روتین پوستی بعد حمام برای پوست نرمال

روتین پوستی بعد حمام برای پوست نرمال

پوست نرمال همانطور که از نامش معلوم است، نه زیاد چرب و نه زیاد خشک است و التهاب و مشکل خاصی در آن دیده نمی‌شود. این نوع پوست دارای سطوح یکنواخت است و معمولا کار خود را به بهترین شکل انجام می‌دهد. پوست نرمال، یک احیا کننده خوب، حذف کننده و جاذب است. منافذ آن به وضوح دیده نمی‌شوند. نوسانات کمی را تجربه می‌کند و کمترین میزان حساسیت را دارد. تقریبا تمامی محصولات شسشتوی پوستی مانند، شوینده فومی، پاک کننده و ژل شستشو برای این پوست مناسب هستند. ممکن است در اثر به هم ریختن هورمون ها تغییرات جزیی مانند جوش سر سیاه در آن دیده می‌شود اما با داشتن یک روتین منظم به راحتی می‌توانید آن ها را ازبین ببرید.پوست نرمال همانطور که از نامش معلوم است، نه زیاد چرب و نه زیاد خشک است و التهاب و مشکل خاصی در آن دیده نمی‌شود. این نوع پوست دارای سطوح یکنواخت است و معمولا کار خود را به بهترین شکل انجام می‌دهد. پوست نرمال، یک احیا کننده خوب، حذف کننده و جاذب است. منافذ آن به وضوح دیده نمی‌شوند. نوسانات کمی را تجربه می‌کند و کمترین میزان حساسیت را دارد.

در ادامه این مطلب مراحل داشتن یک روتین مناسب برای پوست نرمال را مشاهده می‌کنید:

مراحل روتین پوستی مناسب پوست نرمال

1-شستشو و پاکسازی پوست با فوم یا شوینده مناسب

2-تونر کردن پوست

3-لایه برداری و استفاده از اسکراب

4-استفاده از سرم برای رفع نگرانی های پوستی

5-روغن

6-استفاده از مرطوب کننده

7-ضدآفتاب

انتخاب شوینده مناسب برای این نوع پوست بسیار کار ساده‌ای است و شما می‌توانید بسته به سلیقه خود آن را انتخاب کنید. زیرا پوست نرمال به راحتی با هرنوع شوینده‌ای سازگاری دارد.

حتی اگر شما بارها و بارها زیر دوش صورت خود را بشویید، بازهم نمی‌توانید آن را به طور عمقی تمیز کنید. تونینگ کردن صورت با استفاده از تونر باعث می‌شود که پوست را به طور عمقی پاکسازی شود. همچنین تونر با آب رسانی و تغذیه پوست باعث می‌شود پوست شما تا حد امکان سالم بماند.

یکی از مهم ترین مراحل روتین پوستی، لایه برداری کردن پوست است. این کار باعث می‌شود چربی اضافه پوست و سلول های مرده آن را از بین می‌برد و ظاهری شفاف و درخشان به پوست می‌دهد. سعی کنید از لایه بردارهای ملایم برای پوست نرمال استفاده کنید.

استفاده از سرم برای متعادل سازی پوست و تنظیمPH صورت است. با توجه به ای که پوست نرمال ااین مشکلات را ندارد، استفاده از سرم جهت سلامت و جوان سازی پوست است.

استفاده از روغن هایی مانند،روغن اسکوالان، جوجوبا و مارولا به دلیل سبک بودن برای پوست های نرمال مناسب تر هستند. روغن ها باعث تثبیت کردن لایه خارجی پوست می‌شوند و از هدر رفتن آب سطح پوست جلوگیری می‌کنند. از این رو بهتر است بعد حمام استفاده از روغن را فراموش نکنید.

تمامی افراد با هرنوع پوستی به مصرف روزانه مرطوب کننده برای لطافت و محافظت از لایه بیرونی پوست خود، نیاز دارند. مرطوب کننده با حفظ سد چربی پوست باعث حفظ شدن آب درون آن می‌شوند.

استفاده مرتب از ضد آفتاب یک مرحله اساسی در روتین روزانه پوستی است. ضدآفتاب ها باحداقل  SPF50 مناسب برای مصرف روزانه است و پوست را از اثرات مخرب اشغه خورشید حفظ می‌کند.

سخن آخر

همه پوست ها به یک روتین منظم برای سلامت و تعادل خود نیاز دارند. سعی کنید با انتخاب محصولات مناسب پوست خود، پوستی نرمال، شاداب، سالم و درخشان داشته باشید. حذف هر کدام از مراحل روتین پوستی، تعادل پوست را از حالت طبیعی خارج می‌کند و باعث بروز مشکلاتی روی سطح پوست می‌شود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا