طرز تهیه خوشمزه ترین کیک کارامل!

طرز تهیه خوشمزه ترین کیک کارامل!

کیک کارامل یک کیک بسیار پرطرفدار مخصوصا در بین نوجوان ها است. این کیک در کافه ها سرو میشود و همچنین می توانید آن را در خانه تهیه کنید.

مواد لازم کیک با سس کارامل:

تخم مرغ ۳ عدد

شکر ۱ لیوان

شیر ۱ لیوان

روغن مایع ۱ لیوان

پودر نارگیل ۴ قاشق غذاخوری

شکلات رنده شده ½ لیوان

بکینگ پودر ۱ قاشق چایخوری

وانیل ½ قاشق چایخوری

آرد‌ ۲ لیوان

مواد لازم سس کارامل:

شکر ۱ لیوان

خامه صبحانه ۲۰۰ گرمکیک کارامل

مرحله اول تهیه کیک کارامل:

در مرحله اول مواد به دمای اتاق رسیده را باهم مخلوط میکنیم. ابتدا تخم مرغ و وانیل و شکر را با هم دیگر مخلوط میکنیم. با دور تند همزن به مدت ۱۰ دقیقه هم می‌زنیم تا مخلوط پف کرده و کشدار به دست بیاید.

مرحله دوم:

در این مرحله شیر و روغن را به ترتیب به مواد فوق اضافه کرده و هر کدام را به مدت ۳ الی ۵ دقیقه هم بزنید تا مخلوط یکدست و یکنواخت شود.کیک کارامل

مرحله سوم:

برای ادامه کار، مواد خشک که شامل آرد و ببکینگ پودر هستند رو به مواد بالا اضافه میکنیم. دقت کنید که این مواد را دوبار الک کنید تا کیک بافت لطیفی داشته باشد. مواد را طی سه مرحله به کاسه اضافه کنید و با همزن دستی هم بزنید.

مرحله چهارم:

داخل ظرف مورد نظر برای پخت کاغذ روغنی میگذاریم و مایه کیک را روی آن میریزیم. چند مرتبه ظرف را به زمین بکوبید تا هوای آن خارج شود. برای پخت ۴۵ دقیقه با دمای ۱۸۰ درجه کافی است.

مرحله پنجم:

برای اینکه روند پخت را بررسی کنید بعد از ۳۰ دقیقه کیک را چک کنید. با استفاده از سیخ چوبی چک کنید که داخل کیک پخته یا هنوز مایع است. در صورت پخته شدن فر را خاموش کرده و کیک را بعد از ۱۵ دقیقه از فر بیرون بباورید تا پف آن نخوابد.

تهیه سس کارامل:

شکر را داخل تابه ریخته و با شعله کم اجازه میدهیم که شکر کم کم آب شود. و رنگ آن به قهوه ای تبدیل شود. سپس یک لیوان آب را به آن اضافه میکنیم تا شکر کمی قوام بیاید. کره را اضافه میکنیم و بعد از ۵ دقیقه خاموش کرده و اجازه میدهیم ولرم شود.کیک کارامل

مرحله آخر:

کیک را برش میدهیم و چند سوراخ روی هر کدام از تکه ها ایجاد می کنیم. سس کارامل را روی کیک ریخته و به مدت ۲ ساعت در یخچال می‌گذاریم تا خنک شود. نوش جان!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا