغم اینکه به نظر پدیده ی خوبی میاد اما، باعث میشه یکمی از روتین زندگی فاصله بگیریم و چون ایده آل گرایانه داریم این اهداف رو تعیین میکنیم، در تخمین انرژی و زمانی که در اختیار داریم، کمی اغراق آمیز عمل میکنیم. نکته ی بعدی اینه که گاهی به اینکه واقعا چطوری این اهداف رو به عملی کنیم، توجه نداریم. بنابراین بیش از حد توانمون برنامه ریزی میکنیم و وقتی نمیتونیم به همون اندازه تلاش کنیم، دلسرد میشیم و همون اوایل مسیر در رسیدن به اهدافمون شکست میخوریم.

فراموش کردن هدف

شاید کاملا طبیعی باشه که در ابتدای راه بسیار پرانگیزه و مشتاق باشیم اما پس از مدتی به واسطه ی چالش هایی که در طی روز برای ما به وجود میاد اون شور و شوق اولیه رو از دست بدیم. جالب اینجاست که همین مساله باعث میشه پس از گذشت 6 ماه، حدود 15 درصد از هدفهامون رو فراموش میکنیم.

وظایف خود را انجام دهید

اگر هدف شما پس انداز پول برای یک تعطیلات، ارتقای برند تجاری، امتحان کردن یک روش بازاریابی جدید و یا کاهش مخارج کسب و کارتونه، مسئله ی مهم اینه که پیش از گرفتن تصمیم نهایی، زمان مناسبی رو به یافتن ایده های مختلف و مقایسه ی محصولات یا خدمات با یک دیگر اختصاص دهید. از یک متخصص کمک بگیرید تا با دید باز شرایط شما رو بررسی کنه و نقص های برنامه تون رو به شما گوشزد کنه؛ از این طریق مطمئن میشید که زمان و سرمایه تون را برای رسیدن به چیزی که مناسب کسب و کارتون نیست، هدر نداده اید.

 ناتوانی در نه گفتن

بسیاری از افراد به دلیل اینکه توانایی کافی در نه گفتن ندارند، به طور روزمره درگیر چالش‌هایی می‌شوند که فرصت‌ها و زمان‌های بسیار زیادی را از آنها می‌گیرد، بدون اینکه همه‌ی مشکل با یک «نه» ساده قابل حل بود.

سعی کنید اهداف زندگی خود را انتخاب کنید و با تمرکز برروی آنها به هر مسیری که قصد دارد شما را از رسیدن به هدفتان منحرف کند، خیلی محترمانه نه بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا