دلایل عدم کاهش وزن! چرا وزن کم نمی کنید؟

دلایل عدم کاهش وزن! چرا وزن کم نمی کنید؟

دلایل زیادی برای عدم کاهش وزن وجود دارد که شما باید با بررسی تمامی این موارد سعی کنید که آن را کنترل کرده و قاطعانه همه مراحل را انجام دهید.

در ادامه در بررسی این مطلب با ما همراه باشید:

عدم کالری شماری دقیق:

بسیاری از افراد دست کم می گیرند که چقدر غذا می خورند. برای کاهش وزن، باید کالری کمتری نسبت به کالری که می سوزانید مصرف کنید. می توانید با استفاده از یک برنامه یا وب سایت ردیابی غذا، کالری مصرفی خود را پیگیری کنید.

غذاهای ناسالم خوردن:

حتی اگر کالری شماری دقیقی داشته باشید، اگر غذاهای ناسالم زیادی می خورید، ممکن است وزن کم نکنید. غذاهای ناسالم کالری و چربی زیادی دارند اما مواد مغذی کمی دارند. سعی کنید روی خوردن میوه ها، سبزیجات، غلات کامل و پروتئین های بدون چربی تمرکز کنید.

به اندازه کافی ورزش نکردن:

ورزش برای کاهش وزن و حفظ آن ضروری است. سعی کنید حداقل 30 دقیقه در روز، اکثر روزهای هفته، فعالیت بدنی متوسط ​​تا شدید داشته باشید.

مشکلات پزشکی:

برخی از شرایط پزشکی، مانند کم کاری تیروئید، می تواند باعث افزایش وزن یا کاهش وزن دشوار شود. اگر در کاهش وزن با وجود رژیم غذایی و ورزش سالم مشکل دارید، با پزشک خود صحبت کنید.

مصرف داروهای خاص:

برخی از داروها می توانند به عنوان یک عارضه جانبی باعث افزایش وزن شوند. اگر در حال مصرف دارویی هستید که فکر می کنید ممکن است باعث افزایش وزن شما شود، با پزشک خود صحبت کنید.

عدم خواب کافی:

کمبود خواب می تواند سطح هورمون هایی را که اشتها و سیری را تنظیم می کنند، مختل کند. این امر می تواند منجر به پرخوری و افزایش وزن شود. سعی کنید هر شب 7 تا 8 ساعت بخوابید.

استرس:

استرس می تواند منجر به پرخوری و افزایش وزن شود. راه هایی برای مدیریت استرس مانند ورزش، یوگا یا مدیتیشن پیدا کنید.

عدم تعهد به تغییرات سبک زندگی:

کاهش وزن یک تعهد بلندمدت است. اگر به تغییراتی که ایجاد می کنید متعهد نباشید، احتمالاً دوباره به عادت های قدیمی خود باز خواهید گشت و وزن خود را افزایش خواهید داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا