ذرت مکزیکی را با این روش در خانه درست کن!/ نکات مهم پخت ذرت مکزیکی!

ذرت مکزیکی را با این روش در خانه درست کن!/ نکات مهم پخت ذرت مکزیکی!

ذرت مکزیکی یک غذا و میان وعده مقوی و بسیار مفید است. شما می توانید آن را به راحتی در منزل برای عزیزانتان تهیه کنید. روش های پخت مختلفی برای ذرت وجود دارد که هر کدام بسته به ذائقه افراد خوشمزه هستند.

در ادامه در طرز تهیه ذرت مکزیکی با ما همراه باشید:

مواد لازم جهت تهیه ذرت مکزیکی:

ذرت ۵۰۰ گرم

قارچ ۲۵۰ گرم

سس مایونز ۴ قاشق غذاخوری

کره ۱ قاشق غذاخوری

پنیرپیتزا رنده شده ۳ قاشق غذا خوری

نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

پودر آویشن ۱ قاشق غذا خوریتهیه ذرت مکزیکی

مرحله اول تهیه ذرت مکزیکی:

در اولین مرحله  بلال‌ها را دون کرده و داخل آب و مقداری نمک گذاشته و اجازه دهید با حرارت ملایم بپزند. اگر مایل بودید می‌توانید از کنسرو ذرت نیز استفاده کنید و به کار خود سرعت ببخشید. در صورت استفاده از کنسرو ذرت دیگر نیاز به حرارت دادن نیست و فقط کافیست کنسرو ذرت را داخل آبکش ریخته و کمی آب روی آن بریزید.

مرحله دوم:

سپس در ظرفی جداگانه قارچ ها را به صورت ورقه‌ای برش داده وبا کمی آب روی حرارت قرار دهید. اجازه دهید قارچ ها نیز کمی پخته شوند ولی نیاز نیست تا زمان تیره شدن و از دست دادن کامل آب قارچ‌ها صبر کنید. فقط کمی صبر کنید تا نرم شوند و سپس آن‌ها را آبکش نمایید.تهیه ذرت مکزیکی

مرحله سوم:

در مرحله بعدی باید مقداری کره را داخل ظرفی آب کرده و بعد ذرت ها را داخل ظرف حاوی کره بریزید. روی حرارت ملایم این ۲ترکیب را در کنار یکدیگر تفت دهید تا ذرت‌ها کمی چرب شوند. اگر به کره دسترسی نداشتید می‌توانید از روغن نیز استفاده کنید ولی بهترین گزینه استفاده از یک نوع کره گیاهی است.

مرحله چهارم:

در این مرحله، باید قارچ ها را نیز به ذرت و کره اضافه کنید. آن‌ها را مدام هم بزنید و اجازه دهید به طور یکنواخت در ظرف مورد نظر پخش شوند.

مرحله پنجم:

حالا نوبت اضافه کردن سس مایونز، پودر آویشن و نمک و فلفل است که بنا به ذائقه خود می‌توانید آن‌ها را به هر مقداری که دوست دارید اضافه نمایید. بعد از کمی تفت دادن، در مرحله آخر پنیر پیتزا را اضافه کرده و مواد را به خوبی مخلوط نمایید، طوری که پنیر پیتزا به تمام نقاط ذرت برسد و خوب آب شود.

مرحله ششم:

بعد از مخلوط کردن همه مواد اولیه، ظرف را از روی حرارت برداشته و در آن را ببندید تا پنیر پیتزا به خوبی آب شود و ذرت شما آماده سرو باشد. پس از اتمام مراحل آموزش طرز تهیه ذرت مکزیکی، میان وعده لذیذ خود را در ظرف مورد نظرتان ریخته و این خوراکی جذاب را نوش جان کنید.

نکات مهم پخت ذرت مکزیکی خانگی:

-برای ادویه مخصوص ذرت  میتوانید از انواع فلفل تند قرمز و سیاه، ادویه کاری و همچنین آویشن استفاده کنید.

-معمولا  با ذرت خام هم تهیه میشود. البته بهتر است کنسرو ذرت یا ذرت یخ زده را در ذرت مکزیکی بریزید.

-در تهیه ذرت مکزیکی ساده میتوانید به جای سس مایونز از خامه ترش استفاده کنید.

-در این دستور تهیه، به جای پنیر پیتزا پنیر پارمسان و یا موزارلا هم میتوان جایگزین کرد. بستگی به تمایل خودتان دارد.

-اگر دوست داشته باشید میتوانید در ذرت مکزیکیتان پیازچه، سیر، فلفل سبز و همین طور کالباس خرد شده نیز بریزید.

-طرز تهیه ذرت مکزیکی با بلال به این صورت است که قبل از مرحله اول باید دانه های بلال را با دقت جدا کنید. وقتی 15 دقیقه گذشت سپس نمک را اضافه کنید و سپس به مدت نیم ساعت الی 45 دقیقه اجازه دهید در آب و نمک کاملا پخته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا