رابطه نامزدی بهتر است کوتاه باشد یا طولانی؟

رابطه نامزدی بهتر است کوتاه باشد یا طولانی؟

داشتن یک رابطه مناسب در دوران نامزدی برای شناخت زوجین بسیار مهم است. رابطه ی نامزدی یک مرحله حساس قبل از ازدواج است و درک دو طرف از یکدیگر و زندگی زناشویی باعث جلوگیری از مشکلات زیادی می‌شود. ممکن است این رابطه ها طولانی یا کوتاه مدت باشد. اما، آیا واقعا رابطه نامزدی طولانی باشد بهتر است یا کوتاه باشد؟داشتن یک رابطه مناسب در دوران نامزدی برای شناخت زوجین بسیار مهم است. رابطه ی نامزدی یک مرحله حساس قبل از ازدواج است و درک دو طرف از یکدیگر و زندگی زناشویی باعث جلوگیری از مشکلات زیادی می‌شود.

در این مطلب از نی نی بان قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم:هنگامی که در طولانی مدت باکسی رابطه داشته باشید، رفتار ها و عادت هایی را در او می‌بینید که تا بحال ندیده بودید

مزایای رابطه نامزدی طولانی

هنگامی که در طولانی مدت باکسی رابطه داشته باشید، رفتار ها و عادت هایی را در او می‌بینید که تا بحال ندیده بودید. زیرا آن فرد در منطقه امن خود قرار دارد و نمی‌تواند تظاهر به چیزی کند که نیست و خود واقعی خود را نشان می‌دهد. ممکن است، متوجه شوید که سبک  زندگی شما و همسرتان با یکدیگر هماهنگی و همخوانی ندارند واین موضوع فقط با داشتن یک رابطه نامزدی بلند مدت امکان پذیر است. زندگی مشترک قدرت و خویشتن داری می  خواهد و ایجاب می کند که  زوجین، سازش و انعطاف پذیری هایی نشان دهند. رابطه نامزدی باعث می‌شود که طیف کامل تری از عکس العمل های احساسی و روحی شریک زندگیتان برای شما فاش شود. دیدگاه او نسبت به زندگی مشترک و میزان در اولویت بودن خانواده برای شما فاش می‌شود. در می یابید که قالبیت و توانائی همسرتان در ایجاد ارتباط حقیقی و کانونی گرم به چه صورتی است.در رابطه های طولانی مدت ممکن است که شما تعهد خود را نسبت به شربک زندگیتان برای تا آخر عمر از دست بدهید و توقعات و انتظارات خود را به مرور زمان در برابر او افزایش دهید.

معایب رابطه نامزدی طولانی

در رابطه های طولانی مدت ممکن است که شما تعهد خود را نسبت به شربک زندگیتان برای تا آخر عمر از دست بدهید و توقعات و انتظارات خود را به مرور زمان در برابر او افزایش دهید. بعضی از افراد برای ایجاد یک رابطه خوب و جبران کردن حس کمبودهایشان با یک صمیمیت ساختگی، تظاهر به تعهد در دوران نامزدی می‌کنند. و از بابت تعهد طولانی مدت ازدواج خیالشان راحت است. هنگامی که یک رابطه نامزدی طولانی مدت می‌شود، به دلیل مشکلات و اتفاقاتی که در خارج از چهار چوب ازدواج پیش می‌آید، ممکن است دو طرف از ازدواج و رابطه دلزده شوند و شور و شوق اولیه را از دست بدهند. و به علت دخالت اطرافیان فرایند شناخت درست از یکدیگر دقیقا برعکس عمل کند.چنانچه قصد ازدواج و شروع یک زندگی مشترک را دارید، و ساختار رسمی و سنتی ازدواج را ترجیح می دهید، قبل از  شروع زندگی مشترک باید درباره ی تمامی موضوعات گفته شده و لازم با همسرتان گفتگو کنید و حرف بزنید تا از سوء تفاهم های احتمالی جلوگیری کنید.

زمان مناسب برای رابطه قبل از ازدواج

چنانچه قصد ازدواج و شروع یک زندگی مشترک را دارید، و ساختار رسمی و سنتی ازدواج را ترجیح می دهید، قبل از  شروع زندگی مشترک باید درباره ی تمامی موضوعات گفته شده و لازم با همسرتان گفتگو کنید و حرف بزنید تا از سوء تفاهم های احتمالی جلوگیری کنید. ممکن است بخواهید تا برای خود یک مهلت زمانی در نظر بگیرید. به عنوان مثال، نه ماه الی یکسال؛ تا اینکه در طول این مدت بتوانید رابطه تان را  بررسی کنید و بفهمید که آیا آمادگی ازدواج را دارید یا نه.از ازدواج به دلایل نادرست و رابطه نامزدی زود هنگام و نسنجیده دوری کنید. اگرچه زندگی مشترک می تواند تجربه ی شیرینی از یک رابطه باشد، اما چنانچه زود هنگام، نپخته و نسنجیده وارد این راه شوید، دچار اشتباه بزرگی خواهید شد.

کلام آخر

از ازدواج به دلایل نادرست و رابطه نامزدی زود هنگام و نسنجیده دوری کنید. اگرچه زندگی مشترک می تواند تجربه ی شیرینی از یک رابطه باشد، اما چنانچه زود هنگام، نپخته و نسنجیده وارد این راه شوید، دچار اشتباه بزرگی خواهید شد.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا