روتین مراقبت از موی فر بعد از حمام

روتین مراقبت از موی فر بعد از حمام

موی فر ظاهری زیبا و جذاب به صورت می‌دهد. و یک معیار زیبایی به شمار می‌رود. اما باید توجه داشت که موی فر نسبت به موهای دیگر بیشتر احتمال آسیب دیدن را دارد. مراقبت از موی فر بسیار مهم بوده و اگر به آن رسیدگی نشود ممکن است تحت تاثیر عوامل مختلف محیطی آسیب جدی ببیند. این احتمال در صورت خیس بودن موها و بعد از حمام بیشتر نیز می‌شود. اما داشتن یک روتین منظم و استاندارد باعث جلوگیری از این آسیب ها می‌شود. و شما همیشه موهایی خوش حالت و درحشان و سالم خواهید داشت.

درادامه این مطلب به مراحل روتین  موی فر بعد از حمام پرداخته‌ایم:

استفاده از شامپو مناسب

اولین قدم در مراقبت از همه موها از جمله موی فر، استفاده از شامپو مناسب است. ساقه های موی فر بسیار حساس است و برای مراقبت از آن سعی کنید از یک ماسک موی مخصوص موی فر و ملایم برای رطوبت رسانی به ساقه مو استفاده کنید. در صورتی که رطوبت کافی به ساقه مو نرسد، موها ی شما بد حالت خواهند بود و باعث وزی مو می‌شود.

آبرسانی به موهای فر

استفاده از آبرسان زمانی مناسب است که مو های شما  هنوز خیس است و رطوبت خود را ازدست نداده است. یعنی زمانی که تازه از حمام بیرون آمده‌اید. شما می‌توانید از انواع سرم ها و دوفاز ها برای آبرسانی به مو های فر استفاده کنید. این کار بسیار ساده است. شما باید مقداری از سرم را بر روی دستان خود ریخته و به شکل دستانی که در حال دعا هستند، از پایین به مو ها زده و از بالا به پایین بکشید.

روغن تراپی

شما برای قفل کردن رطوبت در مو های خود به چند قطره روغن نیاز دارید. این کار باعث می‌شود که کرم پروتئین رسان تاثیر بیشتری روی مو داشته باشد. روغن آرگان، روغن ماکادمیا و روغن نارگیل انتخاب های مناسبی برای مو های فر هستند. دقت کنید که آن ها را در حد معمول استفاده کنید چون مصرف بیش از حد روغن ها باعث خشکی مو ها می‌شود.

کرم پروتئین رسان

انواع کرم های موجود سبب شده تا به راحتی تمام نقاط مو های خود را رطوبت و پروتئین رسانی کنید و جانی دوباره به موها بدهید. کرم مو باعث نرمی مو و درخشان شدن مو و بهتر حالت گرفتن موها می شود.

سعی کنید در روتین مراقبت  از موی فر از محصولات اصلی و تخصصی استفاده کنید چون در غیر اینصورت شما فقط به موها ی خود آسیب جدی می‌رسانید. حذف هر کدام از مراحل گفته شده باعث می‌شود که رطوبت رسانی و پروتئین رسانی به درستی انجام نشود و دذ میزان موثر بودن بقیه مراحل اثر منفی بگذارد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا