روتین مراقبت از پوست های خشک؛ نرم و لطیف مثل ابریشم بشو!

روتین مراقبت از پوست های خشک؛ نرم و لطیف مثل ابریشم بشو!

پوست های خشک نمی‌توانند به‌خوبی از خود در مقابل عوامل محیطی محافظت کنند. وقتی پوستمان خشک می‌شود، ترک می‌خورد و احساس کشیدگی یا خارش روی پوست خود احساس می‌کنیم.خارش،سفتی، پوسته پوسته شدن و کشیدگی علائمی هستند که نشان می‌دهند نوع پوست شما خشک است؛ این نوع پوست نیازمند مراقبت‌های خاصی است. روتین مراقبت از پوست های خشک؛ نرم و لطیف مثل ابریشم بشو!

در ادامه این مطلب روتین مراقبتی پوست های خشک را برای شما قرار داده ایم؛ با ما همراه باشید: روتین مراقبت از پوست های خشک؛ نرم و لطیف مثل ابریشم بشو!

1-استفاده از پاک کننده حاوی آبرسان

مراقبت از این نوع پوست با شروع از پاکسازی پوست های خشک شروع می‌شود. این کار کمک می‌کند تا رطوبت و مواد مغذی به‌راحتی بتوانند جذب پوست شوند. لایه‌بردار یا شویندهٔ مناسب صورت شما باید آبرسان و مناسب برای پوست  های خشک باشد تا نازکی طبیعی پوست‌تان را حفظ کند و پوست دچار خشکی نشود. انجام مراقبت‌های صحیح پوستی، از اصلی‌ترین روش‌های پیشگیری از پیری پوست به‌شمار می‌روند.

2- استفاده از تونر

پاکسازی پوست خود را با استفاده از یک تونر آبرسان تکمیل کنید. تونرها یکی از محصولات اساسی در روتین مراقبتی پوست‌ های خشک می‌باشند. کافی است کمی تونر را بر روی پنبه یا پد پنبه‌ای بریزید و به طرف بیرون از صورت به روی پوست های خشک بکشید. تونر یکی از راه‌های اصلی برای داشتن پوستی صاف محسوب می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم با جستجو و مطالعه درباره بهترین تونرهای موجود در بازار، محصولی متناسب با نیاز و نوع پوست خود را انتخاب کرده و استفاده نمایید. روتین مراقبت از پوست های خشک؛ نرم و لطیف مثل ابریشم بشو!

3- سرم آبرسان

در روتین مراقبت از این نوع پوست، سرم‌ها یکی از محصولات بسیار مهم هستند. وقتی سرم آبرسان برای پوست های خشک انتخاب می‌کنید، حتماً باید به میزان آبرسانی آن توجه کنید.

اسکوالان (Squalane): این نوع لیپید به‌طور طبیعی هم در پوست وجود دارد و باعث حفظ رطوبت پوست می‌شود.

عصاره‌ها و روغن‌های گیاهی: جوجوبا، نارگیل و شیا کمک می‌کنند رطوبت پوست از بین نرود.

سرامیدها: نوعی چربی برای حفظ رطوبت پوست به‌شمار می‌روند.

ویتامین C: آنتی‌اکسیدانی که از پوست برابر آسیب‌های محیطی محافظت کرده و همچنین موجب افزایش کلاژن پوست شده و لایهٔ درم پوست را ضخیم می‌کند. روتین مراقبت از پوست های خشک؛ نرم و لطیف مثل ابریشم بشو!

4- مرطوب کننده

مرطوب‌کننده یکی از مهم‌ترین محصولات در روتین مراقبت از پوست های خشک است. اگر پوستتان خشک است، باید به‌صورت منظم از مرطوب‌کننده استفاده کنید، علاوه بر این، در طول روز، هرموقع که احساس می‌کنید پوستتانخشک می‌شود، با استفاده مجدد از مرطوب‌کننده خود، پوست خود را ترطیب کنید. یادآوری می‌شود که مرطوب‌کننده یکی از بهترین محصولات مراقبت از پوست های خشک است. روتین مراقبت از پوست های خشک؛ نرم و لطیف مثل ابریشم بشو!

5- ضد آفتاب

ضرورت استفاده روزانه از ضدآفتاب این است که این محصول مانع نفوذ مستقیم اشعه‌های مضر به سطح پوست و دی‌ان‌ای می‌شود و آسیب‌های ناشی از اشعه‌های خورشید را به حداقل می‌رساند. اگر پوست خشک دارید، حتماً باید از ضدآفتاب استفاده کنید؛ زیرا تابش خورشید می‌تواند پوست خشک را آسیب بیشتری بزند، باعث خشکی پوست شود و تعادل طبیعی پوست را به هم بزند. روتین مراقبت از پوست های خشک؛ نرم و لطیف مثل ابریشم بشو!

6- کرم دور چشم

اگر پوست خشک دارید، حتماً نباید مراقبت از پوست دور چشم را فراموش کنید. کرم دور چشم را در مرحلهٔ آخر روتین مراقبتی برای پوست خشک قرار دهید. مقداری از کرم دور چشم را زیر چشم و در ناحیه ابروها استفاده کنید. پوست دور چشم از حساس‌ترین بخش‌های پوست بدن است؛ بنابراین، نیاز به مراقبت بیشتری دارد.

کرم دور چشم مناسب پوست خشک شامل موارد زیر می‌شود:

هیالورونیک اسید

ویتامین C

شی‌باتر

کلاژن

ویتامین B روتین مراقبت از پوست های خشک؛ نرم و لطیف مثل ابریشم بشو!

سخن آخر

پوست خشک همانند سایر پوست ها به روتین مراقبتی خاصی نیاز دارد که باید به ان توجه کنید تا پوستمان از آسیب هاب احتمالی دور بماند. این نوع پوست حساسیت زیادی دارد و به مراقبت زیاد نیاز دارد. در مطلب بالا روتبن مراقبتی کاملی را برای شما قرار داده ایم. امیدواریم از آن استفاده کنید و از نتیجه راضی باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا