روش های عالی برای تمیز کردن تشک خوشخواب!

روش های عالی برای تمیز کردن تشک خوشخواب!

نوع لکه، جنس تشک خوشخواب و همین طور میزان نفوذ آلودگی در آن در نحوه تمیز کردن تشک تخت تاثیر بسزایی دارد. در مواقعی مثل شستشوی ادرار از تشک خوشخواب یا دیگر لکه‌های مشابه باید علاوه بر تاکید به پاک کردن کامل این لکه به از بین بردن آلودگی توجه داشته باشید.

در ادامه این مطلب قصد داریم روش های تمیز کردن تشک خوشخواب را بررسی کنیم. با ما همراه باشید:روش های عالی برای تمیز کردن تشک خوشخواب!

1- استفاده از جوش شیرین برای تمیز کردن خوشخواب:

در این قسمت از متن مربوط به چطور تشک را تمیز کنیم؟ ترفند پین ورک را به شما آموزش می‌دهیم. در این روش برای از بین بردن بوی بد تشک کافی است مقداری جوش شیرین را روی تشک ریخته و به مدت نیم ساعت اجازه دهید جوش شیرین بوی بد تشک را به خود جذب کند و سپس با جارو برقی جوش شیرین را از روی تشک جارو کنید.

2- پاک کردن لکه های تازه از روی تشک خوشخواب:

اگر روی تشک تخت خواب نوشیدنی یا هر گونه مایعی ریخته و هنوز مرطوب است باید سریع آن را پاک کنید. یک پارچه تمیز را با آب سرد خیس کنید و به آرامی روی قسمت لکه شده بکشید. دقت کنید که پارچه را نباید محکم روی مایع لکه شده روی خوشخواب بکشید، زیرا باعث نفوذ مایع به قسمت‌های زیرین خوشخواب می‌شود.

3- استفاده از مواد شوینده

در این روش باید ۱ قاشق غذاخوری مواد شوینده با ۲ لیوان آب سرد مخلوط شود و یک حوله را به این مواد آغشته کرده و بر روی سطح لکه شده کشیده شود، تا لکه به طور کامل از بین برود. بعد از از بین رفتن لکه محل مورد نظر باید با یک حوله خشک، کاملاً خشک شود.

4- پاک کردن لکه های چربی

برای از بین بردن لکه های چربی از روی تشک تخت می توان از آرد ذرت استفاده کرد. به طوری که باید مقدار بسیار زیادی آرد ذرت بر روی لکه چربی ریخته شود تا آرد ذرت با خاصیتی که دارد، بعد از گذشت سی دقیقه تمام چربی های موجود را به خود جذب کند. علاوه بر آرد ذرت، آبلیمو ها و سرکه های سفید نیز قابلیت خیلی خوبی در از بین بردن لک های چربی دارند.

5-روش های از بین بردن بوی بد تشک خوشخواب

روش ۱: در روش اول می توان مقدار بسیار زیادی از جوش شیرین و یا آرد ذرت را بر روی سطح مورد نظر ریخت و یک لایه ضخیمی از این مواد را بر روی سطح مورد نظر ایجاد کرد و بعد از گذشت بیست و چهار ساعت مواد را با استفاده از جارو برقی از روی سطح تخت تمیز کرد.

روش۲  : در مواقعی که بوی ادرار خیلی زیاد باشد می توان آرد ذرت و یا جوش شیرین را به آب مخلوط کرد به طوری که که یک ماده خمیری شکلی ایجاد شود، و ماده به وجود آمده به اندازه ۱ شب بر روی سطح ادراری شده باقی بماند.روش های عالی برای تمیز کردن تشک خوشخواب!

کلام آخر

تمیز کردن تشک خوشخواب به جنس و میزان آلودگی و لکه های آن بستگی داردو که برای همه نوع لکه ای ترفندهای خاصی وجود دارد. مطلب بالا را بخوانید و از ترفندهای گفته شده استفاده کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا