طرز تهیه ترشی مخلوط خانگی

طرز تهیه ترشی مخلوط خانگی

ترشی مخلوط خانگی یکی از خوشمزه‌ترین چاشنی‌هایی است که ایرانیان در درست کردن آن، مهارت زیادی دارند. این مدل ترشی طرفداران بسیار زیادی دارد چرا که در چهار فصل سال، قابل استفاده است. شما می‌توانید از این مدل ترشی در کنار غذاهای سنتی خود، استفاده کرده و طعم آن را لذیذ‌تر کنید. در ادامه می‌خواهیم با طرز تهیه این چاشنی بی نظیر، آشنا شویم.ترشی مخلوط خانگی

مواد لازم ترشی مخلوط خانگی:

  • 1 عدد گل کلم
  • 4 عدد هویج
  • 1 عدد ساقه کرفس
  • 5 عدد خیار کوچک مخصوص ترشی
  • 4 عدد سیب زمینی ترشی
  • 4 عدد پیاز کوچک
  • 1 بوته سیر
  • 200 گرم سبزی ترشی
  • تخم گشنیز، سیاه دانه و زردچوبه، نمک و فلفل و آویشن به مقدار لازم
  • سرکه و آب جوشیده به مقدار مساوی

طرز تهیه ترشی مخلوط خانگی:

برای طرز تهیه ترشی مخلوط خانگی اول از گل کلم را به اندازه‌های کوچک خرد کنیم. حالا خوب آن‌ها را بشویید و داخل آبکش بریزید. وقتی آب اضافی آن گرفته شد، روی دستمال آشپزخانه پهن کنید تا کاملا خشک شود. در ادامه حالا خیارهای کوچک را شسته و روی دستمال بگذارید تا خشک شود. اگر خیلی درشت بود بهتر آن را به قطعات کوچک‌تری خرد کنید.

ترشی مخلوط خانگی

هویج‌ها را پوست گرفته و خوب بشویید. بعد به صورت حلقه‌ای یا به صورت نگینی خرد کنید. اجازه دهید آبش خوب گرفته شود. ساقه کرفس را خوب شسته و بعد خرد کنید. خوب آبش را بگیرید و بگذارید روی پارچه آشپزخانه بماند. پیازها را پوست گرفته و بشویید. اگر پیاز شما خیلی بزرگ است، می‌توانید آن را به چهار قسمت تقسیم کنید.

ترشی خانگی

سیب زمینی ترشی‌ها را خوب پوست گرفته و به صورت ورقه‌ای خرد کنید. حالا برای طرز تهیه ترشی مخلوط خانگی، نوبت به سیر می‌رسد. بهتر است سیر را پوست گرفته و برای نیم ساعت داخل آب یخ بیندازید. بعد روی دستمال آشپزخانه پهن کنید تا آبش گرفته شود.

ترشی خوشمزه

حالا به قسمت جذاب مخلوط کردن خوراکی‌ها می‌رسیم‌! تمام وسایلی را که خرد کرده‌اید داخل یک تشت بزرگ با هم مخلوط کنید. در این مرحله سبزی ترشی را که قبلا خرد شده است با تمام مواد مخلوط کنید. بعد یک دبه یا یک شیشه که برای ظرف ترشی در نظر گرفته‌اید بردارید. مهم است که ظرف شما حتما خشک باشد. حالا تمام مخلوط را داخل ظرف بریزید.

طرز تهیه ترشی

آب جوشانده سرد شده با سرکه را که مقدار مساوی بود، روی مخلوط ترشی بریزید. سعی کنید مقدار مایعات شما به قدری باشد که روی خوراکی‌ها را بگیرد. بعد درب ظرف را محکم ببیندید و اجازه دهید 20 روز بماند تا خوب جا بیفتد. بعد از 20 روز می‌توانید نوش جان کنید.

ترشی

سخن آخر

همان طور که دیدید شما می‌توانید در خانه و راحت، این چاشنی خوشمزه را درست کنید. هر چه بگذارید ترشی بیشتر جا بیفتد، قطعا خوشمزه‌تر خواهد بود. شما ترشی خود را چگونه درست می‌کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا