راهکارهایی برای حفظ انرژی در طول روز!

راهکارهایی برای حفظ انرژی در طول روز!

همه ما به حفظ انرژی در طول روز نیاز داریم تا بتوانیم کارهای مختلفی که در برنامه داریم را به درستی انجام دهیم. نکات مهمی هستند که رعایت آن ها می تواند به پرانرژی بودن بدنمان کمک کند.

 

در ادامه به بررسی این نکات خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید:

برای حفظ انرژی ، به جای مصرف کافئین، بدن را آبرسانی کنید

تحقیقات نشان می‌دهد خوردن کافئین اثر منفی در حفظ انرژی روزانه بدن ما دارد. اگرچه بسیاری از ما از چای یا قهوه را در تمام وعده‌های غذایی خود استفاده می‌کنیم، اما این نوشیدنی‌ها پس از چند ساعت می‌توانند باعث کاهش سطح انرژی در بدن شوند. اگر خیلی دیر وقت و در آخر شب خورد شده باشند، می‌توانند در خواب ما اختلال ایجاد کنند. حال به جای قهوه و چای، آب یا چای‌های گیاهی گزینه بهتری هستند و به ما کمک می‌کنند تا از کمبود آب بدن جلوگیری شود.برای حفظ انرژی، بهتر بخوابید

خواب کافی در حفظ انرژی در طول روز بسیار تأثیرگذار است. احساس خستگی مداوم ممکن است به معنای این باشد که ما خواب موردنیاز خود را دریافت نمی‌کنیم. کمبود خواب باعث تولید هورمون استرس، یعنی کورتیزول می‌شود. افزایش سطح کورتیزول اثر هورمون‌های شادی‌آور را در بدن ما خنثی می‌کند و به کاهش سطح انرژی کمک می‌کند. به یاد داشته باشید که نوشیدن الکل یا خوردن غذاهای قندی قبل از خواب می‌تواند خواب ما را مختل کند.

حفظ انرژی

مصرف آهن را فراموش نکنید

بدن ما بدون آهن کافی نمی تواند کار کند. اگر رژیم غذایی شما نامناسب است، آهن بدن شما پایین است. آهن در سبزیجات، مرکبات، آجیل ها و … یافت می شود. بدن ما انسان ها برای تولید هموگلوبین به آهن نیاز دارد. هموگولبین وظیفه انتقال اکسیژن به اندام های بدن را دارد و اگر هموگلوبین کافی در بدن نباشد، بدن ما نمی تواند به درستی کار کند. در این حالت فعالیت مغز مختل می شود و شما در بدن حس خستگی می کنید. راه حل آن مصرف آهن است.

سعی کنید لذت ببرید

از کار که انجام می دهید لذت ببرید. اگر از کاری که انجام می دهید لذت نمی برین چرا باید در انجام دادن آن پر انرژی باشید؟ اگر شغلتان را دوست داشته باشید هر روز پر انرژی از خواب بیدار می شوین تا به سرکار بروین. برای انجام کار هایتان اشتیاق داشته باشید و اگر کاری که می کنید را دوست ندارید و از آن لذت نمی برین به دنبال راه هایی باشید که شما را به آن کار علاقمند می کند یا آن کار را به طور کل فراموش کنید.حفظ انرژی

با افراد با انرژی کار کنید

اگر با افرادی که از شغلشان متنفرن، همیشه خسته اند و منفی هستند، دوست هستید ویا حتی کنار این طور افراد هستنید باید بگم باید به فکر تغییر این وضعیت باشید چون که محیط تاثیری بسیاری بر روی شما می گذارد. اگر 2 عدد از دوستان شما بی انرژی، شکست خورده و منفی هستند، شما نفر 3 خواهید بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا