رفع تیرگی و پف زیر چشم درخانم ها با روش های خانگی

رفع تیرگی و پف زیر چشم درخانم ها با روش های خانگی

تیرگی و پف زیر چشم ربطی به افزایش سن ندارد و ممکن در سنین پایین هم به وجود بیاید. این مشکل ممکن است به دلایل مختف ایجاد شود. و باعث از دست دادن اعتماد به نفس در اکثر خانم ها می‌شود و شادابی و طراوت ظاهری را پنهان میکند. روش های مختلفی برای درمان این مشکل وجود دارند که ذر این میان نمی‌شود روش های خانگی را در نظر نگرفت. این روش ها معمولا عارضه خاصی به دنبال ندارند و کم هزینه هستند.

در ادامه این مطلب به برخی از روش های خانگی تیرگی و پف زیر چشم اشاره کرده‌ایم:

استفاده از ژل آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا باعث آبرسانی به پوست خشک و کم آب زیر چشم می‌شود. سعی کنید برگ های آلوئه ورا را به صورت ورقه‌ای برش داده و زیر چشم های خود قرار دهید و اجازه بدهید مدتی روی محل مورد نظر بماند تا رطوبت ژل جذب پوست شود. سپس آن را با آب ولرم و به آرامی از پوست پاک کنید.

روش سرد کردن

این روش بسیار راحت است و شما می‌توانید برای حل نسبتا فوری این مشکل از روش سرد کردن استفاده کنید. شما می‌توانید قاسق استیل را در یخدان یخچال به مدت ده دقیفه قرار دهید و آن را زیر چشم و یا بالای چشم قرار دهید. این روش باعث انقیاض رگ های خونی و تسکین موقتیچشم است و باعث کاهش ورم چشم می‌شود.

استفاده از یخ

شما می‌توانید یخ را هم به تنهایی و هم با آب خیار و ژل آلوئه ورا ترکیب کنید و روی چشم قرار دهید. برای اینکه سردی اذیتتان نکند می‌توانید آن را در داخل یک کیسه گذاشته و سپس روی چشم قرار دهید. یخ یک درمان خانگی برای التهابات و ورم پوست است. همچنین گذاشتن کمپرس سرد نیز تاثیری مساوی با یخ را دارد که از آن نیز می‌توانید استفاده کنید.

استفاده از ماسک های ورقه‌ای

یکی ازموثر ترین روش های درمان پف و تیرگی چشم، استفاده از ماسک است. ماسک می‌تواند ورم را در زمان کمی کاهش دهد و زیر چشم را سفت کند. برای این کار پد های پاک کننده آرایشی را از وسط نصف کنید سپس آن را مدتی در محلول مواد مورد نظرتون قرار دهید تا کامل به آن جذب شوند. از این مواد می‌توان به سفیده تخم‌مرغ، مخلوط گلاب و آلوئه ورا و آب خیار اشاره کرد. پس از این که پدها کامل به مواد آغشته شدند به مدت 15 تا 20 دقیقه روی چشم قرار دهید و سپس با اب ولرم آبکشی کنید.

ماسک های خانگی

ماسک های خانگی یکی از بهترین و ساده ترین راه ها برای حل مشکلات پوستی هستند. برای درمان پف زیر چشم می‌توانید دمنوش بابونه را با ماسک ترکیب کرده و به مدت 15 دقیقه روی محل مورد نظر قرار دهید. کوبیده برگ نعناع تازه را می‌توان با روغن نارگیل، جوجوبا و بادام مخلوط کرده و زیر چشم بزنید. هم چنین چای کیسه‌ای را در آب جوش قرار داده و سپس در یخچال بگذارید و اجازه دهید خنک شود وان را روی چشم قرار دهید.تمامی ماسک های گفته شده به آبکشی با آب ولرم نیاز دارند.

استفاده از خیار

رایج ترین و شناخته شده ترین روش برای حل این مشکل خیار است که هم به صورت ورقه ای و هم در ترکیب با سایر مواد می‌تواند تاثر گذار باشد. خیار به دلیل قدرت آبرسانی بالا یک گزینه عالی به حساب می‌آید و هم چنین باعث سفت و مرطوب شدن پوست زیر چشم می‌شود.

سخن آخر

ورم و تیرگی زیر چشم بسیار اذیت کننده است و روش های مختلفی برای درمان آن وجود دارد. اگر به طور منظم و مداوم از روش های گفته شده استفاده کنید می‌توانید در زمان مناسب حاصل و نتیجه آن را مشاهده کنید. گاهی این مشکل با هیچ کدام از روش ها از بین نمی‌رود و ناشی از برخی بیماری ها است. در این صورت حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا