راه شناخت افراد افاده‌ای و بهترین رفتار با اینگونه افراد!

راه شناخت افراد افاده‌ای و بهترین رفتار با اینگونه افراد!

بسیاری از افراد هستند که به افراد افاده‌ای شناخته میشوند و ویژگی های خاصی دارند که باید آن ها را بشناسیم و درست رفتار کنیم. در این مطلب قصد داریم این موضوع را تحت بررسی قرار دهیم.

در ادامه با ما همراه باشید:

ویژگی های افراد افاده‌ای:

استفاده از واژه های خارجی

خیلی اصرار دارید واژه های بیگانه زیادی در صحبت های خود استفاده کنید. مثلا به جای نان مغزدار می گویید: کروسانت و صدها واژه انگلیسی و فرانسوی که در زبان ما زیاد هستند و شما اصرار دارید آنها را با تلفظ درست و دقیق زبان مقصد استفاده کنید.

نوع گل مهم است

فردی که با شما در رابطه عاشقانه قرار دارد باید بدانید گل های ساده همچون رزهای قرمز به هیچ عنوان کلاس ندارند و اگر قرار است به شما گلی هدیه بدهد، باید از خانواده گل های کمیاب یا گران قیمت باشد. نوع گل هم باید به کلاس شما بیایید …

برند لباس مهم است

برای شما به هیچ عنوان مهم نیست برای خرید یک لباس ساده مبلغ بسیار زیادی پرداخت کنید زیرا اعتقاد دارید آدم باید لباس های مارک بپوشد و ارزش و احترام ظاهری خود را همیشه حفظ کند.

نوع قهوه برایتان مهم است

شما از نوشیدن قهوه های معمولی در کافه های معمولی و غیرمشهور خودداری می کنید زیرا شما فقط اسپرسو یا قهوه فرانسوی در کافه ایکس می نوشید و هیچ چیز به پای قهوه های آنجا نمی رسد …

رفتار درست با افراد افاده‌ای چیست؟

رفتار او را نادیده بگیرید:

هنگامی که فرد افاده ای رفتار تحقرآمیزی داشت ؛ آن را نادیده بگیرید وبه کار خود ادامه دهید. درنهایت، ممکن است او متوجه شده و از رفتار نادرستش خودداری کند.

از صحبت درمورد موضوعی خاص خودداری کنید:

اگر می دانید که صحبت در مورد موضوعی خاص باعث می شود تا فرد افاده ای خود را برجسته تر نمایان کند بهتر است از بیان این موضوعات خودداری کنید. چنان چه شخص دیگری این موضوع را مطرح کرد ، آن را تغییر دهید تا واکنش فرد افاده ای را کاهش دهید.

مستقیم گفتن به آن ها:

شخصا و به طور خصوصی به فرد افاده ای اطلاع دهید که رفتار او قابل قبول نیست و او را فردی افاده ای می بینید ممکن است درابتدا او متوجه نشود و حالت دفاعی به خود گیرد. پس از آنکه حرفتان را زدید عقب نشینی کنید و اجازه دهید فرد گفته های شما را بسنجد و پردازش کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا