روش صحیح پاک کردن آرایش صورت

روش صحیح پاک کردن آرایش صورت

پاک کردن آرایش صورت ظاهرا کاری ساده و راحت به نظر می‌رسد اما انجام دادن آن به زمان و توجه بیشتری نیاز دارد. بسیاری از افراد فک می‌کنند که در صورتی پاک کردن آرایش درست اس که در طول روز از مواد آرایشی استفاده کرده‌باشند اما، این باور اشتباه است زیرا پوست در طول روز در معرض آلودگی های زیادی قرار دارد. حتی کشیدن دست بر روی صورت باعث آلوده شدن آن می‌شود. انجام دادن درست پاک کردن آرایش می‌تواند به طور آشکاری تفاوت یک پوست کدر و درخشان را نشان دهد. ایجاد چین و چروک، منافذ بزرگ و جوش های چرکی از تاثیرات پاک نکردن صحیح آرایش است.

در ادامه مطلب به مراحل درست برای پاک کردن مواد آرایشی اشاره کرده ایم:

پاک کردن آرایش چشم

اولین مرحله پاکسازی پوست، پاک کردن مواد آرایشی از روی پوست نازک دور چشم و مژه های چشم است. باقی ماندن آن ها باعث ایجاد چین و چروک دور چشم می‌شود. برای این منظور می‌توانید از میسلار واتر یا دوفاز های مخصوص پاک کردن چشم ها استفاده کنید. مقداری از میسلار واتر یا محلول دوفاز را روی پد ریخته و چند ثانیه روی چشم قرار می‌دهیم. سعی کنید بدون فشار مواد آرایشی را پاک کنید.

پاک کردن صورت

پاک کردن صورت شامل دو مرحله است. یکی پاک کردن مواد آرایشی از روی پوست است و دومی شستن پوست با شوینده مخصوص است. پاک کننده برای هر پوست دارای مواد متفاوتی هستند و باعث کنترل چربی در پوست های چرب و رطوبت رسانی به پوست های خشک می‌شوند. مقداری از پاک کننده را روی کف دست خورد ریخته و به صورت می‌زنیم. سپس آن را تا زمانی که دستمان آغشته به مواد آرایشی شده باشد، ماساژ می‌دهیم. و آن را با پنبه یا پد پاک می‌کنیم.

شستشوی پوست

شستن صورت باعث پاک شدن منافذ باز پوست و باقی‌مانده مواد آرایشی و هرگونه آلودگی روی پوست می‌شود. با استفاده از شوینده مناسب پوست، مقداری ازان را روی روی دست ریخته و آن را پخش کرده و به صورت می‌زنیم. سپس به صورت دورانی و به مدت 1دقیقه صورت را ماساژ می‌دهیم. برای آبکشی صورت بهتر است از آب ولرم استفاده کنید.

زدن تونر به پوست

تونینگ کرده صورت به عنوان مرحله آخر پاکسازی صورت شناخته می‌شود. تونر ها با داشتن فرمولاسیون سبک موجب تسکسن پوست می‌شوند. برای استفاده از آن مقداری از تونر را بر روی پد ریخته و به آرامی روی پوست صورت می‌کشیم. در این مرحله نباید اثری از مواد آرایشی و رنگی شدن پوست دیده شود. تونینگ کردن صورت با متعادل ساختن پوست باعث رطوبت رسانی به آن می‌شود. پوست در این مرحله به تعادل می‌رسد و برای جذب سرم ها و کرم های دیگر آماده می‌شود.

اسکراب یا لایه برداری

لایه برداری باعث پاکیاز صورت از سلول های مرده پوستی می‌شود و ظاهری شفاف و درخشان به پوست می‌دهد. از اسکراب های ملایم استفاده کنید زیرا پوست به عنوان اولین لایه دفاعی نیاز به محافظت دارد. در صورت داشتن جوش های فعال و چرکی به هیچ عنوان از لایه بردار استفاده نکنید. پوست های چرب را هفته‌ای 2تا3 بار و پوست های خشک را هفته ای 1 بار اسکراب کنید.

استفاده از مرطوب کننده

این مرحله بهترین زمان برای استفاده از مرطوب کننده است زیرا، پوست به طور کامل پاکسازی شده و آماده جذب رطوبت به عمیق لایه ها را دارد. رطوبت رسانی به پوست باعث شادابی و طراوت پوست می‌شود.

کلام آخر

پاک کردن صورت باید طبق یک روتین منظم باشد و به طور صحیح انجام شود. حذف کردن هر کدام از این مراحل ممکن است تعادل پوست را به هم زند. فراموش نکنید هنگام انجام دادن هر کدام از مراحل از محصولات مناسب پوست خودتان استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا