روتین پوستی مخصوص عروس خانم ها قبل عروسی

روتین پوستی مخصوص عروس خانم ها قبل عروسی

معمولا قبل از عروسی، عروس خانم ها آنقدر درگیر کار های عروسی می‌شوند که فراموش می‌کنند به پوست خود برسند. و این یک کار بسیار مهم  جهت آماده سازی پوست برای آرایش مخصوص عروس است. عروس خانم ها در روز عروسی مانند الماسی می‌درخشند پس داشتن پوستی شاداب برای آن ها خیلی مهم است. فراموش نکنید داشتن پوستی شاداب و لطیف و برای این که محصولات آرایشی به خوبی روی صورت دیده شوند باید به پوست خود رسیدگی کنید. پوست یک فاکتور اساسی در زیباتر نشان دادن شما به حساب می‌آید.

در ادامه این مطلب به چند مورد از مراحل مهم روتین پوستی قبل از عروسی اشاره کرده‌ایم:

1-از محصولات جدید استفاده نکنید

ممکن است به دلیل حساسی و استرس زیاد این دوران، محصول همیشگی پوست خود را رها کرده و محصول جدیدی را امتحان کنید. سعی کنید حداقل سه هفته قبل از عروسی از هیچ محصول مراقبت پوستی و مو استفاده نکنید. امکان ایجاد حساسیت نسبت به مواد جدید زیاد است و بهبود یافتن صورت به زمان زیادی احتیاج پیدا خواهد کرد.

2-از چای سبز غافل نشوید

سعی کنید هر روز یک فنجان چای سبز بنوشید. آنتی اکسیدان و مواد ضد التهابی موجود در چای سبز می‌تواند باعث کاهش آکنه و جوش های صورت کمک کند یا حداقل آن رها را کاهش دهد و به این صورت باعث تقویت و درخشش پوست شود.

3-کنترل استرس

داشتن استرس و هیجان در همچین روزی کاملا طبیعی به نظر می‌رسد. اما استرس خیلی زیاد باعث ایجاد جوش و اکنه رو یپوست می‌شود و تیرگی های دور چشم را افزایش می‌دهد. سعی کنید مدیتیشن کنید و خود را از استرس دور نگه دارید.

4-لایه برداری پوست

هرچه زمان بیشتری برای رسیدگی به پوست اختصاص دهید، با نتیجه بهتری روبرو خواهید شد. برای این که در روز عروسی محصولات آرایشی به صورت ضمخت و محسوس روی پوست شما دیده نشوند، باید لایه های مرده پوست را پاکسازی کنید. برای این کار شما می‌توانید از لایه بردار های موجود در بازار یا لایه بردار های خانگی استفاده کنید.

5-درمان جوش و اکنه صورت

سعی کنید از محصولات حاوی سالیسیلیک اسید برای از بین بردن جوش ها استفاده کنید زیرا این ترکیب باعث لایه برداری ملایم پوست می‌شود و خاصیت ضد التهابی دارد.

6-آبرسانی صورت

شما می ‌توانید از آبرسان های طبیعی مانند یخ و خیار یا ژل آلوئه ورا برای آبرسانی پوست صورت استفاده کنید اما اگر بدن شما به مواد طبیعی عادت ندارد از آبرسان های موجود در بازار بهره ببرید. آبرسانی به صورت باعث می‌شود که صورت شما درخشان و شاداب دیده شود و آمادگی بیشتری برای آرایش روی آن پیدا کند.

7- لطافت لب ها را فراموش نکنید

سعی کنید همیشه یک بالم لب به همراه داشته باشید مخصوصا اگر مراسم عروسی در فصول سرد برگزار می‌شود. استفاده مداوم از بالم لب باعث ازبین رفتن پوست های مرده و آبرسانی به لب ها می‌شود. شب ها قبل از خواب نیز می‌توانید از بالم لب یا مرطوب کننده بر روی لب ها بزنید و لب هایی با لطافت و نرم داشته باشید. ترکیب عسل، شکر و روغن نارگیل یک اسکراب و تقویت کننده پوست است که می‌توانید از آن استفاده کنید.

8-مصرف ضد آفتاب را فراموش نکنید

فرتموش نکنید که مصرف ضد آفتاب باید روزانه و به طور مداوم باشد حتی اگر نور خورشید شدید نباشد. ضد آفتاب با به دام انداختن رادیکال های آزاد از آلودگی و آسیب پوستی محافظت می‌کند و تاثیر سایر محصولات پوستی و آرایشی را افزایش می‌دهد.

سخن آخر

چند ماه قبل از عروس مراقبت های پوستی را شروع کنید زیرا جواب دهی محصولات پوستی زمان می‌خواهد و پوست شما باید به تعادل کافی برسد. انجام منظم روتین های گفته‌شده باعث می‌شود از جهت آرایش کردن دچار استرس نشوید و یک عروس زیبا و شاداب به نطر برسید و از جشن عروسی لذت ببرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا