رمز و راز محبوبیت در چیست؟

رمز و راز محبوبیت در چیست؟

بدون شک همه ما دوست داریم از محبوبیت خاصی نزد دیگران برخوردار باشیم. اما برای محبوب شدن باید رفتار های درست و ویژگی های خاصی داشته باشیم.محبوبیت

در ادامه به برخی از این رفتارها برای محبوبیت اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید:

1_برای محبوبیت معلوماتتان را به رخ نكشید:

هر شخصی دوست دارد در دید دیگران مهم و باارزش بنظر بیاید. پس زمانی كه شما سعی میكنید این حس را به شخصی تقدیم كنید برترین موقعیت را در روابط ایجاد و ادب و نزاكت خود را متجلی كرده اید، ولی چنانچه تلاش كنید یا فضل فروشی کنید. خود را شخص مهمی نشان دهید اگر چه ممكن است سایرین شما را بخاطر دانشتان تحسین كنند ولی شما را دوست نخواهند داشت. بهتر است مورد علاقه باشید تا مورد تحسین، توجه كنید كسی كه سعی میكند تا اطلاعات و دانشش را به رخ شما بكشد احتمالا دارد تلاش میكند حس عمیق خود كم بینی در سایر زمینه ها را مخفی كند، او به ترحم و همدلی شما احتیاج دارد.

2_برای محبوبیت دیگران را با نامشان صدا بزنید:

احیانا توجه کرده اید که وقتی کسی در احوال پرسی یا بین مکالمات از نام شما استفاده می کند چه قدر خوشایند است. زمانی که در مکالمات از نام طرف مقابل استفاده می کنید مقدار صمیمیت شما به او نشان داده می شود و سبب محبوبیت شما میشود. البته افرادی هستند که با یادآوری نام ها مشکل دارند. در این مواقع بهتر است برای به یاد داشتن نام ها آن ها را در دفترچه ای بنویسید.محبوبیت

3_اعتماد به نفس داشته باشید:

هیچ شخصی کامل نیست؛ بدین ترتیب شما هم برای محبوب شدن نیازی ندارید کامل باشید، حتی اگر حس می کنید از ایده آل فاصله ی زیادی دارید، باز هم نخستین گام به سوی کسب اعتماد به نفس این است که خود را باور داشته باشید. خودتان را مخفی نکنید. در صورتیکه فرصت مناسبی یافتید، بلند شوید و خودتان را در جمع مطرح کنید. چنانچه تمام مدت نگران این باشید که دیگران چطور شما را می بینند و چه فکری در مورد شما می کنند و پشت سر شما چه می گویند، هرگز نمی توانید قدم مثبتی بردارید یا حتی از شرِ این افکار راحت شوید. به جای آن، همان کسی که هستید و همان کاری را که می کنید عاشقانه دوست داشته باشید.

4_برای دیگران زیاد دم دست نباشید:

هیچ وقت برای افراد دیگر خیلی دست یافتنی نباشید. یکی از راه های محبوب شدن اینست که طوری برخورد کنید که شما یک شخصیت دست نیافتنی هستید. همیشه بودن و همیشه حضور داشتن ما را به یک شخصیت معمولی و متوسط تبدیل می کند. شخصیت های دوستداشتنی طوری رفتار می کنند که مردم همیشه مشتاق دیدن آنها باشند.راز محبوبیت

5_سعی کنید زیاد گله نکنید:

در نظر داشته باشید که مردم از کنار شخصی که منفی بوده و همیشه از همه چیز گله می کند فاصله می گیرند، چون این افراد با انرژی منفی خود میتوانند جو را مسموم کرده و نشاط و شادی را بربایند. اگر در شرایطی قرار گرفتید که در خصوص موضوعی گله می کردید ولی شخصی به حرفتان اهمیت نمی داد یا خود را به انجام کار دیگری مشغول میکرد، موضوع گفت و گو را عوض کنید.

6_هیچ وقت زود قضاوت نکنید:

گاهی وقت ها اتفاقاتی می افتد که سبب می شود زود قضاوت کرده و با قضاوت نادرست خود باعث آزردگی شخصی شویم. این رنجش ها در نتیجه از محبوب شدن ما کم می کند چون شخصی که با قضاوت زودهنگام روبرو شده با دیگران هم تصمیم عجولانه شما را در میان قرار داده و امکان دارد به چهره شما در نظر دیگران آسیب برساند. بهترین کار این است تا هنگامی که در خصوص موضوعی کاملاً مطمئن نشده اید قضاوت نکنید.

 سخن آخر

همانطور که دیدید برای اینکه پیش دیگران محبوبیت داشته باشیم می توانیم همین کارهای ساده را انجام بدهیم. امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا