طرز تهیه ترشی بندری برای خانم های کدبانو

طرز تهیه ترشی بندری برای خانم های کدبانو

ترشی بندری یکی از انواع ترشی های خوشمزه و سنتی ایرانی است که اصالت آن متعلق به جنوب کشورمان می باشد. این تزشی را به چند روش خاص درست می کنند که در هر کدام طعم ترشی خاص و دلپذیر می شود.طرز تهیه ترشی بندری برای خانم های کدبانو

در ادامه این مطلب قصد داریم طرز تهیه ترشی بندری را به شما آموزش دهیم. با ما باشید:

مواد لازم:

خیار۷۵۰ گرم
گل کلم۱ کیلو گرم
پیاز۲۵۰ گرم
هویج۵۰۰ گرم
ذرت۲۵۰ گرم
کلم بروکلی۲۰۰ گرم
رب گوجه فرنگی۲۰۰ گرم
بادمجان۷۵۰ گرم
سرکهبه مقدار کافی
نمک، زردچوبه و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه ترشی بندری برای خانم های کدبانومرحله اول

برای تهیه ترشی بندری، ابتدا هویج را می‌شوییم، سپس پوست آن را جدا کرده و به صورت نگینی ریز خرد می‌کنیم. سپس گل کلم را نیز به همین شکل ریز خرد می‌کنیم و در نهایت می‌شوییم. حالا گل کلم را درون آبکش می ریزیم، سپس اجازه می دهیم آب اضافی اش کاملا خارج شود. در ادامه بادمجان را می شوییم، سپس پوست آن را کاملا جدا می کنیم و به صورت مکعبی متوسط خرد می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله کلم بروکلی را به صورت ریز خرد می‌کنیم و می‌شوییم، سپس آن‌ها را در آبکش می‌ریزیم و اجازه می‌دهیم آب اضافی آن‌ها کاملاً خارج شود. سپس خیار را می‌شوییم و به صورت نگینی ریز خرد می‌کنیم.

مرحله سوم

حالا خیار خرد شده را به همراه گل کلم، هویج، کلم بروکلی، ذرت و بادمجان درون یک قابلمه مناسب و جادار می ریزیم. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله پیاز را به مخلوط سبزیجات اضافه می کنیم، سپس رب گوجه فرنگی، نمک، زردچوبه و فلفل سیاه را به مخلوط سبزیجات اضافی می کنیم. در ادامه به اندازه کافی روی آن سرکه می ریزیم و هم می زنیم تا مواد ترشی مخلوط شوند. حالا قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم مخلوط ترشی به مدت ۱۰ دقیقه روی حرارت بماند و جوش بزند. در ادامه پس از گذشت این زمان مخلوط ترشی را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله پنجم

در این مرحله اجازه می دهیم ترشی بندری در دمای محیط بماند تا کاملا خنک شود. در ادامه پس از خنک شدن ترشی، یک ظرف شیشه ای درب دار انتخاب می کنیم، سپس درون آن را با یک پارچه تمیز خشک می کنیم.

مرحله ششم

در نهایت مخلوط ترشی بندری را درون ظرف درب دار می ریزیم، سپس درب آن را محکم می بندیم تا از ورود هوا درون ترشی جلوگیری کنیم. در آخر ترشی بندری را به مدت یک هفته درون یخچال قرار می دهیم تا آماده شود. نوش جان.طرز تهیه ترشی بندری برای خانم های کدبانو

کلام آخر

برای درست کردن ترشی بندری به کمی خلاقیت نیاز دارید که در شکل و ظاهر آن تغییر ایجاد کنید و طعم آن را دلپذیر تر کنید و بتوانید یک سفره رنگین داشته باشید. مطلب بالا را با دقت بخوانید و این ترشی خوشمزه را برای عزیزانتان درست کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا