دوازده راهکار برای باز کردن سر صحبت با خجالتی ها.

دوازده راهکار برای باز کردن سر صحبت با خجالتی ها.

برداشتن قدم اول برای شروع یک مکالمه معمولا آسان نیست مخصوصا زمانی که در یک موقعیت جدید قرار گرفته اید و یا می خواهید با افراد جدیدی ملاقات داشته باشید.اما اگر مهارت های لازم را داشته باشید ممکن است بتوانید مکالمات خوبی را شروع کنید و دوستان جدیدی پیدا کنید.

در ادامه به برخی از راهکارهای برای شروع یک مکالمه خوب اشاره کرده ایم:

1-احوالپرسی را با یک عبارت ساده شروع کنید

مطالعه نشان داده است که پرسیدن احساس مردم از آن ها مکالمه را تسهیل میکند .عبارت ساده (سلام،حالت چطور است؟)ممکن است ساده به نطر برسد اما یک راه خوب برای شروع صحبت است.این عبارت را می توانید به روش های مختلف بیان کنید اما هدف اصلی شنیدن کلمه (خوب)است که در پاسخ می توانید بگویید”خوشحالم که خوب هستید.نام من…”.

2-سعی کنید ظاهری زیباداشته باشید

ظاهر شما اولین بُعد برخورد با طرف مقابلمان است پس ظاهر می تواند تاثیر خوبی روی دیگران بگذارد.نیازی نیست که لباس های شیک و گران قیمت بپوشید فقط کافیست که ظاهری آراسته و مرتب داشته باشید .

3-صحبت را با یک جمله مثبت شروع کنید

هنگام شروع مکالمه از بیان اظهارات منفی دوری کنید .گفتن کلمات منفی در مکالمه باعث می شود که مردم تمایلی به ادامه صحبت نداشته باشند .برعکس جملات مثبت حس بهتری به افراد می دهد و آن هارا تشویق می کند تا پاسخ دهند.

4-نظر بدهید یا توصیه بخواهید

از افرادی که می خواهید با آن ها صحبت کنید،نظر بخواهید و از آن ها بخواهید که یک مکان حوب برای نوشیدن قهوه،خرید و صرف غذا به شما پیشنهاد بدهند و به آن ها فرصت بدهید که جواب دهند .عکس العمل شما در مقابل جواب بسیار مهم است.این یک راه حل خوب برای شکستن یخ میان افراد است چون شما به طور طبیعی به دیگران اجازه برقراری ارتباط می دهید.

5-پیشنهاد کمک بدهید

پیشنهاد کمک به کسی می تواند یک نتیجه ی خوب داشته باشد.چه در محل کار و چه در موقعیت های اجتماعی دیگر،فرصتی برای مفید بودن پیدا کنید.برای اکثر مردم سخت است در موقعیت هایی که افراد غریبه زیادی وجود دارد درخواست کمک کنند و پیشنهاد شما باعث می شود که دیگر از خواستن کمک امتناع نکنند.

6-دنبال نقاط مشترک بگردید

اگر در یک رویداد یا جلسه شرکت می کنید که میدانید افراد زیادی شرکت دارند ،باپرسیدن سوالات مرتبط با کار یا محیط یا چیزهایی که برای هردوی شما آشناست، سر صحبت را بازکنید ؛این کار ممکن است باعث ایجاد یک گفتگوی سرگرم کننده شود.

7-ارتباط چشمی برقرار کنید

نگاه کردن به چشمان شخصی که با او صحبت می کنید می تواند اولین گام در مکالمه باشد.این کار باعث ایجاد یک حس و تصور خوب در فرد مقابل می شود زیرا شما بدون گفتن کلمه ای با فرد مقابل ارتباط برقرار می کند و شمارا جذاب تر می کند.

8-از شخص مورد نظر صادقانه تعریف کنید

همه افراد دوست دارند مورد تعریف و تمجید قرار بگیرند.به همین دلیل این کار یک شروع خوب برای یک مکالمه ی خوب است .سعی کنید از اغراق بپرهیزید و صادق باشید تا شخص مقابلتان را نترسانید و هیجان خیلی زیاد به او وارد نکنید.

9-بادقت گوش کنید

یکی از راه هایی که می توانید به طرف مقابلتان بفهمانید که بادقت به او گوش می دهید،تکرار آخرین کلماتی است که میگویند.این به تقویت پیوند با افراد دیگر و حفظ ارتباط خوب کمک می کند.

10-یک راه خروج آسان بکار بگیرید

نزدیک شدن به افراد ممکن است در آن ها ایجاد ترس کند زیرا شما برای آن فرد غریبه هستید و این کاملا طبیعی است .برای جلوگیری از این موضوع، خودتان به آن ها پاسخ دهید.پس از شروع مکالمه، ذکر کنید که نمی توانید برای مدت طولانی صحبت کنید .شخص پس از فهمیدن این که شما کوتاه حرف می زنید احساس راحتی می کند.

Brown haired woman talking to her interviewers in bright office

11-از زبان بدن کمک بگیرید

زبان بدن در برقراری ارتباط نقش بسیار مهمی دارد .زبان بدن ما نشانگر اعتماد به نفس ما در  نگاه فرد مقابلمان است.سعی کنید صاف بایستید ،لبخند ملایم داشته باشیم و هنگام صحبت حواسمان به وسایلی همچون گوشی موبایل پرت نشود.و سعی کنیم توجه مان را به فرد مقابلمان منتقل کنیم.

12-درمورد شخصیت افراد نظر ندهید

بسیاری از افراد خجالتی هستند پس بهتر است درمورد ساکت یا ارام بودن آن ها نظر ندهیم.چون ممکن است حالت تدافعی داشته و صحبت شما نتیجه مطلوبی نداشته باشد.سعی کنید نکات مثبت افراد را پیدا کرده و به آن ها بگویید.

افراد را همانگونه که هستند بپذیریم وبرای بهبود ارتباطات و تعاملات اجتماعی خودمان  تمرین کنیم و سعی کنیم به عنوان فردی موثر درمیان اطرافیانمان واقع شویم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا