سردرد روزه داران ناشی از چیست؟

سردرد روزه داران ناشی از چیست؟

بسیاری از مواقع در ماه مبارک رمضان با سردرد مواجه شده اید. به خصوص روزهای اول روزه داری. به نظر شما این سردرد به چه علت ایجاد میشود؟ سردرد

این موضوع دلایل مختلفی دارد که در ادامه این مطلب آن ها را بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید:

سردرد ناشی از کم خونی:

علت دیگری که موجب سردرد روزه داران در ماه مبارک رمضان می شود کم خونی است که در خانم ها رایج تر است ؛ متخصصان برای این افراد توصیه ای دارند و پیشنهاد می کنند شربت عسل با آب جوش (بدون لیمو ترش) بعد از سحری و قبل از خواب میل کنند.سردرد

کاهش مصرف کافئین:

برای جلوگیری از این امر باید افراد 2 تا 3 هفته قبل از شروع ماه رمضان مصرف چای، قهوه و مواد دارای کافئین در رژیم غذایی خود را کاهش دهند تا به تدریج به دریافت مقدار کم آن در طول ماه رمضان عادت کنند. مصرف چای سبز بدون کافئین به جای چای سیاه در این زمینه می تواند کمک کننده باشد.

 کم آبی بدن:

عدم مصرف مایعات به مقدار کافی و بروز کم آبی به خصوص در روزهای گرم تابستان در ماه رمضان، برای افراد دچار سردرد و میگرن، باعث تشدید بیماری می شود که مصرف میوه هایی مثل خیار، هندوانه، خربزه، انگور، گلابی، سیب، به، آلبالو و زردآلو در فاصله بین افطار تا سحر توصیه می شود.

 کاهش قند خون:

سردرد و سرگیجه روزه داران به دلیل افت قندخون است، این افراد باید حجم غذای خود را به هنگام سحر بیشتر و از مواد قندی بیشتری استفاده كنند. اما اگر این سردرد و سرگیجه به حدی است كه مخل كار و آموختن افراد و پرخاشگری آنها می‌شود، باید به پزشك مراجعه كنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا